Lucid dröm
Hej!
Jag tänkte fråga hur man ska göra för att komma ur kroppen i tredje dimensionen (vid lucida drömmar). Låt mig förklara. I natt hade jag en intressant upplevelse, jag var otroligt trött och somnade inte förrän ca 03:30 (damn you Netflix!). När jag bestämde mig för att lägga ner datorn och faktiskt sova så somnade min kropp "före mitt sinne", var så sjukt trött. Så mitt sinne var vaket hela tiden.
Det som hände var att jag direkt hamnade hemma hos mina föräldrar, det var natt, och jag visste att de inte var hemma denna natten och ville kolla om jag var lucid i tredje dimensionen. De låg och sov där hemma fast de gjorde ju inte det i "verkligheten" :P
Bestämde mig då för att kolla lite runtomkring mig och kikade då på mina händer, jag hade 10 fingrar på varje hand och de var smala och långa, såg ganska roligt ut :P Upptäckte sen att det stod en tjej bredvid mig och log mot mig hela tiden och sa "Följ med mig, följ med mig", men jag hade inte tid, jag hade ju saker att göra! ;D Efter ett tag kände jag hur jag började vakna och "sögs" igenom en mörk ljustunnel och vaknade i min kropp igen..
Två frågor nu:
1. Den här "glada tjejen" som hängde med mig i drömmen, det är en person jag känner till i verkligheten, det är ingen bekant men någon jag sett på tv några gånger. Vem kan hon varit, och vad kan hon ha velat visa mig?! :o
2. Går det att besöka tredje dimensionen när man är i drömstadiet?
(Hoppas jag la denna tråd i rätt kategori)
Försök att inte följa särskilda förklaringsmetoder när det kommer till frågor som dessa. Du verkar var insnärjd i ett system av dimensioner och att vi lever vårt vakna liv i Den tredje dimensionen.
Precis som du upplever ditt vakna liv i en tredimensionell värld, kan du väl likväl uppleva dina drömmar som tredimensionella.
1. Den glada tjejen har nog ingen koppling med personen du känner till i verkligheten. En intressant utgångspunkt för frågeställningen hade varit att se henne eller andra personligheter i drömmarna som en del av dig/ditt inre själv. Vad ville du visa eller säga dig själv?
Det hör till vanligheten att människor är allt för upptagna av den yttre, skeende världen för att ha tid eller intresse att blicka tillbaka på sig själva. Vad är det för saker som du bara måste se och göra, att du inte ens har tid att lyssna på dig själv? En tydlig symbolik som framgår i din dröm.
2. Vad får dig att vilja ut i samma värld som du spenderar hela din vakna tid i, även när du sover? Till vilken nytta? Det kan lönas att fundera kring dom frågorna innan du slösar energi på att uppnå något som du kanske egentligen inte ens vill.
Det här inlägget får absolut inte tas som att jag försöker presentera fakta eller hur det egentligen står till. Se det här snarare som något jag vill säga till dig utgående från ditt inlägg och drömmen du beskriver. Det är upp till dig att kritiskt bedöma värdet av innehållet, oavsett om det kommer ifrån mig eller någon annan.
- Hycklaren

Hej Hycklaren och tack så mycket för ditt svar. Tycker det kan vara lite knepigt ibland att formulera sig när det kommer till sådana här saker, förvirrar till och med mig själv med det jag skriver ibland :P
Det är ironiskt hur man ofta måste gå till andra för att lära sig mer om sig själv. Jag vet nog vad den glada tjejen, som förmodligen är en reflektion av mig själv, ville säga. Har verkligen inte tagit mig tid till mig själv den senaste tiden, mina rutiner i livet är ibland kaotiska och det är förmodligen det som skulle förmedlas (om man ser det på det sättet, finns säkert fler meningar).
Anledningen till att jag vill spendera tid i samma värld som jag är i när jag är vaken är för att jag vill utforska världen och universum, vara inuti stjärnor och planeter, besöka andra länder o.s.v. Det finns så klart en hel del att utforska i andra världar med, men just nu brinner jag för denna! :)
Håller med #1, Det är ändå din fantasivärld