Annons:
Läst 306 ggr
Condor
1/12/23, 10:35 AM

Sista varningen till Mandra

Som jag ser, är du bara här för att testa ut höjden på taket. Men du verkar inte lägga märke till när du har slagit i huvudet.

Du gick redan in här med kniven mellan tänderna när du skrev inlägget om taket. Du hade rätt att du inte passar in i den här sajten, så jag undrar vad du gör här.

Vi har visat dig den här länklen 2 ggr.:
https://andligutveckling.ifokus.se/about

som jag citerar ur:

"Här diskuterar vi allt som har med den andliga utvecklingen att göra, men inte ämnen som konspirationsteorier, andar och spöken, kanaliserade budskap, utomjordingar och spådomar. För dessa ämnen finns det andra sajter. Var vänlig och respektera detta."

Men du respekterar det inte och gjorde just upp en tråd om "skadliga väsen". Du verkar att ha en helt annan föreställning om andlig utveckling än vad sajten handlar om. Du hävdar att du saknar diskussioner, men när vi diskuterar och dina argument tar slut, suckar du antingen eller skriver "Ni är hopplösa att prata med. Jag tänker inte försöka mer."

Du sprider skrämsel om kundalinin och talaar om för oss hur vi ska sköta sajten och vad andlig utveckling ska handla om.

Den här sajten har varit död i åratal. Det fanns ingen aktiv Sajtvärd och det fanns ingen aktivitet här. Ingen brydde sig om sajten. När vi tog över den för ett par år, gjorde vi en nystart. Det skulle inte vara en sida som handlar om teosofi längre, utan det som andlig utveckling står för. Det står klart och tydligt i länken som du nu fick för tredje gången vad sajten handlar om.

Det är inte lätt att återuppliva en död sajt, speciellt inte om man vill vara ett alternativ till flumsajterna som handlar om uppstigning, utomjordingar, spöken och liknande och vill ge människor som har en annan uppfattning om andlig utveckling än det just nämnda en sida att diskutera på.

Vi la ner mycket tid och möda på att skriva artiklar och se till att det alltid finns nya trådar med intressant läsning och diskussionsmöjligheter. I början skrev vi nästan bara själva här och det kan vara frustrerande. Men vi gav inte upp och nu när vi har fått liv i sajten och har en liten community med trevliga människor dyker du upp och talar om för oss hur vi ska sköta sajten.

När vi pratar om våra erfarenheter och vad man kommer fram till om man erfar samadhi, hävdar du att vi lurar folk, förstås utan några som helst argument. Men samtidigt försöker du det att se ut som om bara våra erfarenheter skulle räknas, som om andra åsikter inte skulle räknas.

Det är fritt fram för dig att göra upp en egen sajt eller göra som vi, fråga Niklas att få ta över en av de döda sajterna och få liv i den. Där kan du själv bestämma vad sajten ska handla om.

Här var allt harmoniskt ända tils du dök up. Man kan jämföra det med en sal där människor sitter och mediterar i harmoni och sen kommer någon in skrålande och stör harmonin.

Det här är nu den sista varningen ocn uppmaningen. Antingen du håller dig till sajtreglerna och diskuterar respektfullt eller vi stänger av dig. Betrakta det här som ett "gult kort". 2 gula kort är ett rött kort.

Jag har nu rensat bort lite av skräpet, t.ex. inlägget med "skadliga väsen". Det kanske du kan diskutera på andra, änglar och demoner. Det är rätt sajt för sådana diskussioner,men det har ingenting med andlig utveckling att göra. Tänk om någon tittar in här, som vill läsa och skriva på en sida som handlar om andlig utveckling och sen ser besökaren att det skrivs om "skadliga väsen", sprids skrämsel och hur otrevligt som du uppför dig. Du skrämmer ju iväg seriösa besökare. Men kanske det är ditt syfte för att du inte unnar oss som vill diskutera andlig utveckling en sådan sajt. Nu ska jag se om det finns skräp som måste bort.

-Här diskuterar vi allt som rör den andliga utvecklingen, vilket ju i grunden är integration av själen i personligheten. Vi kommer också att försöka reda ut begreppen och skillnaden mellan personlig och andlig utveckling.
  • Redigerat 2/10/23, 12:20 PM av Condor
Annons:
Mandra
1/12/23, 6:54 PM
#1

Ta gärna bort mig!

Condor
1/12/23, 7:03 PM
#2

Om du ber om det, gärna.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
FataMorgana
2/9/23, 8:02 AM
#5

#3: #4 Vi vill bara inte att det ska spridas ut skrämsel här eller falska informationer om t.ex kundalinin. Det har vi all rätt till att inte vilja 🙂

Ps. Inlägget redigerat då jag först förväxlade inlägget med en annan person

  • Redigerat 2/9/23, 8:05 AM av FataMorgana
FataMorgana
2/9/23, 8:11 AM
#6

Och sen vill vi förstås att sajten ska handla om det som den handlar om och inte om andra saker. Tänker att vi varit tydliga nog i sajtpresentationen om vad sajten handlar om och respekterar man det inte har man inget här att göra.

Annons:
Condor
2/9/23, 11:31 AM
#7

#3:

"De som är högt inblandade i den så kallade andligheten bör inte döma andra efter deras åsikter eller deras uttalanden."

Det är en av anledningarna till att hon blev avstängd, eftersom Mandra dömde oss och hävdade att vi lurar folk, när vi pratar om våra andliga erfarenheter, som motsvarar det som också alla upplysta säger. Vi vill inte ha bråkstakar som sprider dålig energi här.

#4

Vem som inte talar utifrån hjärtat utan utifrån egot, vars hjärta blir varken attackerad eller sårad om vi tycker att det här egot vill vi inte ha här. Alla hjärtan är däremot välkomna.

Denna kommentar har tagits bort.
FataMorgana
2/9/23, 1:38 PM
#9

#8: Glöm inte att bort, att det är vår plikt som sajtvärdar, att se till att folk håller sig till ämnet sajten handlar om och att folk håller en trevlig ton här inne.

Denna kommentar har tagits bort.
Condor
2/9/23, 2:09 PM
#11

#8:

"Vem har gett oss friheten att bedöma andra eller
har vi snattat detta beteende för vår egen vinning."

Jag inser ju att du inte har alla nödvändiga informationer för att kunna bedöma situationen, eftersom du inte kan läsa borttagna inlägg. Egentligen var det vi som blev bedömnda (att vi skulle lura andra) och efter att vi upprepade ggr hänvisade till texten om vad sajten handlar om, fortsatte hon att skriva om saker som vi absolut inte vill ha på den här sajten, t.ex. om "skadliga väsen". Därför uttalade jag en sista varning, men reaktionen var inte att ta till sig varningen, utan svaret att vi gärna kan ta bort henne. Det tolkar jag som att hon föredrar att inte skriva på den här sajten i stället för att hålla sig till sajtens ämne och diskutera trevligt. Därför blev hon avstängd. Det var hennes eget val.

Att ställa kritiska frågor, som innehåller antagande om andra är också lika med att bedöma andra, så vad du skrev om spegeln och det andra gäller också för dig.

Condor
2/9/23, 2:19 PM
#12

#10:

Var snäll och skriv inlägg som de här i rätt tråd eller gör upp en egen tråd om du inte hittar en. Samadhi har ingenting med varningen till Mandra att göra. Man måste ju inte poppa upp inlägget hela tiden.

Eftersom inlägget redan står här, svarar jag här.

Alla människor är födda som upplysta, utan ego och utan ett program i förståndet. Det är vårt naturliga tillstånd. Men sen är det förståndet som bildar en rökridå framför vår sanna natur. Att erfara verkligheten bakom rökridån är det som kallas Samadhi. Det kan hända när som helst och alla människor kan erfara det. Det är ingenting som kräver en viss tidsperjod eller flera "inkarnationer".

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: