Annons:
Läst 3024 ggr
Lisaanna
2014-12-29 16:47

I behov av hjälp, underlig dröm och medial kunskap

Uppskattas oerhört om ni läser! 
Hej jag är en tjej i tonåren. Jag har med tiden fått mera och mera mediala "kunskaper" då jag kan känna mig iakttagen innan jag skall sova ofta och får olika känslor i kroppen beroende antagligen på på olika andar.
En gång när jag satt i mitt rum och grät kände jag mig väldigt iakttagen men ingen fanns i rummet, sedan blixtra det i kontaktuttaget och sekunden efter kom en kvinnlig ande och satt på min säng.  
Är väldigt rädd men samtidigt väldigt nyfiken så kontakten bryts många gånger. Någon som har bra tips för att kunna utveckla sina förmågor? Vill verkligen kunna hjälpa dem eller veta vad dem vill förmedla så att jag även kan känna av hur man bryter kontakt. Hade varit till stor hjälp om någon delade med sig då detta är riktigt jobbigt. 

Har även en till fråga gällande en dröm jag hade för några veckor sedan. 
Jag drömde att jag var död (inte om hur jag dog) utan bara om när jag såg mig själv ligga i denna ålder jag är i nu helt död. Den var så oerhört verklig och jag minns nästan hela  drömmen utantill. Familj och vänner var även i drömmen och det reagerade på ett verkligt sätt, allt som skedde i drömmen var alltså helt naturligt med naturliga reaktioner, då jag såg hur mina nära reagerade - såg vissa som inte tog de så hårt som jag hoppats på och vissa som var helt förstörda… Ett tecken?? Jag såg ljus runt om mig och befann mig på ett sjukhus. Försökte prata med mina vänner och familj men ingen hörde jag var alltså död. Kan inte hjälpa att sluta tänka på den, den var obeskrivligt verklig på ett sätt. Sedan kommer detta också att min vän drömde även hon en verklig dröm om att jag blev kidnappad och dog, drömmen var på ett sjukhus för henne då hon såg ungefär samma vänner som jag såg i min dröm och vi befann oss båda i ett väntrum på ett sjukhus. Hade inte berättat om drömmen för henne förens hon berättade sin version. Oroar mig väldigt mycket är de någon som är bra att tolka drömmar och dess mening? Detta oroar mig. 

Tacksam för svar!! :)

Annons:
Hugohugo
2014-12-29 20:26
#1

#0 Hej kära medmänniska. :-)

Jag har läst det du skrivit och det är fascinerande och spännande eller dyl.

Utifrån vad jag lärt mig av en mycket kunnig expert på detta ämne du tar upp, så ska jag säga det jag får säga om saken. Denna person heter Rabbi Désirée R. Ntolo och är en essée mystiker och Andligt Förverkligad. Hon är en väldigt mycket bra lärare.

Drömmar är "inte mitt område", än om jag har drömmar som är mer medvetna än andra personers drömmar. En del drömmar är om framtiden andra är bara ett ihopkok av erfarenhet och tankar (från förfluten tid eller nutid).

Jag ska ge dig några råd jag lärt mig och använder. Först ska jag bara länka detta:

Om du vill lära dig mer, så skulle du kunna vända dig till henne. Denna blogg är en lekmannamässig introduktion (se annars på min profil här på ifokus):

http://ondskaelyoninochandligtfrverkligande.blogg.se/2014/february/frid-vare-med-er-andlig-traning-och-andligt-utovande-en-saker-och-acceptabel-vag-av-flera-vagar.html

Försök att i grunden vara i frid, det är din väg och ingen annans. Alla andar vill dig inte något ont,  och frid är vapnet mot de elaka andarna och demonerna. Inte ens alla elaka andar eller demoner vill skada dig, utan kan ha något att lära dig.

Du ska inte lova dem någonting. Det är bättre att bara sluta överenskomelser eller svara ja eller nej planeringar. Och lär känna dem innan du går vidare till något mer långsiktigt. Till något sådant här är en lärares vägledning det bästa, det blir annars krångligt. Rabbi Désirée R. Ntolo, är den jag har bäst koll på och främst skulle kunna hjälpa dig, om du är intresserad.

Andarna gör som dom vill tills du säger till dem hur du vill möta  dem (tider o plats) och sedan att du själv håller dig till planen, så gott det går. Att du inte öppna upp dig till dem i tid o otid, om du analyserar hur du hade din uppmärksamhet inställd på för sätt, så skulle du märka en skillnad från olika tillfällen. Man behöver finna klarhet i ställa in sin rytm i mötas eller avbryta, för att i den ena tiden vara med sin utgångspunkt i det Andliga (arbetet) och i den andra tiden i att vara i det Jordiska/yttre fysiska.

Dessa möten ska fungera som vanliga möten med människor, man kan hälsa på dem eller säga hejdå till dem osv, man ska också be dem säga sitt namn till en, då blir det lättare att vända dig till de andar du vill prata med. Alla andar är dock inte så förtjusta i att ge bort sitt namn så lätt (på samma sätt som det kan vara med människor), så man får ha tålamod (att vid upprepade tillfällen fråga efter det. Men du skull ändå kunna lyssna till vad de har säga. Och eftersom du ser dem (vilket är precis som jag), så skulle jag sannolikt tro att du kan också höra dem.

Annars så hör de alltid det du har att säga, så det första jag sa här kan du ändå göra.

Eftersom denna pendling tas omhand med att man kan lära sig att oftast välja att från sin plan lyckas, alltså då vid utvald tid gå in i öppenhet att möta dem (det hela är en konst i välja vad man uppmärksammar), det är en fråga om självkännedom. 

Till dessa tider man pendlar mellan, då är det lämpligt/passar det att ha en bra/rätt inställning för dessa. Den följer så som det tredje budordet säger om att inte missbruka Guds namn, och därmed menat alla andliga namn. Medans man har sin utgångspunkt i det andliga (vilket  man bla får då man säger andliga namn) passar ihop med att man kan vara glad, men inte ha kul/roligt eller underhålla sig, samt inte behaga sig själv. Vilket är sättet att göra vadhelst du vill bara för du vill det, utan att du däremot öppnar dig för vad det andliga har att säga cch har en sorts strikthet (eller hur jag ska beskriva det som), där du har ett annrolunda sätt att  uppför sig med att värdesätta eller bedöma det du möter, utifrån vad det är bra eller dåligt, samt att du ser mål eller väljer finna mål som inte sker utan anledning. Jag är inte säker på att striktheten skulle hindra en ren kreativitet, men den blandar inte sake hur som helst, kanske lite stelt tycker en del. Men man får bara tänka sig att detta är ena sidan av pendeln, i det fria livet, så möter man saker som inte kan följa detta mönster. Men andlighet är en disciplin och träning som har med allvar och strikthet, än om detta inte alls ska tas som vara fråga om förbjuda kreativitet och lek med det andliga, det kan det inte vara tal. Men hela denna grej om utveckla vad att inte behaga sig innebär är bara sannolikt, jag har inte hört min lärare säga det til mig själv, utan är bara mina egna tankar. Det tredje Budordet är ändå om den andliga utgånspunkten vi kan ha då vi därifrån vill vända oss till det fysiska världsliga eller vända oss till bara det andliga (på motsvarande sätt om vi hade en fysisk utgångspunkt). Detta med "utgångspunkter" är bara mina tankar också, har inte hunnit med gå igenom dem med min lärare (eller dennes medhjälpare som är också lärare).

Frid vare med dig.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2014-12-29 20:30
#2

#1

Är det något att fundera på?, så ska jag se om jag imorgon tar mig tid att läsa om dem, i så fall om det är något.

Mvh.

Hugohugo.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2014-12-29 20:44
#3

Ett råd som är i grund bra och därtill sannolikt riktigt i hur jag tillägger mina tankar för detta råd, är om hur du kan kommunicera med dem (andarna) finns i följande länk:

#4 (från: "

Glömmer svaren under meditation…

")

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2014-12-29 21:24
#4

Jag kom på en till sak, som inte är självklar att "se" för alla förrän man upptäckt det, alltså följande:

Dessutom är det andliga levande, så oavsett lågt och  högre i andevärlden, så förtjänar det levande en inställning av alla  som är med medkänsla, förstående, vördnad och ödmjukhet (de två sista orden är motsatta till kritisera och fälla domar) i bemötandena. Eftersom  att det existerar och är levande varande.

 Så då det är tid för ägna en tid i sitt liv åt den andliga utgångspunkten (prata med andar osv, som kallas andligt arbete), så är dessa två senare ord är under dessa stunder passande att ha mer framträdande. Ihop med eller vid sidan av ens grundläggande strikthet som utmärker sådan andliga umgängen, som vi sköter oss och uppför oss värdigt och med självrespekt.

Jag hoppas detta är till någon hjälp, är det?

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Lisaanna
2014-12-30 13:24
#5

Absolut!!! Tack så jätte mycket! Verkligen skönt och kunna få lite vägledning när jag är rätt ny på det här, har inte utvecklats mycket medialt. 
Ännu en gång tack för tipsen.  Skall testa meditation och hålla mig till de riktlinjer du har visat!!!

Hugohugo
2014-12-30 16:15
#6

#5

Varsågod Lisaanna.

Om du vill uppmärksamma detta om meddelanden på iFokus, så läs: Jag har kanske lyckats skicka ett meddelande till din profil, du har kanske tillräcklig koll på dem du får?

 Jo en sak till jag är inte helt säker på: om det är frågor om mediala saker och om ande upplevelser, så är det kanske mer sannolikt att det finns fler personer att prata med på sidan: http://overnaturligt.ifokus.se/ . Men  den här sidan är kanske också inne på samma saker, är möjligt att tänka sig. I praktiken så är en andlig inställning något som till sin en hälft trancenderar/går bortom det fysiska, så det kan också kallas övernaturligt i den bemärkelsen; ;-)

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Hugohugo
2014-12-31 12:53
#7

#0

Tillägg till tidigare av RÅD: 

Apropå jag sa du ska prata med andarna, än om du inte ser dom, så innebär det också att du kan prata till dom "inne i ditt huvud", du behöver inte säga orden med ljud om du inte är ensam eller ifred, Ok? Men man kan ju vara osäker på om det du tänker är något du med vilja säger eller om det bara är ett minne, osv sådant av dessa. Om man över och är uppmärksam, så lär man skillnaden i sinomtid.

Hur som helst lycka till! ;🙂

Hugohugo

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: