Annons:
Läst 4852 ggr
[Mariann]
3/12/08, 11:55 AM

ELEMENTALER

Elementaler
Elementaler är den substans, som är belivad av gudomens liv, och därför är i gång med att genomföra en evolution.
Elementaler är halvmedvetna eller medvetna, icke-mänskliga väsen och krafter av olika grader i naturen.

Man skiljer mellan naturliga elementaler - de såkallade naturandar - och konstgjorda elementaler, som bara har ett tillfälligt liv.
De konstgjorda elementaler nyttjas t.ex. genom upbyggandet av växter, eftersom en deva skapar en elemental besjälad av tanken om det arbete som ska utföras. När arbetet är utfört upplöses elementalen.

Människor skapar konstgjorda elementaler bl.a. när de tänker, för varje tanke skapar en tankevibrationen, som bildar en form av elementalessens (?) (se också under elementalriger (?)).
Dessa elementaler är besjälad materia, och är därför levande saker, som kan utsändas för att göra gott eller ont. Hur länge de lever, beror på styrkan och klarheten av den besjälande tanken.
Elementaler indgår som substans i uppbyggandet av människans kroppar, och då elementalessensen på grund av sin naturliga utveckling strävar efter grövre former och vibrationer, måste människan under utvecklingen löpande byta den elementalessens, som kropparna är byggda av.

Hämtat från Kentaurnet

Annons:
Hoppfull
3/12/08, 12:05 PM
#1

Hm, jag hittar inte infon… kommer till startsidan men sedan?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
3/12/08, 12:09 PM
#2

http://www.kentaurnet.dk/o-e/

Elementalessens hänvisar till elementalriken som ligger ute nu.

Hoppfull
3/12/08, 12:13 PM
#3

Tack nu hittade jag :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
3/12/08, 12:15 PM
#4

Öhh… var hittar jag artikeln då? När man klickar på länkarna kommer man bara till startsidan… eller man och man… jag Generad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
3/12/08, 12:22 PM
#5

Hhmmm elemental riken inte artikeln… kan det vara där missförståndet är?

Farwuq
3/12/08, 6:33 PM
#6

Detta med att skapa elementaler, det är ju samma sak som magi. Det är troligen så man skapar en "Golem".

Min mentor diskuterade detta med mig en gång, men jag sade att jag ännu inte var mogen för magi.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
bjarvamor
5/6/08, 8:04 PM
#7

Tack Mariann! Det låter trovärt i mina öron detta!Glad

[Mariann]
5/6/08, 9:04 PM
#8

#7

Varsågod!!! Skrattande

Jag tycker också den är riktigt bra den förståelsen Glad

Upp till toppen
Annons: