Annons:
Läst 1109 ggr
[saradormin]
11/8/13, 8:37 PM

Upplevelse

Jag vill berätta om en upplevelse som hände mig för några månader. När ja låg en kväll och vila mig på sängen, jag var vaken och tänkte lite djupt, så känner ja nån stark energi som strömmar emot mig och känslan var underbar, ja kände nästan som hela kroppen vibrerade och drog sig till den energin, och jag blev som paralyserad eller hypnotiserad och kunde inte röra mina armar när ja försökte, har haft flera upplevelser men den här var speciell och ja har försökt få en sån upplevelse igen men har inte hänt mig flera gånger. 

Någon som vet vad det kan vara.

Annons:
Yon
11/8/13, 8:46 PM
#1

Det, och med tanke på annat du skriver så kan det va kundalini.. Då ska du ge upp, och inte fästa dig vid diverse upplever eller försöka återskapa dem.. Genomlev bara det behandling och det smärtsamma. Det är egos begär. Du måste ge upp sådant.. Underkastelse / surrender är ett ledord.

[saradormin]
11/8/13, 9:06 PM
#2

Ja vet inte något om kundalini, men har läst lite och det var inte sån upplevelse, för det jag kände var energin utifrån och jag kände ingen energi strömma i mig,

Yon
11/8/13, 9:28 PM
#3

Det kan hända folk projicerar det utanför sig själva för att de inte kan se det inom sig själva.. Jag mins ej exakt hur det var beskrivet.. Tror det stod på kundalini-teacher.com/ (det finns säkert bättre sidor även om den är ok..) Kundalini kan ta sig väldigt olika uttryck och det är tydligen lätt att hamna på sidospår.. Ex att man får grandiosa idéer.. Kundalini som kunskap innehåller en mängd bra vägvisare för vem som helst som håller på med andlighet. Döm inte kundalini på beskrivningar av kroppsliga och mentala symptom, döm kundalini efter om du har mött Shakti.. (se Google / engelska Wikipedia)

Yon
11/8/13, 9:32 PM
#4

Kundalini.. För män upplevs den feminin, för kvinnor maskulin, överlag.. Sägs det..

Piixy
11/8/13, 9:50 PM
#5

#0 Jag skulle säga att det var på väg till en OBE, jag har haft liknande (inte riktigt samma, men att jag inte kan röra mig, sedan vibrerar hela kroppen mm) upplevelser, som skulle ta för långt tid att skriva men. Det är lätt att återskapa samma känsla. (läs the phase, går o ladda ner på nätet. om du är intresserad)

OBE1canUbe
11/8/13, 10:25 PM
#6

Det är så det kan kännas (bland annat) när man fångar ögonblicket när kroppsmuskulaturen stängs ner inför en REM-dröm, men hjärnan är fortfarande vaken. Du skulle kunna använda det för en utanför-kroppen-upplevelse och en astral projektion: www.dreamscontrol.com

Annons:
[saradormin]
11/9/13, 4:37 AM
#7

#5

OBE kan det inte vara för det är jag bekant med, har haft otaliga såna

Upp till toppen
Annons: