Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1329 ggr
[Mariann]
0

Välkomna hit

dena sajt föddes idag och som nyfödd är man i en uppbyggnadsfas. Vilket tar tid. Så vad sajten nu behöver är omvårdnad ( tålamod) och näring (besök, inlägg och frågor, tips)

Bli gärna medlem, kika ner till höger där finns det lägg aktuell sajt till favoriter klicka där och vips man har blivit medlem på en ny sajt!!!

Hjärtligt välkomna

önskar

Mariann

Clary
0

Härligt med en ny sajt, nu blir det ännu fler timmar framför dator Generad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Mariann]
0

hejsan!!

Min nya vän på sajten!

Jisses hur kunde en ny hitta hit så fort????

*Jätte glad*

Clary
0

Det var lätt, såg inlägget på "senast ifokus" och var naturligtvis tvungen att gå in och titta direkt, det är ju ett av mina intressen!

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Mariann]
0

Ok… så långt tänkte inte jag *flabbar*

Gahella
0

HEJ…kul att få va me på premiären. Denna sajt är jätteviktig, men håller också med Clary, puh, stackars oss,hihi…Kraaaam

[Mariann]
0

Jaaa! det är ju lite kul å vara med  i förlossnings arbetet….

jag tar emot all hjälp som finns å få!!!

kram på er

och GLÖM INTE ATT BLI MEDLEMMAR OCKSÅ!!!!! Kyss

Gahella
0

Det var just det, jag kan inte se den på tavlan, när jag ville lägga dit den som favorit?

[Mariann]
0

När du är här inne klickar du bara på lägg till sajt till favoriter så ska den ligga där hos dig i din egen lista under mina sajter….

Fixar du det?

Gronstedt
0

Här är jag! Ska bli spännande, det här!

[Mariann]
0

Ååå välkommen Gronstedt…. ska bli jätte roligt at ventilera mkt spännande saker med dig och andra.

Kör på Gronstedt, skapa en tråd igen om de där andarna vi babblade om… känns inte klart riktigt…. Glad kul med fler skribenter än mitt namn hela tiden det blir tjatigt ju!!!

Gahella
0

Ja a det är nu me på mina favoriter.

Ijin
0

Bleh, nu kom jag in på ett hörn med:)

Gahella
0

Va gla jag blir då, Ijin!

Lionadh
0

Hej halloj! Här händer det grejer minsann!

Roligt Mariann att sajten står på bena nu.

Och välkomna hit alla nyfikna och alla kända och okända ansikten. Det ska bli kul att diskutera andlig utveckling med er!

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Solana
0

Hej svejs!

Härligt med denna sidan, bra gjort Mariann!

Kram Pernilla

camillal777
0

Hejsan:)

Kul att det redan är fart här ;)

Jag är lite sen ser jag ,haha

Kram

[BigMama]
0

Hej och hallå - nu är jag hemkommen för dagen - och så glad jag blev att sajten är igång!!!

Då är det bara att sätta igång då… Flört

Ska klicka in mig som medlem så fort jag skrivit till punkt.

[Mariann]
0

Du e la för go

(hörde du göteborgskan Flört)

Farwuq
0

Ha! Jag hittade hit!

Skrattande 

Men…

Det tycks inte finnas någon länk ännu i  menyerna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lionadh
0

Välkommen Farwuq och BigMama…. Kramisar från mig… Kyss

Farwuq
0

Åh, tack!

Generad

Lionadh
0

#21 Sajten föddes idag. Den ska lanseras lite längre fram, troligen till nästa fullmåne…

Kika lite på artiklarna, jag tror du kommer att gilla dom!

[Mariann]
0

vad menar du… antagligen seg i huvet fortfarande… vilken länk menar du?

Lionadh
0

#23 Eftersom sajten inte är lanserad ännu så finns den inte under Mina sajter till höger.

Men bjuda in vänner och intresserade, det är ju bara fiiiint! Flört

Lionadh
0

Till alla: Ni får gärna bjuda in vänner och intresserade hit till sajten!

The more the merrier!

Farwuq
0

#24 Hm… Detta väckte en tanke…

Finns det fler "hemliga" sajter här på iFokus?

Man borde kanske ha en helt hemlig saijt bara för inbjudna dit Trollen inte hittar?

Fundersam

Lionadh
0

#26 Troll finns alltid… Mata dom inte! Skrattande

Playja
0

Jaha.. här kommer jag med lite blommor  *ler* å vill önska er ett STORT lycka till med er nya sajt!   

[Mariann]
0

ÅÅåååå tack Playa, jag älskar blommor!

Kyss på dej

Playja
0

#29…   Jag e väluppfostrad *s* man ska ha med sig blommor på "öppningar"!    Skrattande

*stooooor kram*

Gahella
0

Flower Åhh, jag glömde ta me blommor. Men tar med denna nu och en förhoppning om att vi ska växa oss "Vackra och Stora" tillsammans här !

AnneN
0

Vad kul med en till spännande sajt =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Mariann]
0

Den e ju för söt den som vattnar blomman

BLOMSTRING önskar vi oss till sajten!

Gahella
0

Glad

[Mariann]
0

#32 vad kul att du hittat hit Anne_N, mkt mkt välkommen ska du vara!!

AnneN
0

Tackar =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ayena_old
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lilla jag också :-)))

Grattis till nya sajten, det ska bli spännande.

[Mariann]
0

ååå min favvo blomma rosor….TACK!

hela trädgården är snart en "rosegarden" iaf är det vad jag önskar…. Oskyldig

[Mariann]
0

*PUTT*

inte för att jag vill ha mer blommor Oskyldig utan bara för att välkomna nya!!

Skriv gärna en rad här!

Mariann

[Hellas]
0

Hej, vad spännande tema, andlig utveckling, orden smakar bra och ligger bra i munnen.
Många kända ansikten också *Ler*.
Jag har inga blommor med mig så jag säger nästan som Ior i Nalle Puh, som jag för övrigt älskar:

"Jag har ingen present så Jag ger mig själv till dig."

Grattis till den nya Siten

cloudberris
0

Men oj va kul med en ny sajt fick se det alldeles nyss Skrattande Jag har heller inget med mig, men hoppas att det går bra i alla fall o som Clary sa ..nu blir det ännu mer timmar framför datorn. Ska genast bli medem :)

Ett jättestort grattis o lycka till Mariann!!!

Kramar

camillal777
0

Välkommen Hellas och tack för den vackraste presenten!

Hoppas du kommer gilla sajten. Glad 

Kram

Camilla

[Mariann]
0

Säger som Camilla!

Tack Hellas och cloudberries för de vackraste av gåvor!

Det ska bli underbart att få lära känna nya männskor här!

Varmt välkomna med ert ljus och era förståelser…

Kram Mariann

Hoppfull
0

Hejsvejs på er… här kommer en nyfiken till… hemkommen från Lappland inatt :) Ååhh, vad det är vackert med snö :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
0

#44 Välkommen! Kul att du hittade oss!

Ja jag saknar snön, född jämtlänning som jag är. Och nu varnar de för en storm igen… Jag laddade en termos med kaffe ifall det blir strömlöst!

Hoppfull
0

Tack tack! Klart jag hittade hit snabbt ;)

[Mariann]
0

Det är jag glad för.. du må tro jag tänkt en del på dej…

kramissar

Hoppfull
0

Tack Marianne, har inte hunnit läsa runt så mycket ännu men det kommer… så här långt ser det kanonfint ut! Jag hoppas på många djuplodande och respektfulla debatter med utrymme för alla olika tankar och synsätt (vilket jag uppfattat att ni vill ha med?), en sajt där man inte tillrättavisas för sina åsikter eller val utan där man kan utbyta tankar och erfarenheter ur vilka man senare kan grunda egna beslut.

[Mariann]
0

#48 det är exakt så jag och medarbetarna vill ha det…. jag har verkligen uppskattat allt prat med t.ex. gronstedt som jag hoppas dyker upp här igen…. det är med lite oliktänkande människor man växer mest….

klipper in sista delen i en artikel jag gillar och jag älskar just slutet här:

Så låt oss vandra vidare, testa vår urskiljningsförmåga genom felaktiga värderingar, lära av våra erfarenheter och därefter besöka de nya områdena på vår väg. Låt hjärtevärmen, levandeheten, universaliteten och den alltomfamnande kärleken vare den ton, som leder vår väg, men låt oss inte fordra denna ton av andra än av Gud.

GitteL
0

Hallå tjejer, har också hittat hit och kollar in sajten . Här går det undan må jag säga.

Lycka till. Oskyldig

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Hoppfull
0

Ja det är fint Mariann!!

Bland det som jag har allra svårast att hantera är när man ställer raka ärliga frågor på en sajt och endast får motfrågor till svar! Aldrig en riktig åsikt från någon, aldrig ett yppande av personen ifråga utan enbart motfrågor om vad JAG menar, vad JAG känner eller vad JAG vill… eller ännu värre att det jag reagerat på handlar om mina dolda sidor som jag inte vill se :) när jag frågat hur DU skulle gjort (alltså till någon annan). Jag har förhoppningar om öppenhet och ärlighet här från såväl Medarbetare som medlemmar och det är var jag hittills sett.

Pia64
0

Lycka till   Oskyldig. Ska bli sännande!!!!!

[Mariann]
0

jajamensan… är är ärlighet vår ledstjärna!

Vi är ju alla männskor ( ej helgon detta livet) så varför inte hellre stötta varandra i våra val av vägar och förståelser.. vem vet vilka sånna jag väljer nästa gång….

fast kanske bottnar detta i rädsla…. om vi nu ska till å analysera mig…. för jag tänker ju faktiskt som så här…

det jag fördömmer nu, kanske jag vill prova nästa gång… o det vill jag inte *asgarv* Räcka ut tungan

Men som tur är så är det ju inte jag som väljer, det är ju min själ, och Gud, som jag lite med stort skämt o blick i ögonen, kallar för vår herre ibland… (hoppas ni ingen missförstod mig)

Så Vår Herre (som ju är en både han - hon) behagar veta mer om mig än jag själv… och gör därför klokare val än mej…

t.ex. val av FÖDELSEDAG för sajten

DET säger mig allt…

Hoppfull
0

Jajamänsan alla är vi människor :) Tack och lov får man väl säga :)

Det är intressant det du skriver om att man nog får prova det man inte gillar i detta liv någon gång senare. Men tror du att det alltid är så? Alltså jag menar kan det inte vara så att man tycker instinktivt illa exempelvis om orättvisor eller mästrande människor just för att man själv haft den rollen tidigare och kommit till insikt om hur mycket det faktiskt sårar och skadar andra? Alternativt att man blivit väldigt mästrad och orättvis behandlad tidigare?

Dessutom tror jag att man ganska ofta begåvas med barn som har just de egenskaper man behöver träna sig på :) De har motsatta åsikter och tankar och det är en väldigt bra träning i att respektera annorlunda åsikter och tankar.

Eftersom jag så ofta fått de svaren, när jag ställt frågor, att allt handlar om mina egna känslor och rädslor när man reagerar på saker har jag funderat en hel del kring det. Det ämnet skulle jag gärna vilja diskutera mera här på sajten om fler är intresserade.

[Mariann]
0

jag tror nog inte det alltid är så, att det man  fördömer få man uppleva. jag tror det är det viktigaste här är F Ö R S T Å E L S E

Så om man förstår varför en t.ex. Hitler gör som han gör, en annan vilken som helst ond männska, så är det ju inte ett egentligt fördömmande, utan mer att man ser hur det är i verklighten.

Om man inget hjärta har, hur ska man då kunna älska?

När jag säger att jag är rädd för att dömma, så är det mer omkring andra saker, t.ex. hur långt en människa ska ha kommit i sin utveckling, det är där min största "rädsla" finns… att dömma handikappade, homosexuella, religiösa, som muslimer…. mer sådant….

Man ska bara inte dömma folk så himla lättvindigt. Om man då läser (jag som alltid ska hänvisa till nått ;)) den lilla text om svart magi och om svarta logen. Så förstår amn också varför man inte ska dömma o kritisera vilket ju är lite samma sak…

[Mariann]
0

egentligen är vi OT

Du får gärna köra igång en tråd omkring detta för det är viktiga saker du säger…

FiaH
0

Hej på er! va fin sidan har blivit, önskar er lycka till. Kram FiaHSkrattande

[Mariann]
0

Hej FiaH, å mkt välkommen hit!! Hoppas du kikar hit ibland..

tack ska du för att du tycker det är fint, hoppas snart bilden och namnet komemr på..

kramar tillbaka Mariann

[Mariann]
0

putt

gyllenehjartljuset
0

Säger åxå grattis, ett fantastiskt arbete med alla artiklar, musikfiler, mm .Kommer att kolla on denna sida ofta.

kram TinaGlad

Doris
0

Hej! Jag säger också grattis och det är kul att ha hittat hit. Har hittat en del att läsa redan Kram /dollaGlad

Allting är möjligt

Bybo
0

Har glömt att säga HEJ!! Så HEEEEEEJ!! :-) Plingeling! / Pia

[Mariann]
0

#61 Tack!  och Åååå vad roligt Dolla att du läser våra artiklar!!

#62 Hej på dej PIA! Hoppas du okså hittar grejer å fördjupa dig i…

Kram till er båda!

[Mariann]
0

Puttar upp så nya känner sig välkomna!!!

Bybo
0

:-) Ska läsa…verkar intressant…Har inte varit vid datorn så mycket på sista tiden….

[Mariann]
0

ska bli kul å snacka med dig mer då, efter läsning… Cool

kramissar

[Mariann]
0

hur går läsningen…

är det jobbigt med långa texter, FOLKS?

är ju alltid bra med feedback…

Hoppfull
0

Hahaha, ja jag tycker att det är jobbigt Generad man skriver ju kanske inte ut alla långa artiklar och i alla fall jag som är lite trött orkar aldrig igenom en hel sådan lång. Särskilt som ämnet är nytt, vilket jag tror att det är för många, så blir det så mycket nytt och nya ord och då blir det ännu mer knepigt när det är långt. Alltså inte för att det inte är intressant, för det är det verkligen! Det är bara jag som skulle hänga med lättare om det var uppdelat i kortare och fler artiklar. Men som sagt, det är jag det. Oskyldig Kyss

Bybo
0

Jag läser å läser ;-) Men det går bra…läser ofta om…

Doris
0

Hej! har inte läst så mycket de här sista dagarna har haft främmande så man har varit upptagen.

Allting är möjligt

Lionadh
0

Kul att du kikar in när du har tid!

Mariann och vi Medarbetare jobbar med att lägga in nya inlägg och artiklar hela tiden, så jag hoppas att du ska hitta nåt som passar dig!

[Mariann]
0

jaa det börjar ju finnas en hel del å välja mellan…. Cool

Mimaroben
0

Här finns en massa intressanta saker att läsa och i princip allt är läsvärt. Väldigt kul! Hela sajten är som en stor lärobok. Jag delar kanske inte alla synsätt, men jag kan lära mig väldigt mycket om andras sätt att se detta med andlighet. Spännande!

Hoppfull
0

Jag skulle vilja lyfta fram den här tråden och säga Hjjärtligt Välkomna till alla de nya medlemmar jag missat att välkomna!

Ni är supervälkomna hit och jag hoppas att ni vill vara med och delta i intressanta och utvecklande diksussioner här på sajten! Glad