7 löften
som en som är en "researcher of truth" bör hålla i minnet!!
7 PROMISES OF A RESEARCHER OF TRUTH
I promise to Myself:
To serve at all times and in all places Absolute Beingness to whom I whole heartedly belong.
To be ready at all times and in all places to serve the Divine Plan.
To make good use of the Divine Gifts of thought and word at all times, in all places and under all circumstances.
To endure patiently, without complaining, all forms of trials and tribulation which the most wise Divine Law may bestow upon me.
To love and serve my fellow human beings sincerely from the depths of my heart and Soul no matter what their behavior may be towards me.
To meditate and to contemplate daily Absolute Beingness, with the objective of total coordination of my thoughts, desires, words and actions with Its Divine Will.
To investigate and check every night whether all my thoughts, desires, words and actions are in absolute harmony with the Divine Law.

Ojojoj, inga små pluttkrav här inte!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nix pix… ska det va så ska det va… 
_To love and serve my fellow human beings sincerely from the depths of my heart and Soul no matter what their behavior may be towards me. _
Denna är ju go! ;) Med tanke på vad som pratas mkt nu om ansvar…
ja det är inte lätt, jag kan inte alltid följa dom tyvärr… men man kan ju ha det som ett mål man når någon gång i en någon avlägsen framtid….
Förövrigt är han en intressant person, som ju levt nyss dog 95 på Cypern…. en mystiker….
Daskalos betyder "lärare", och Dr. Stylianos Ateshlis var en cypriotisk, mycket högtutvecklad och högt ärad lärare. Står det….
ska väl tilläggas att den lilla meditation om de tre ljuskulorna kommer härifrån…. eller är inspirerade av Mark Sullivan enligt Daskalos principer….

Den sista är väl knepigast ändå… alla mina tankar, önskemål, ord och handlingar…
*fniss* ja den du…. undra om man kan sova alls efter sådan tankeverksamhet….
men det är kanske inte fel å skänka en liten tanke kanske…

Det är det alldeles säkert inte! Det gäller bara att inte tappa modet utan se det som en långsam och enorm process och inte som att man misslyckas när man inte klarar det. För det kräver ju mer än de allra flesta människor kan klara.
Absolut! På alla dina meningar här ovan….

Det är sju löften värda att göra till sig själv!!!!!
Speciellt att tänka och agera med kärleken i sinnet.. Jag brukar ställa mig frågan: Vad skulle kärleken göra nu?
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

:) jaa jag har nog inte kommit lika lång som du

Som sagt ett mål att ha för ögonen och att sträva mot… men precis som du säger Hoppfull någonstans här ovan… inte tappa modet…
Det är en mkt bra fråga Aracco" vad skulle kärleken gör nu?"
jag gör något liknande, jag ser att jag är en ängel och att det är mitt änglaväsen som talar.
men jag ska prova din fråga… men det gäller ju att stanna upp innan och tänka just detta eller att se sig som en ängel…. det är ju just stanna upp som är problemet …
BURRR!
Här får du en värmande kram ;)

Just det här att se genom kärlekens ögon eller änglars eller vad man föredrar tror jag är bra för då hindrar man en del av de där impulserna som kan orsaka mer skada än nytta.. och en stor bonus är att man känner sig lyckligare inombords!
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com
#17: Det är inte så mycket frysningar som rysningar, Mariann, stroferna i #0 går så helt emot allt som är viktigt för mig, att jag inte kan låta bli att vämjas.
men rysningar kan ge frysningar så jag ville bara värma dig lite från en eventuell frysning ;)
#18 Jag tycker som du här att det är ett bra steg att försöka hålla sig till typ något liknande…
absolut att det hindrar lite skit från att komma ut!!