Sylvia Browne
Tänkte höra om det är någon av er som har läst några böcker av Sylvia Browne, och vad ni tycker om henne? Själv har jag 6 böcker av henne här hemma, och jag tycker hon har en mssa intressanta saker att berätta.Tycker också att hon skriver på ett sätt som fängslar en och får en att fortsätta läsa och inte lägga ifrån sig boken. Någon annan som har erfarenhet av hennes böcker eller har några andra åsikter om henne? 
Jag har nog läst en 4-6 böcker av henne för något år sedan.
Svårt att säga vad man ska tycka, min egen erfarenhet är något begränsad rörande det mesta hon skriver om, men det ligger faktiskt något i de delar som jag själv har erfarehet av. Jag är inte helt förtjust i hennes sätt att skriva men jag antar att hon i första hand skriver för sin "hemmapublik".
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Jag har inte läst hennes böcker.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Har nog läst 5-6 böcker av henne och tyckte att de vid flera tillfällen stöttade mig - med tanke på mina egna erfarenheter.
Jag har läst många av hennes böcker och tycker mer om vissa än andra men jag tycker om hennes sätt att ta livet med en klackspark och inte bry sig om vad andra tycker om henne. Hon är helt enkelt sig själv på gott och ont.
Jag har läst 5-6 böcker av henne, det var ett tag sedan.Den bok jag verkligen tycker om är " Din Drömguide ", den hade en del att ge.
" Var nära naturen - var när dig själv "

har inte läst någon själv, men har en vän som talar om dem ständigt.Mkt rör sig om saker jag personligen -än så länge - inte har nåt särkilt intresse för…kan bero på att vännen är så "på" så att jag automatiskt blir lite "av"
.Så jag har inte gett böckerna nån chans ännu.Men alltid kul att höra vad andra fått ut av dem !
jag har läst en bok av henne och visst var det intressant läsning,men hon hade väldigt bestämda åsikter om hur livet efter detta är strukturerat. jag tror på ett annorlunda sätt,men jag skulle gärna läsa fler av hennes böcker.
~ mayolica ~
tycker hon är helt underbar o en av de bästa mediumen i mitt tycke,hon har lång o utvecklad erfarenhet
Jag har läst några stycken och har blandade känslor för henne.. Samtidigt som jag tycker hon verkar .."klockren" och ärlig,är hon väldigt ..säljande ( i språket) o amerikansk i sättet,Hennes version av andra sidan är i grunden inte annorlunda än många andra beskrivningar,men hennes är som en kitchig(!) variant av Las Vegas ..tycker jag :- ) (att det..skulle vara paradiset för amerikaner?) joo,jag tycker hon upprepar sig i flera böcker,vad var det tidningen MAD skrev/kallade detför:Gammalt skräp på nytt papper,inga liknelser i övrigt! *skratt*
Läs på du,man behöver läsa både de bra,och usla..för att kunna skilja dem åt. :- )
penke

#9 Jag tycker också att hon kan vara lite säljande i språket, det håller jag absolut med om. Men jag tror att det som gör att jag gillar hennes böcker är att jag är väldigt ny inom detta området, och hon har en förmåga att skriva på ett lätt och enkelt sätt så att man förstår om man är ny i ämnet. Sen kommer det naturligtvis bli flera andra böcker av anda författare. Man ska inte snöa in sig! 

Har läst några av hennes böcker och har delade känslor. Vissa saker kände jag att jag fick bekräftade när jag läste. Samtidigt tycker jag den viktigaste egenskapen när man håller på att utforska det "okända" är att man fortsätter att hålla alla dörrar öppna. Ingen vet hur det igentligen fungerar och det finns inga sanningar. Just på dessa punkter faller Brown, enl mitt tycke hårt. Oavsett hur seriös och "duktig" hon är så är hon inte ett dugg självkritisk och håller ingen speciellt ödmjuk framtoning, vilket gör att hon inte har mitt förtroende. Dessutom verkar hon vara lite av expert på hur mycket som helst, med tanke på hur många böcker hon skrivit om allt möjligt, vilket inte heller talar till hennes fördel, tycker jag.
. Som komplement till Brown kan rekomendera Elisabeth Lannge "budbärare från det okända".
Jo, hon har en del lustiga utläggningar om bland annat ängar, deras storlek och färger på vingarna.
#12 Jösses 
Jo då, hon skriver om serafer, keruber, ärkeänglar och allt möjligt och vad som karaktärisera dem, hon är kunnig hon…

Ok änglar… jag läste ängar… 
Oj jag stavade fel igen.

Jag har läst nästan alla hennes böcker, och de är väl ok, men seriös vet jag inte. Sök på hennes namn på youtube och det kommer upp mindre smickrande saker. Saker som hon skrivit om i sina böcker och som människorna hon skriver om ifrågasätter.
Till en sa hon att dennes son var död, han dök senare upp, det är fler sådana saker. Jag vet ju att medium ifrågasätts, och eftersom hon är så känd skulle lite mer ödmjukhet kanske vara på sin plats.
Ett medium vars böcker jag tycker om är Betty Shine

Jag har läst alla böcker som finns utgivna på svenska och älskar henne.
När jag köpte min första bok av henne, det var 10 år sedan, öppnade jag den, läste med avsmak och tyckte att det var rena dravlet, religiös propaganda. Den åkte ner i källaren i någon papperskasse, där också mina andra andliga böcker låg.
Det går fyra år, jag flyttar och ska en dag bära ner alla mina överflödiga saker i mitt nya källarförråd. Jag tar tag i två kassar, lyfter dem och i samma ögonblick går den ena sönder varpå alla böcker flyter ut över golvet. Det är kassen med den andliga litteraturen.=)
Därefter började jag återigen läsa hennes bok, och upplevde den på ett helt nytt sätt, utan de gamla fördomarna och med ett öppet sinne.
Jag var nog inte mogen första gången jag råkade på henne helt enkelt.
Hon är bra också för en nybörjare, just därför att hon är så rak och okomplicerad i sitt berättande.
Kram!

Allting ifrågasätts alltid av någon. Det enda som betyder nåt är ens egen upplevelse.
Kram

jag gillar hennes böcker. Är det ngn som har boken om djur på andra sidan skulle jag vilja låna den..
jag har sett henne på tv och har kanske liite problem med henne där. Hon är oerhört rak, vilket är bra, men hon har något hårt över sig ockå tycker jag.
Nja…/ Namaste

# 20 Japp! Den har jag! Köpte den på NKs bokrea. Den är på engelska.
Kram!

#22 skulle jag kunna få låna den? 

#22 Javisst får du det!
Var bor du? 
Jag har också läst några av hennes böcker och jag tycker också hon är så bestämd på vissa saker (döden bl.a.) där många andra är mer öppna och ödmjuka.
Jag är ingen "älskare" av Sylvia. Fick en bok i min hand för ett antal år sedan. Boken blev liggande,kom inte igenom hälften ens." Vi" står långt i från varandra,bl:a sätt att "se" och tolka andevärlden. Mycket som kändes väldigt främande för mig. Hacka upp mig bl:a hennes beskrivning ang hennes mors bortgång eller rättare sagt vad som hände efter hennes död. Men som sagt,det är mitt sätt att se på döden eller livet efter döden. Ingen har svaret,utan vad vi tror och antar.
Såg henne på tv för ett tag sedan,det förstärkte min personliga uppfattning av henne tyvärr. Men det är tur,att tycke och smak är olika.
Mvh Åsa

Såg henne i några klipp på youtube.. Hon satt och svamlade i flera fall.. Det måste ju vara pinsamt för hon hade ju inte rätt inågot av fallen.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Jag bor i Sthlm 
Nu har det diskuterats Silvia Browns för och nackdelar så det räcker.
Nu låses tråden.
Mariann/sajtvärd