Annons:
Läst 1228 ggr
maribell
2015-01-08 16:04

Tidigare liv

Tidigare liv – våra små barn.

Posted by birgittaandliginspiration in Guider, Regression - tidigare liv 

Jag sitter och tänker på när jag och min sambo var ner på stan och fikade och kikade runt lite idag.  Jag kommer att tänka på när de kom in några personer som satte sig nära vårt bord de hade ett litet barn med sig, jag tror att det var en liten pojke?

Då säger min guide Johlie oj oj vad gammal han var, han har levt många liv. Jag tittade på den lilla killen när hon säger så där till mig. Man blir lite nyfiken. Jag släppte det men sen kommer hon igen första och andra världskriget hör jag hon säger. Jaha säger jag, han har varit med där i andra kriget säger hon där var han krypskytt åt  tyska armen, i första världskriget då var  han med England. Han hade en fin uniform jag misstänker att han hade en högre rang där. I andra världskriget då såg jag hur han kröp runt där  ute.

Jag blev lit brydd för jag hade överhuvud inte tänkt på detta jag hade fullt upp med annat. Jag frågade Johlie varför ska jag veta detta? Hon log lite test säger hon och se om jag hängde med.

Vi vet ju det med tidigare liv att det hänger kvar i oss om man då ser på denna lilla kille som var en gammal man som hon sa. Han hade levt många liv. Han såg lite gammal när hon sa det. Jag tänkte nog inte först på det, jag är inte den personen som gör det. Enligt Johlie kommer han att välja ett liv här för en annan bas att stå på stabilitet att växa i. När barn kommer från sådant då läker såren efter som åren går. Det sitter kvar i denna lilla killen fast föräldrarna vet inte om det om de inte frågar honom vill säga.

Vi kan fråga våra barn upp till 3 år även 4 år vart de har levt eller vart kommer du ifrån. Deras minne ligger så nära dem, de kan berätta vart de har levt innan de föddes hit. Vi vet att barn kan berätta och de kan komma ihåg om ni är lite nyfiken på era barn. En del blir rädd att prata om sådant men ni som är öppen för det kan ta reda på mycket när det gäller era barn.

Annons:
Lo Cat
2015-01-09 09:26
#1

Hej maribell, jag har precis fått en liten son. Från den dagen han kom ut så har jag instinktivt sagt att "han är en gammal själ". Han tittar på omgivningen med ögon så förståndiga. Han är fyra månader och har utvecklats extremt snabbt både fysiskt och emotionellt. När vi döpte honom och prästen skulle slutföra själva dopakten med korset i hans panna, tittade han upp på prästen och skrattade underfundigt, typ "ha ha, jag vet mer än i tror". Alla i kyrkan skrattade hejdlöst.

Jag känner starkt av en närvaro i huset nu när han kommit till världen, jag får tryck över bröstet och fångat orber på filmer vi spelat in. Det som dock känns oroväckande är att han sover extremt dåligt. Inga problem att somna in men verkar drömma något kopiöst vilket ger sig uttryck i sprattlande och gnyande, en gång i timmen, hela natten lång. 

Kan det ha något samband med att han levt ett tidigare liv och fått med sig dessa intryck att bearbeta i detta liv?

Eller är det något/någon som stör honom? 

Vill säga att vi självklart testat oss fram med både mat, egen säng/gemensam säng, uteslutit magproblem, laktos, oljud etc. BVC säger att det inte finns något mer de kan rekommendera oss och vill att han ska träffa en barnpsykolog pga sina sömnproblem…

Tacksam för lite tankar,
//C

www.traceoftruce.se

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

maribell
2015-01-09 10:55
#2

Vilken tur din lilla pojke har som har fått en sådan insiktsfull mamma som du. Han har nog valt att komma till dig för att du kan hjälpa honom i det här livet. Va spännande sen när han kan prata då kan du fråga honom om hans tidigare tillvaro. Det kanske inte är någon idé att prata om tidigare liv med en barnpsykolog de kanske inte har samma insikt om det som du. Men hoppas han kan sova lite bättre, du kan be hans skyddsängel att vaka över honom och kanske ge dig någon intiution om vad som är fel.  Lycka till!!! 🌺

Upp till toppen
Annons: