Läst 4035 ggr
iMrtin
2014-02-09, 01:57

Hur jag blev av med en Jinn och fick Helig ande

För cirka ett år sedan så var jag med om en kundaliniresning som gav upphov till en resa jag aldrig kunnat drömma om.

Någon vecka innan den "drogs upp" så kändes det som att en osynlig kraft hjälpte mig med meditation. Kommer ihåg när jag vid ett tillfälle t-ex skulle göra något annat och då var det som att "den" knuffade ner mig i sängen igen. Tänkte inte så mycket på det för jag såg det som att positivt.

När den väl drogs upp så var det som att jag vaknat upp ur en dröm och att det fanns två världar här vi lever. Efter några veckor av stolligheter (var t-ex ute och pratade med fåglar) så hörde jag en röst från ovan som sade "om jag vore du så skulle jag tagit livet av mig" och det återkom flera ggr men jag försökte inte tänka på det. Saker började handla om att jag skulle "offra mig" mer och mer o en morgon när jag var ute och gick så var det som att "allt" pekade mot stranden, i havet där jag nån dag innan hade hört rösten tycka att jag skulle dränka mig. Så jag gick ner till stranden för att kolla läget och svanarna ute i havet ropade på mig. Jag satte mig istället ner precis vid strandkanten och dränkte skallen i vattnet några sekunder, tänkte nu så är h*n nu nog nöjd men det fortsatte och några dagar efteråt så hade jag sjuka mardrömmar och kom överens med rösten att jag ska sova på det. Vaknar nån gång på natten av att det kändes som att nått osynligt knackade på mig och ville att jag skulle vända mig om, gjorde det och det kändes som att h*n gick in i ryggen på mig. När jag vaknar på morgonen så hörde jag "gör nu som vi sa" och "som du såg i drömmen" och så gjorde jag det.

Överlevde men det slutade inte där, jag fortsatte att göra som rösten sade, jag överlevde alla försök att ta mitt liv och kände inte att jag mådde dåligt (inte en metod jag rekommenderar andra). Nån gång kommer jag ihåg rösten sade "du anar inte vilka krafter du leker med" lite ironiskt. Iaf, då låg jag redan inlagd på psyket och så nån månad framåt upplevde jag det som att jag pratade med Jehova, om att släppa in Jesus i hjärtat. Visst, svarade jag. Det var där självmordsförsöken slutade. Flera ggr har jag vaknat upp på natten av att det känns som att nån blåser i eller ut saker ur min mun, och det är som jag förstått det Gud enligt de flesta som tror.

Efter att ha läst en del om islam(som betyder submission) så har jag förstått det som att Muhammed var besatt, försökte även han ta sitt liv flera ggr. Tidigare trodde jag inte att skillnaderna mellan världsreligionerna var så stora. Jesus levde ett syndfritt liv, Muhammed var en pedofil.

Min teori är att jag inte varit med om en vanlig psykos, utan en Jinn/Satan fått för sig att testa mig och för att kunna göra det så drog han upp min kundalini. Är det nån som upplevt något liknande får ni gärna PM:a eller skriva här i tråden. Läs gärna min andra tråd (FB) Allah - bibelns version av Satan?

(givetvis inbillning alltihop, ni behöver inte påpeka det och jag är enligt läkarna inte i behov av medicinsk vård)

edit, jo en lustig grejj i sammanhanget är att muslimer ser Helig ande som ärkeängeln Gabriel och att det var han som visade sig för Muhammed. Rösten sade när jag låg inne att han var Gabriel. Såg det dock som ett skämt men jag skulle samma dag få prata med en "sakkunnig" inom psykiatrin och när jag berättade vem som "var i min kropp" så blev det knappast till fördel att komma ut snabbt. 😛

ALPHIRA
2014-02-09, 03:04

Tack för förtroendet iMrtin att du ärligt berättar vad du upplevt eller erfarit.

Det får man läsa ett par gånger till i dagsljuset (nu är det natt och jag är trött). Hoppas jag och många andra har något vettigt att komma med senare.

Ha det bra.

Yon
Yon 
2014-02-09, 03:54

Tack för intressant delgivelse!

iMrtin
2014-02-09, 19:24

Ingen med någon teori om varför man är med om sånt? Gillar inte att känna igen mig i Muhammed's liv..

F.ö jag postade exakt samma inlägg på http://jesus.ifokus.se och http://spiritualism.ifokus.se = givetvis blir jag bannad på  spiritualism och tråden försvann på jesus.. testar haxor.ifokus också då😟

retep
2014-02-09, 20:01

iMrtin! Varför känna igen dig i Mohammeds liv? Vad vet du eller någon annan egentligen om Mohammed?! Varför dessa tankar, religiösa föreställningar och upplevelser? Kundalini!…Jinn, Jehova, Mohammed, Jesus, Allah, Satan, Gabriel… Är det sådana tankar, funderingar, grubblerier som rör sig i dit liv? Då är det litet som om att det är du själv som skapar, du själv som skapade din psykos.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

iMrtin
2014-02-09, 20:18

Jag hade inte många tankar på Gud innan jag var med om detta här.

Jag läser skrifterna och tänker mycket på andlighet, det stämmer men du har förväxlat orsak och verkan.

retep
2014-02-09, 20:40

iMrtin! Så för litet mer än ett år sedan hade du "inte många tankar på Gud", men nu läser du "skrifterna och tänker mycket på andlighet"? Tänker att "skrifterna" inte är en förutsättning, eller alltid så lyckad när det kommer till att utveckla andlighet. Tänker att det ibland kan visa sig vara oklart hur att bedömma kring orsak och verkan.

iMrtin
2014-02-09, 21:08

retep: tack för dina synpunkter och säg gärna till om du behöver hjälp att reda ut orsak och verkan i något. Jag tänker klart.

När det gäller att jag kände igen mig i Mohammed så gäller det att många såg han som besatt, att han försökte ta sitt liv flera gånger, såg sig som Guds närmaste människoson, och troligen fick uppleva Satan och Antikrist efter en viss tid av meditation.

iMrtin
2014-02-09, 21:24

Muhammed sade:

There is none of you who does not have a companion (qareen) appointed for him from among the jinn.” They said, “Even you?” He said, “Even me, but Allaah helped me against him fa aslama [or fa aslamu], so he only tells me to do that which is good.”

Varför skulle inte en ond andevarelse bli snäll(mot Muhammed) om människan gjorde  saker den dumma anden ville?

retep
2014-02-09, 21:30

Tänker, vad kommer först…är det alltid orsaken, anledningen som ger upphov till…eller kan det vara en följd, en konsekvens och verkan av ett tankesätt, en föreställning, som blir en anledningen och orsakar händelsen?!

iMrtin
2014-02-09, 21:52

#9: försöker du insiniuera att jag var psykiskt sjuk innan jag fick denna Jinn i min kropp så tycker jag inte du lyckades så bra.

retep
2014-02-09, 22:14

Om det är så att du inte på något vis medverkade till vad som hände… så tycker inte heller jag att jag lyckades så bra! "Varför skulle inte en ond andevarelse bli snäll(mot Muhammed) om människan gjorde saker den dumma anden ville? " Därför att jag är ganska övertygad om att det inte funkar så!

iMrtin
2014-02-09, 22:23

berätta gärna om din övertygelse

scorpioqueen
2014-02-10, 01:35

För ett tag sen vaknade jag upp av att jag hade en mardröm, kändes dock väldigt verklig. I drömmen var det en ond blond man som ströp mig och ville övertyga mig om att ta livet av mig innan han gör det "åt mig". Tänkte inte så mycket på det. Veckorna gick, men jag blev allt mer deprimerad av ingen anledning och fick en massa huvudvärk. Idag berättade min mamma att hon hade en dröm om denna blonda varelsen. När hon berättade det fick jag svårt att andas. Som om Något tryckte mot mitt bröst. I hennes dröm visade han sig alltid vara efter mig. Att hemska saker kommer hända mig som han kommer orsaka. Mamma brukar få sanndrömmar. Så… Jag börjar bli orolig i och med att hon drömmer om exakt samma varelse utan att ha haft någon aning om vad jag drömt tidigare. Så jag vet inte vad jag ska göra för att bli av med honom? Om ni inte vill ta det här så får ni gärna skicka pm till mig.

Gaiatri
2014-02-10, 06:09

Djinn är elementaler. Djinn är en del av skapelsen och är en slags byggstenar. En djinn kan vara en tankeelemental som man skapat själv eller som någon annan skapat. Det kan också vara en begärselemental som man genom att falla för begäret håller vid liv. En begärselemental kan t. ex vara en nikotinelemental som man själv tillåter finnas i ens liv. 

Det finns också naturelementaler så kallade naturväsen. 

Negativa tankar och negativa känslor finns överallt runt omkring oss vare sig de är skapade av oss själva eller andra (eller troligtvis både och). 

Här kan man läsa lite om elementaler

Sajtvärd på Andlig utveckling

retep
2014-02-10, 08:06

Tack Gaiatri!

[niklaeri02]
2014-02-10, 13:21

Jag hör också en del röster och har andliga funderingar. Varit på sjukhus för psykisk sjukdom i närmare fyra månader. Mår bättre nu. Det är farligt och obehagligt när det blir sådär. Kanske ska man inte dra för många paralleller till andlighet?

retep
2014-02-10, 13:35

Niklas!

Glad att höra att du "Mår bättre nu"!

[niklaeri02]
2014-02-10, 14:25

Tackar Peter :)

Tride
2014-02-10, 15:47

Lite allmänt: Att vara människa sägs ibland vara det allra svåraste bland universums olika varelser. Vi är inte gud, inte djur, inte elementar mm, men allt detta och ändå inte. 

Enligt vissa esoteriska skolor är vi nu på väg uppåt, efter att länge varit bundna vid materien. Den "drar" fortfarande i oss, och vi lockas av olika frestelser, som dock aldrig kan ge annat än otillfredsställelse i längden. Men vi lär våra läxor och går vidare.

Medkänsla och respekt för medvandrare är goda redskap på vägen. "Kärlek föder kärlek, hat föder hat, så är den eviga lagen." säger Buddha. 

Lätt att säga, svårt att göra! ❤️

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

iMrtin
2014-02-10, 20:02

#14:

Djinn är elementaler. Djinn(länk) är en del av skapelsen och är en slags byggstenar

Från din första länk kan man inte se något belägg för det du påstår, däremot något om tevespel: 

In the video game series Golden Sun players use four types of Djinn representing the four traditional elements Earth, Fire, Water, and Wind to battle monsters. ;) Googlade lite och det verkar som ockult och allmänt flum mest.

Inom islams tro är Jinn's skapade före oss av eld och människan är skapad från jord. Andar från luften gissar jag. I bibeln står det att Jesus kom för att döpa oss i ande och eld. Men jag tror Jinn's är detsamma som bibelns demoner.

#19: jo, precis. Tack!

iMrtin
2014-02-10, 20:10

#13: om jag förstod det rätt så är det bara en dröm du haft denna mardrömsvarelse i. Du tror att ditt mående har med det att göra men det behöver ju inte vara orsaken. Iaf inte om du inte går runt och tänker på din dröm hela tiden.

retep
2014-02-10, 20:11

iMrtin! I så fall…vad är bibelns demoner?

Yon
Yon 
2014-02-10, 20:55

Sök en högre makt - eller den högre makten om du föredrar. Sök en högre makt som är god.

iMrtin
2014-02-10, 22:10

#22: fallna änglar som följde med Satan till jorden. Historien liknar den i koranen men där kan man också läsa om dessa Jinn's som gått över till islam..

retep
2014-02-10, 22:37

#24 iMrtin! Är det något du tror på, eller är det något, någon annan tror på?

iMrtin
2014-02-10, 23:07

#25: välj själv. 

Jag tror det finns en viss risk att koranen är meddelande från helvetet och att Bibeln är Guds ord.

retep
2014-02-11, 08:22

iMrtin!

Ingen annan kan göra dina val!

Upp till toppen