mediala barn
Jag har outvecklade förmågor som ex ibland ser auror runt människor o föremål, sett en skuggfigur en gång, kännt närvaro mkt ofta, sett "syner" enstaka gånger, fått varsel osv. Jag är ju helt vetenskapligt lagd och skeptiskt lagd t det "som inte bevisats" :). Min son på 8 känner jag stark sammhörighet med. Han är duktig på att känna av människors stämningar som jag. Han har vissa koncentrations och fokuseringsproblem som jag. Han tar emot massor med information liksom jag och blir ju av det ofokuserad. Jag har misstänkt att han liksom jag är öppen. Mina föräldrar hade jag själv inget stöd av som barn vilket gjorde mig ensam i mina upplevelser och annorlunda. I vår släkt talas ändå öppet om varsel osv som många får. Han beskrev för något år sedan en man som jag också uppfattat i lägenheten. Det var ju svårare att vifta bort min upplevelse när min son som jag inte berättat om mannen berättade samma som jag sett. Idag gick han runt och pekade ut två platser där han kände obehag och de var exakt samma punkter som jag både upplevt obehag och sett i mina inre seenden som svarta hål. De gick inte rena och fylla med ljus som jag kunde med lätthet i resten av huset. Sonen har sett en liten flicka på en av dessa platser. Jag har inte sett henne. Jag har flera frågor 1. Ni som är mediala och har mediala barn. Hur bemöter ni dem. Jag vill inte skrämmas osv. 2. Är det nån som fattar vad dessa platser är? Platsbunden energi eller som min son sa dörrar som vi måste stänga igen? 3. Vad kan göras? Jag har flera ggr gått runt m vit salvia. Fyllt mitt hem m vitt ljus. Fyllt med änglar. Kastat salt på dessa ställen. Sagt "hit är bara goda krafter välkomna". Kan tillägga att efter en sådan här rening blev jag sjuk 1 v. Tack för all hjälp! Ni är fantastiska här och jag är glad att jag hittat hit. :)

Hallo. Någon måste väl ha nån fundering kring detta? Snälla dela med er.

Hej Älven🙂
Det är väldigt intressant det du har skrivit. Du är inte ensam om detta. Jag känner också av närvaro av mina nära och kära som har gått bort. Jag känner av deras närvaro. 🙂
När jag känner mig ledsen kommer katter till mig. Grannens katt kommer till mig, när jag är orolig. Alltid ser jag en fågel eller en katt när jag tänker på mina nära och kära som är döda. Jag vet att deras ande är fortfarande med mig❤️
Jag får varsel innan någon dör eller någonting skulle hände. Jag drömmer och mina drömmer blir verkliga🌛. När jag tänker på en person eller på folk jag känner, på något märkligt sät träffar jag dem 🙂 Vi är inte alls ensamma.
Kram / Naznaz
Kram/Naznaz

Jag har inga barn, men barn är naturligt mer öppna för allehanda ting.
Anledningen att man stänger ner sig med åren (man lär sig vara logisk) är att ens föräldrar i mångt om mycket anser att man har för livlig fantasi.
Möt det som något helt naturligt, ingalunda konstigare än så.
En platsbunden energi är något som hör just till platsen, precis som han säger.
Dörrar som vi behöver öppna och stänga kan ju vara precis vad som helst.
Vad du ska göra?
Hmmm, varför göra något alls?
Uppmuntra han och följ med han, låt han vägleda dig för att visa vad han ser och upplever.
Tänk på att han som 8 år inte lärt sig att leva efter logikens lagar, det andliga faller sig fortfarande helt naturligt.

Alternative Tack för svar. :) Mitt problem med stället i hallen är att sonen nu inte längre vågar vara ensam pga närvaron i hallen. Jag har sett en man i hallen och utan att jag berättat om det beskrev min son samma man. Han har ju även sett en flicka. Jag funderade på om detta kunde vara en öppen port mot andevärlden som faktiskt borde stängas som min son spontant sa. Jag vill ju att min son ska känna sig trygg i lägenheten. Jag känner också av obehag, men jag är inte rädd och kan ju bättre än honom stänga igen o be änglar att hålla undan andarna. Är det något jag kan/borde göra något åt situationen så sonen blir mer trygg?
Hej Älvan!
Tack för att du delar med dig. Härligt att du och din son har sådan fin kontakt och fint att du hjälper honom att "behålla" sina förmågor.
Jag skulle bara vilja så ett frö.
Ibland kan vi "hemsökas" av vår egen energi och vårt eget förflutna eller nutid. Kanske finns det något i din barndom som du behöver ta itu med eller har du kanske kört fast i livet på något sätt? Kanske är det en syn av dig som flicka som din son sett och kanske tolkade din son ett budskap från din själ? Kanske är det dörrar som behöver öppnas och inte stängas? Tänker på det du säger när du "renade" platserna så blev du själv sjuk. Vår kropps sätt att rena oss är just att bli sjuk, feber, snuva etc. fungerar som ett reningssystem. (Vi människor går igenom reningsprocesser väldigt ofta, det finns mycket som ska ut…) Kanske genom din "reningscermoni" startade du den process som behövde starta i dig?
Skulle råda er att "jorda" er. Gå ut i skogen, diska, städa, laga mat, påta i trädgården (om det inte är för kallt ;)). När vi jordar oss är vi mindre mottagliga för negativa energier och det blir svårar att försvinna upp i huvudet i tankarna där vi lätt skapar "osanna" verkligheter. Du kan även göra jordningsvisualieringar, föreställ dig att du drar upp Moder Jords energi genom fötterna och upp i kroppen. Det finns jordningsmeditationer på nätet som du kan söka efter.
Har du pratat med din son om änglar? Att han själv kan be änglarna vaka över honom så han kan känna sig trygg. Jag antar att du redan försäkrat honom om att det inte finns något att vara rädd för…
Säker på att detta bara är något positivt för er båda i slutändan.
Må så gott!

Jungfrun78 Jag utgår från att du är medial med tanke på ditt svar. :) tack för din tid. Vid båda platserna har faktiskt negativa händelser utspelat sig för något år sedan. Konstigt är att han i så fall sett mig som flicka springa in i den värsta av platserna där jag i verkliga livet blivit utsatt för något dåligt. Då antar jag att jag inte bearbetat, förlåtit och släppt händelserna tillräckligt. Jordningen är bra råd och det gör jag varje dag. Antar att sonen också måste göra det. Vet inte riktigt hur. Jag har givetvis pratat om skyddsänglar och att andevärlden vill oss gott. Han kände redan av sitt beskydd berättade han. :) Ett problem för min son är att han är otroligt känslig för mina energier och nu är jag inne i sämre period och det skadar honom direkt. Jag skulle vilja att han kunde stänga av sin kontakt med mig när så är. Eller kan jag göra det? Vi har en känslomässig koppling så jag vet om han ex orsakar problem i skolan och har varit på plats många gånger på ex skolgården när han varit upprörd då jag känner på mig det. Man har sagt till mig att en av mina livsvägar är att stötta min sons förmågor. I det avseendet är han utvald eller så har han utvalt mig till sin mamma för det ändamålet när han steg ner på jorden. :) Har någon några fler ideer eller råd omkring detta?

Måste bara fråga, men har du en spegel i hallen?
Skulle i så fall vara svaret på din sons "dörrar som vi måste stänga igen"

Alternative Shit vad du träffade rätt. I 15 år har jag haft en helkroppsspegel som jag för några veckor sen tagit bort. Den stod precis mitt emot dörren. Vad kan spegeln göra? Spegeln är ju borta nu, men inte "problemen". Och han nämde dörrarna efter spegel tagits bort. :-

Speglar i sig kan inte göra så mycket, men det är perfekta dörrar till andra sidan.
Frågan är mer vad du gjort med spegeln?
Var den ny när du köpte den, eller har någon annan haft den före?
Spegeln är 1 av många redskap.

Spegeln var ny. Har haft den minst 20 år dvs varit i flera hem. I andra hem som också kan varit hemsökta. Nu står den i vardagsrummet med baksidan ut. Är det ok? Vad kan de mer använda?

Att stänga spegeln vore ju helt klart att föredra, frågan är hur du öppnat den?
Vad de mer kan använda?
Allt som har med glas att göra, allt från dina glas du dricker saft ur till dina fönster.
Anden i glaset är ju det som är mest känt och som folk leker oftast med.
Spegeln är kanske inte lika känd att leka med, men på samma sätt som med anden i glaset så öppnar du dörrar/portaler.
Har du använt spegeln för magi någon gång?

Jag har sedan jag var barn varit obehaglig till mods av speglar. Väntar mig att se någon titta ut genom spegeln eller se någon bakom mig. Jag har aldrig medvetet använt spegeln för nåt. För 1 år sedan utförde jag en ritual för att minska en persons negativa inverkan på mig genom att göra en "mirror box". Tycker den funkar hyfsat. Problemen med andar började långt innan det och nu när jag tänker på det har varken jag eller min son sett andar efter det. Vi känner ju fortfarande obehag av platserna jag skrev.

Häng över något över spegeln, låt den gå i dvala.
Vad du än gör så slå inte sönder spegeln, då släpper du lös det som den trots allt håller inne.
Vill du göra dig av med den så varna dem du skänker eller säljer den till.
Lite skillnad på anden i glaset och speglar.
Efter anden i glaset ska du ju krossa glaset, det ska du INTE med en spegel.
Sedan gör du en enkel reningsritual med de 4 elementen, på ditt sätt så ska du se att även obehaget släpper.

Jungfrun78 Tack så jättemycket för din hjälp att lösa detta med platsbunden energi och flickan min son såg. Jag kom då på att det var mig han såg som liten. Jag visste inte att vi kunde hälsa på oss själva från dåtiden. Vet du mer om det? Tack vare dig lyckades jag lösa gåtan. Du verkar vara riktigt duktig på detta och att du är kärleksfull och delar med dig vet jag. Din hjälp var ovärderlig. :) Stor kram /Älvan
Väldigt intressant att läsa.. Då jag själv är medial och gravid brukar jag fundera på hur mitt blivande barn kommer hantera det hela..
Häftigt i alla fall och jag kan bara gratulera dig Älvan att du verkar ha så fin och andlig kontakt med din son. :)

#palma Mina andra två barn har jag inte märkt än att de är mediala. Min dotter kan jag dock ha telepatisk kontakt med. Mycket praktiskt då jag var upptagen ex med matlagning och kunde trösta henne i ett annat rum samtidigt då hon var bebis. :) Prova det sen. Jag tror bandet är starkast i början. Jag tänkte lugnande bilder jag skickade till henne och hon blev lugn. :)
Hej Älvan!
(nu kommer ett sent svar, är inte så aktiv här…och får inte heller meddelanden om jag fått svar i en tråd…)
Vad glad jag blir för din skull att du löste "gåtan"! :) Det gläder mig också om mina frågor kanske hjälpte dig på vägen. Tack så mycket för din visade uppskattning!
Det är alltid vi själva som löser våra livsproblem, men vi människor behöver varandra och vänskap kan många gånger vara nyckeln. För att hjälpa en medmänniska behöver vi inte vara mediala. Det räcker med att lyssna och sen komma med objektiva synpunkter (sen kan det i vissa fall hjälpa om man har lite kunskap om verkligheten också). Att ställa frågor är viktigt för det är då vi hjälper våra vänner att finna svaren själva.
Jag har ännu inte samlat på mig så pass mycket kunskap så att jag kan berätta mer om hur vår energi verkar, men en sak att ha i åtanke - den är inte bunden till tiden. Du själv vet definitivt mer om detta i och med att du till och med upplevt det! :) Kanske något för din del att utforska och ha nytta av i framtiden…
Såg att du även frågat hur du kan skydda din son från dig själv. Du behöver inte vara rädd för att du skadar honom. Kom ihåg att han valt dig som mamma av en anledning, kanske lär han sig något av detta… Men som sagt jordningen är viktig. Vill helst inte råda dig om vad som är bäst för dig och din son men själv skulle jag berätta för honom om jordningsmeditationen (den skadar aldrig att göra) så att han själv kan göra den. Kanske kan ni göra den tillsammans som en mysig stund på morgonen 5-15 min och kvällen. Du vet givetvis själv vad som är bäst för dig och din son.
Tack igen för din visade uppskattning, det värmde! :)
Varm kram

Hej Älvan! Hur har det gått för dig och din son. Känns det bättre i lägenheten?
Jag tänker också att det kan vara bra att "stänga" dessa två platser med jobbig energi. Om något jobbigt/traumatiskt hänt på en plats så kan tung energi stanna kvar och dra till sig mer tunga energier och ibland andar eller andra tunga minnen.
Precis som jungfrun78 skriver i #5 så kan reningen du gjorde också sätta igång processer i dig själv. Jag tänker att energier som vi bär på också samlas i olika områden där vi bor. Nu vet jag inte om båda de händelser som du nämner har hänt när du bott i lägenheten eller om någon av händelserna hände innan du flyttade in. Men oavsett så tror jag att dessa områden (pga tidigare jobbiga händelser) drar till sig även de tankar och känslor som du bär som är lite tyngre.
De tunga energierna som man själv har får någonstans att landa i lägenheten precis som att det troligen finns områden i lägenheten som är mycket fina och ljusa och dit dras de finare energierna som du bär och sänder ut.
Just hallen är också ett område där mycket tunga energier kan samlas. När jag renat så har jag flera gånger stött på energier från sjukdomar (typ influensor och förkylningar) som fastnat just i hallen. Om du vill kan du låta salt ligga på ett fat eller liten skål i hallen på dessa ställen under lång tid. Bra att använda är en kombination av bergssalt och havssalt. Byt ut saltet så ofta som det behövs. I början byter jag ibland flera gånger per dag och sedan med veckor eller månader emellan. Jag har alltid salt stående i hallen och i sovrummet och har med mig salt om jag ska sova över någon annanstans.
Man kan också tänka på att en händelse (och energin från händelsen) kan vara bunden till en speciell tidpunkt. T. ex. tid på dygnet, veckodag eller en period på året. Därför tror jag att det kan vara bra att rena ofta så att man får med olika delar av dygnet och månaden. Och att man låter det ta sin tid med att låta t.ex salt verka under en längre period.
Sajtvärd på Andlig utveckling
Jag har sedan 25 år haft känsla för det övernaturliga och genom åren har jag med mod utvecklat min gåva så att jag kan använda mina energier på olika sätt.
Det hela började med kontakt med de döda via drömmar som varnade mig inför fara, meddelade till andra men senare blev jag även hemsökt av demoner,de hemsökte mig på nätterna när jag sov under ca 5 månader.
Jag ska inte gå in på detaljer men på grund av allt som jag sett och genomgått har jag kunnat utveckla min mediala förmåga.
Jag känner mina änglars närvaro runt oss men kan även se de ondas ansikte ibland.
Det jag vill komma fram till nu är att min son började redan när han var 2 år se olika saker som skrämde honom starkt.
Han kunde helt plötsligt se något vid sin sida eller på andra sidan av rummet som fick honom att få panik ,han grät och hans hjärta slog så fort.
han kallade honom mannen med vitt hår och konstiga tänder.
Fortfarande idag när han är 6 år kan han inte sitta i ett annat rum själv då han ser saker.
Jag visste redan vid födelsen att han ärvt min gåva då barnläkaren sa att han var den första barnet hon såg som tittade sin mamma rakt i ögonen när han var bara 1 timme gammal.
Idag säger han att denna man kommer utifrån och är grå och blå i färgen, han vill inte titta på han utan gömmer sig bakom mig.
Han beskriver honom som enorm och att han kommer från luften i vår balkong och att han tittar på han hela tiden.
Jag vet att denna figur min son beskriver är en ängel men den förra figuren var en elak gammal man som bokstavligen tömde vår energi.
Jag såg de små svarta demoner i vårt gamla hem som passerade mig och ni som är insatta vet vilka onda jag pratar om.
Mitt gamla hem hade negativa energier och jag har även skrivit inlägg om det under " olika energier i olika hem".
Jag försöker inte skrämma mitt barn utan säger att det är ingen fara och att han ska inte vara rädd och samtidigt försöker jag att inte bekräfta honom men jag är 100% säker på att mitt barn fått mina mediala krafter och har starkt sinne.
Jag rengör mitt hem med Esfand ( ett gammalt persisk ört) som jag tänder och går runt hela lägenheten och som beskyddar mot onda ögat samt har egna torkade örter av salvia och många andra magiska örter.