Etikettaura-chakras
Läst 2444 ggr
soulmate79
2013-02-10, 13:12

Låsta chakran

Jag började gå i en kombinerad samtalsterapi hypnosterapi för ca 1 halvår sedan och har likt en lök lyckats skala av mig lager efter lager av obearbetade händelser. Mina chakran har varit stängda hela tiden och trots allt som jag bearbetat sitter de som berg och det som allra mest är tillslutet är navelchakrat. Är det någon som har några ideer varför det är så? Som jag har förstått är navelchakrat kopplat till sexualiteten och jag har haft svårigheter att hålla lusten vid liv i mina förhållanden, har hört att det kan bero på sexuella övergrepp och så men jag är helt säker på att det inte är så i mitt fall. någon som har några ideer?

rosen.johansson
2013-10-26, 22:39

Skulle kunna va en obalans i rotchakrat. som kan bero på flera saker

gryningen
2013-10-27, 14:42

Alla känslor,tankaroch händelser som man själv genererar samlas i sakralchakrat(navelchakrat).
Man kan lika känslan som ett stopp i energiflödet.(som man inte kommer någon vart här i livet.
Balansera upp chakrat så kommer energiflödet till resterade chakran igång igen.man kan med fördel fokusera extra tid på chakat.

allhealing
2013-11-02, 00:48

Tankens logik och känslans harmoni kan stå i konflikt med varandra.

Av egen erfarenhet vet jag att tankens logik kan skapa en instängd bild av vad verklighet är. Jag kan i min egen tanke utifrån det jag fått lära mig är sant skapa mig en väldigt begränsad bild av vad verklighet är.

Beroende på hur min uppväxt ser ut och från vilka jag lär mig hur en verklighet definieras kan jag stänga in mig själv i mina tankar. Jag tror helt enkelt att det jag fått lära mig är sant. Jag litar på att de som uppfostrar mig talar sanning. Det jag i det skedet av livet inte förstår är att den sanningen kan vara starkt begränsad i såväl tanke som känsla.

Om jag när jag växer upp fortsätter anamma denna inlärda verklighetslära. Då är det, om det jag fick lära mig var på något sätt begränsat just det jag kommer fortsätta agera utifrån.

Det är först när vi som du beskriver börjar söka oss inåt i oss själva som en inifrån oss själva genuint svar kan börja formas.

Vem är vi? Vart kommer det ifrån, det vi idag identifierar oss med som vårt sanna jag? Vems ide är det?

Först när vi når kärnan i det vi inte är blir det möjligt att skapa det vi framöver önskar vara.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen