Läst 10263 ggr
Christina_46
2013-04-02, 14:33

Violett vatten

Hej. Jag såg i en gammal tråd att ni skrivit om violett vatten och att det ska vara bra. Jag undrar om det är någon som har violett vatten hemma hos sig och vill dela med sig av det till mig. Skulle bli jätteglad i så fall. Är jättenyfiken på detta.

Russlena
2013-04-07, 01:02

Jag har , kan skicka till dig pm din adress så kommer det på posten om du vill.❤️

Illusion
2013-04-07, 21:59

Öh? vad är violett vatten?

☮ and ❤ among each other ✿

Christina_46
2013-04-08, 09:49

Här kommer en länk till en tråd om violett vatten http://andligutveckling.ifokus.se/discussions/4d714ba0b9cb46222705efbd-violett-vatten-och-bausch-rescue-remedy  Det finns fler länkar om du klickar på knappen det står "sök på saiten" och skriver in "violett vatten"  så hittar du mer 😉

Russlena
2013-04-08, 19:04

Jag har tejpat fast ett rör på inkommande vattenrör i huset så jag får violett vatten i kranen till mat och dusch/bad , har  du egen brunn så kan du stoppa i ett rör däri så får du vattnet hela tiden , till mat skölja frukt och grönt och framförallt att dricka vattnet är jättebra, jag är medial så jag känner hur kraftfull energin är och hur den påverkar. Ska jag visa någon annan så använder jag en pendel och visar hur stark energin blir efter man doppat röret i glaset några sekunder, innan är vattnet nästan dött efteråt så får jag då 5-6 meter från glaset för att visa var energin börjar och det blir kraftfullare hela tiden. Det är verkligen positivt, doppar i sonens mjölk så inte ska vara död för det blir ingen reaktion på pendeln när jag mäter energin på mjölken innan . Den påverkar positivt till att höja din egna frekvens och hjälper dig i din personliga utveckling. ❤️

Krissegy
2013-04-09, 08:36

Var får man tag på sådant vatten? Skulle komma perfekt just nu :(

Kram

What we think, We become

ru4real
2013-05-05, 00:38

Inte för att vara taskig eller så. Men… Alltså… Vatten är vatten. Varken mer eller mindre. Det spelar ingen roll om man lyser på det m lila, blått, rött, orange eller ngt annan vacker färg.

Det är fortfarande vatten och funkar som vatten, du dricker det, kroppen mår bra av det och överskottet spolas ut den naturliga vägen. Dricker du för lite hamnar din kropp i obalans, och dricker du vatten om du är uttorkad utan tillsatt salt tillgodogör sig inte kroppen vattnet på samma sätt (jmf med att på sjukhus får du koksaltlösning via IV rakt in i armen om du är uttorkad, för att saltet binder vatten).

Så det är väldigt dumt och onödigt att slänga sina pengar på ngt som verkligen inte funkar. Jag vill inte förta Russlena's intryck, men det har iaf inte med vattnet att göra. Vatten har inget minne eller inneboende energi som vi kan mäta eller känna. Det kan ha mer eller mindre salthalt (havsvatten/flodvatten/bräckt vatten osv). Men inget med energier eller annat. Tyvärr.

Ammijo
2013-05-07, 07:48

Det här med violett vatten var något nytt för mig! Spännande måste läsa mer om det. ru4real! Läs gärna någon bok av Masaru Emoto. Han är iallafall av en annan åsikt än att vatten "bara" är vatten. Här kan du även kolla på ett youtubeklipp. http://silvertradenloa.blogg.se/2011/april/vattnets-budskap.html

ru4real
2013-05-07, 11:12

Men förklara för mig, på vilket sätt kan man "ladda" vatten? Om det vore så, skulle inte det finnas sådant vatten överallt?

Alltid intressant med teorier, men eftersom riktigt forskning visar att vatten är vatten, inget annat. Jag läste lite om författaren du nämnde och hans "studier". Tyvärr så har det visat att om man gör om hans resultat så ser man ingen skillnad på molykylerna eller "kristallerna". Med andra ord är hans forskning rent strunt.

Spar era pengar istället, drick vanligt hederligt kranvatten, för färgat vatten är inget annat än just det. Färgat vatten.

Det har inget minne (homeopati), kan inte joniseras (om man inte tillsätter andra ämnen) eller ngt annat fantastiskt.

Ammijo
2013-05-07, 11:15

Intressant. Kan du visa mig var du läst denna forskning att det är strunt just det han forskar om?

http://silvertradenloa.blogg.se/

ru4real
2013-05-07, 13:26

Dels denna, om man orkar traggla sig igenom det; http://www.scientificexploration.org/journal/jse_22_4_radin.pdf

men, kort för att "forskaren" Masaru inte är ärlig i sina experiment helt enkelt; "Commentators have criticized Emoto for insufficient experimental controls,[6] and for not sharing enough details of his approach with the scientific community.[7] In addition, Emoto has been criticized for designing his experiments in ways that leave them open to human error influencing his findings.[8]" https://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

Med lite kritiskt tänkande, så kan man ganska enkelt sluta sig till att det inte funkar. Eftersom vatten bara är vatten, två väteatomer och en syreatom.

Läs gärna här också; http://is-masaru-emoto-for-real.com/

Ammijo
2013-05-07, 13:49

Ojoj det var lång läsning. Ska försöka traggla igenom det när jag får tid. Tack för länkarna iallafall. Sedan kanske vi tror olika, och det är ju helt ok! Men jag skulle gärna vilja testa violett vatten iallafall. http://silvertradenloa.blogg.se/

Gaiatri
2013-05-07, 21:15

#6 Det är inte någon som behöver slänga sina pengar på att testa det violetta vattnet. Enligt pappret som kommer med vattnet så får ingen ta betalt för vattnet eller på annat sätt tjäna pengar på det. 

Det är definitivt någon slags energi i vattnet. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag gillar energin eller om det renar på ett bra sätt.

Sajtvärd på Andlig utveckling

ru4real
2013-05-07, 21:37

All vetenskap är överrens om att man inte kan tillföra vatten energi. Detta är testat och studerat tillräckligt mycket, så varför vill man så gärna att det skall fantastiska egenskaper, utöver de vanliga det har?

Gaiatri
2013-05-07, 22:17

Bekymra dig inte om vad vi pratar om. Det är ingen som blir skinnad på pengar för att vi testar och använder detta vatten. Om det inte ger någon effekt så är ju ingen skada skedd.

Eftersom vetenskapen ännu så länge bara erkänner och kan mäta de lägre fysiska nivåerna (fast, flytande och gas) så är det svårt att använda kunskapen från "all vetenskap" och göra vetenskapliga tester eller försöka förstå vad vi pratar om utifrån den grund vetenskapen idag står på. 

Visst kan man tillföra vatten energi. Det gör är ju det du gör när du kokar upp vatten. 😉

ru4real
2013-05-07, 22:31

Nix, man tillför ingen energi när man kokar upp det. Enligt fysikens lagar kan man inte tillföra energi till ngt, däremot kan man omvandla en energityp till en annan. Här är en utmärkt artikel som ganska enkelt förklarar vad som sker med vatten som förändrar tillstånd; https://sv.wikipedia.org/wiki/Vatten%C3%A5nga samt denna om energilagring; https://sv.wikipedia.org/wiki/Energilagring

Och att säga att vetenskapen bara erkänner de lägre fysiska nivåerna är väl, ursäkta uttrycket, rent snömos. Men, jag låter dig leva i din villfarelse om att violett vatten är bättre än vanligt hederligt kranvatten (alternativt vatten ur egen källa i skogen, men det är få förunnat idag).

Vetenskapen känner till en massa saker som vi kan mäta, studera, teoretisera osv om. Men detta vatten har inga som helst fantastiska egenskaper, helt enkelt eftersom du inte kan ge vatten ngt. Du kan tillföra kemikalier, färg, smak osv, men inte energi. Tyvärr, det skulle vara bra och ganska intressant, men det funkar inte i verkligheten.

Gaiatri
2013-05-07, 23:15

Du pratar fortfarande bara om de lägre fysiska nivåerna. 

Du kommer inte förstå det utifrån det som vetenskapen idag erkänner. Vill du dricka ditt kranvatten så gör det. Jag dricker också kranvatten. Ibland spetsar jag det med lite böner och mantras. Om det bekymrar dig så släpp det. Du kommer inte att kunna övertyga någon som känner skillnaden mellan olika vatten eller "energier". 

Sen har jag inte skrivit att jag tycker att violett vatten är bättre än vanlig kranvatten. Jag gillar vatten och jag tycker det är fantastiskt att jag så lätt kan få vatten ur en kran.

ru4real
2013-05-07, 23:51

Skulle du klara ett blindtest, där det ena glaset är vanligt vatten och det andra "specialvatten"?

Det finns ju inga andra nivåer, fysik är fysik, kemi är kemi osv….

Gaiatri
2013-05-08, 06:05

Klart jag skulle klara ett blindtest. Men jag vill ju inte dricka vatten som någon gjort något skumt med. 

Det violetta vattnet är dessutom så pass intensivt att jag inte provat att lägga plaströret med det violetta vattnet några sekunder i en kanna med vanligt vatten som jag tänkt dricka. Jag är lite nojig när det gäller okända källor och att jag vet ju faktiskt inte hur det violetta vattnet framställts.

Jag har däremot provat att ställa ett (genomskinligt) glas med vatten eller en kanna vatten på en lapp med ett mantra eller bön. Det ger lite olika energi till vattnet beroende på vilket mantra man använt men man får ta det lite med måtta så att det inte blir för mycket energi.

Det är klart att du inte tycker att det finns några andra nivåer… Du försöker möta tankegångarna här med helt fel redskap. Det vetenskapliga tänkandet är inte fel utan det kan absolut vara en tillgång eller faktiskt nödvändigt för att klargöra en del saker. Men kemi är kemi och fysik är fysik, och vetenskapen har idag inte de redskap som behövs för att förstå de mer subtila världarna.

ru4real
2013-05-08, 12:29

Fast vilka är då de mer subtila världarna som du kallar dem?

herj
2013-05-08, 12:43

Men vilken energi är det som laddas i det? För det måste ju på nått sätt gå att belägga att den energin existerar. Annars är det nog en stor risk att det är placebo. Positivt eller ej.

Vilka subtila världar är det som inte kan förstås av vetenskapen? Som jag känner till så handlar väl vetenskapen om att förklara verkligheten?

[Starman]
2013-05-08, 14:30

Jättebra! När kan du ställa upp på ett test?

Gaiatri
2013-05-09, 13:17

Enligt esoteriken så finns det flera medvetandeplan. Man talar om sju plan eller sfärer som var och en är uppdelade i sju nivåer. 

Så det fysiska planet sägs ha sju nivåer varav de tre lägsta är fast, flytande och gasformigt. Ovanför dessa finns det ytterligare fyra nivåer av det fysiska planet.

Fysiskt plan:

1. Första etern
  2. Andra etern
  3. Tredje etern
  4. Fjärde etern
  5. Gasformigt
  6. Flytande
  7. Fast

Ovanför det fysiska planet så finns det ytterligare 6 plan.

För att inte förvilla det alldeles för er så nämner jag här bara det plan som ligger närmast det fysiska vilket är det astrala planet. Det mesta av "andevärlden" befinner sig på det astrala planet. 

Några länkar: 

Astralplanet 

Planen

Sju Medvetande Plan

[Starman]
2013-05-09, 13:19

När kan du ställa upp på testet angående din påstådda förmåga att kunna skilja vanligt vatten från violett vatten?

KakaN_95
2013-05-12, 12:55

#1 Har du över något violett vatten till mig så skulle jag bli enormt tacksam om du kunde skicka det!

Kram

Ammijo
2013-05-12, 22:14

Jag skulle också bli jätteglad om någon kunde skicka violett vatten till mig! Betalar givetvis portot!

http://silvertradenloa.blogg.se/

[thebengts]
2013-10-01, 23:18

Åh, har länge letat efter detta! Någon vänlig själ som skulle vilja skicka till mig? Kör gärna byteshandel om ni vill och betalar självklart för portot!

[Starman]
2013-10-02, 14:13

Väntar fortfarande tålmodigt på svar på min fråga i #23.

Eheed
2018-06-21, 20:22

Återupptar en gammal tråd. Är det någon som har violett vatten som ni skulle vilja skänka? Betalar givetvis porto ☺️ Mvh Emma

mmmichelle
2018-06-23, 20:21

Åh!! Jag vill också så gärna ha. Hittar ingenstans… Vore guuuuld. ❤️🌺

Christina_46
2018-06-23, 21:32

Jag har violett vatten. Men jag har inga små plaströr med lock som jag kan skicka i. Är det någon som vet vart man kan få tag på såna billigt?

[Native Shaman]
2018-06-26, 18:06

Jag blir alldeles stört förvånad, tror ni på det här med violett vatten ? att det fungerar ?

Ni som vart med under en lång tid och borde ha mer insikt i att andlighet inte innefattar en massa hokus pokus det innefattar en värld som vi redan lever i sida vid sida med den andra sidan som vi så gärna kallar den för.

Dom finns och vi finns men ingen av oss behöver en massa vatten eller andra saker så som kristaller, rökelser med mera för andevärlden den finns med oss oavsett vad vi får för oss att marknadsföra i den fysiska världen.

Jag håller helt med dom skeptiska i den här tråden för andlighet har blivit en kommersiell sak inte äkta medmänsklighet för allt inom andlighet handlar om att tjäna pengar inte om offrens välmående  men ju  fler offer du handlar ju mer pengar får du och kan lura andra,vill du verkligen lura andra tänk om och VÄND OM.

Violett vatten snälla nån , går nån verkligen på det kan jag undra 😕 jag har 40  år av andligt arbete med och en massa annat onödigt trams som inte behövs för att vara en andlig individ allt som behövs är du själv och dina upplevelser som för dom kan ingen ta ifrån dig men andligt vatten nä vet ni vad vilket båg och lurendrejeri för att tjäna pengar på er som läser den här tråden 😕

Jag blir uppriktigt ledsen  å andras vägar😕

Christina_46
2018-06-26, 18:37

Hmm… Det violetta vattnet ska man inte ta betalt för, det är helt gratis.

Christina_46
2018-06-27, 15:09

Hej igen 🙂

Nu har jag införskaffat några små plaströr som jag kan skicka violett vatten i. Det kostar givetvis ingenting. Vill du att jag skickar till dig, hör i så fall av dig med adress till mig i pm….. Om du är intresserad av att läsa mer om vattnet så kan du söka här i gruppen på Violett vatten. Då kommer det upp en del att läsa.

mmmichelle
2018-07-04, 15:18

Ni som har violett vatten och använder er av det i olika sammanhang, vilka effekter har ni märkt av? Vad har det gjort för er? Fick hem mitt rör i veckan och är nyfiken och vill veta allt 🤙😁😁

Christina_46
2018-07-06, 12:51

Jag vattnar blommorna med det, och de växer jättebra av det.

Tant Grön
2018-07-06, 13:09

#35 Du skulle kunna ta två eller fler likvärdiga blommor, och vattna hälften med det violetta och hälften med vanligt vatten. Se om det blir någon skillnad.

mmmichelle
2018-07-06, 14:56

Ska testa! :) har endast testat druckit det själv. (kändes bra iaf, inbillar jag mig 😉) Samt gjort violett vatten i katternas + hundens vattenskål. Samt i akvariet. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig, men jag tänker fortsätta använda det till diverse så får vi se vad som händer/inte händer. 😁🌼

Upp till toppen