Annons:
Läst 1997 ggr
[postmortum91]
3/29/14, 9:55 PM

Privatsittning?

Hej! 
Jag förlorade min mamma till cancern när jag var 14, vilket är 8½ år sedan. Jag har länge funderat på att gå på privatsittning hos ett medium men min rädsla för att bli besviken har gjort att jag inte gjort det. Jag har tidigare varit på flera storseanser i hopp om att få napp, vilket jag har fått iallafall en gång vad jag vet "säkert".

Jag är en stor skeptiker helt ärligt, jag tänker att det inte är logiskt att andar finns, men sedan av ren vilja så tror jag på att de finns. Jag är jätterädd för att bli lurad, eller iallafall känna mig lurad när man har pungat ut 500 kronor eller mer. 

Nu har jag iallafall bestämt mig, jag ska kontakta en nära väns mamma som jag vet är medial eller vad man kallar det, hon lär ju inte ta mycket betalt, om något alls om jag har tur. Om det inte funkar eller att det känns som det träffar rätt så har jag iallafall inte förlorat 500 kronor, vilket är mycket för en student. 

Jag har så många frågor till mamma, och jag önskar så att hon faktiskt finns som någon slags ande och faktiskt vakar över mig. Jag tänker på henne så gott som varje dag. 

Vad tycker ni? Vad ska man tänka på när man ska gå på privatsittning?
Kom med råd eller synpunkter/tankar.

Annons:
penke
3/29/14, 10:23 PM
#1

 Jag beklagar din saknad ! ❤️

 Jo, speciellt "logiskt" är det inte enligt vanlig vetenskaplig logik ..
 men, på något sätt fungerar det i min värld !

att tänka på,  gå till någon du trivs med, som du gjort på
 olika storsceanser, några vill man ..krama om med en gång
 andra vill man helst ha i "Kiruna/Ystad"
 ..för du har ju lite *magkänsla* iafla  *ler'

 du har någon med dig hela tiden,
 det kan du ..*känna av* redan nu

  ställ sedan inte "krav" på en massa frågor/SVAR
 elr att det bara SKALL vara din mamma som ska vara "till svars"
 var ödmjuk, ett bra medium förmedlar det du..behöver

   Jag har själv inte gått på en privatsittning ..!
 bara som övning på några kurser, och att jag är vän med några mediala
 som ..slängt till mig något ord är o där
 (oki, frågat någon gång, men aldrig  krävt "gratis-sittningar") 

   penke

Svenne123
3/29/14, 10:49 PM
#2

jag rekommenderar att strunta i medium. Om de har kontakt med något övernaturligt så är det med stor sannolikhet andeväsen som jävlas med dig/er och seriösa medium är knappast ovetande om detta faktum. Däremot vill de gärna ha dina pengar. 

Jag tror du får se din avldinda släkting i efterlivet.

[postmortum91]
3/30/14, 12:26 AM
#3

#2 Kan man inte med säkerhet veta att det faktiskt är någon släkting till mig eller är det lika osäkert att veta det som när man kör ouijabräde och alla andar ljuger om att de är jesus, mamma, michael jackson etc?

Väldigt ledsamt om du faktiskt har rätt :/

Svenne123
3/30/14, 1:06 PM
#4

eftersom det är bluff så är svaret nej.

Se det som positivt istället. Nu slipper du luras och kan förstå att din mamma kanske lever i efterlivet/himmelen men knappast  att vi isåfall kan ha kontakt genom suspekta toktanter som tror på varenda "ande"/röst i huvudet de hör.

ett bra medium sysslar med något annat. :)

[Svartkajan]
3/30/14, 4:57 PM
#5

Postmortum. Om du vill besöka ett medium så gör det. Besviken för man vara beredd på att bli men se femhundralappen som om du köpt lotter för dem. Det kan gå både bra och dåligt. 

Jag har mött flera personer som med makaber träffsäkerhet prickat in saker som de absolut inte kunde veta (och de frågade inte 20 frågor) så visst finns de de som har en förmåga bortanför min egen.

[postmortum91]
3/30/14, 6:01 PM
#6

#5 Haha jag köper aldrig lotter just för att jag ser det som slöseri med pengar :P

Annons:
[postmortum91]
3/30/14, 7:29 PM
#7

nej det blir nog ingenting, den här mamman till min vän ska också ta 500 kronor. Dessutom vet jag inte ens om hon har någon "utbildning".

ALPHIRA
3/30/14, 11:06 PM
#8

Hej postmortum91!

Jag är en av dom toktanter som Svenne123 nämner i förbigående…🙂, hej på dig…

Visst, det är viktigt att välja rätt till vilket medium man går till, det finns mycket fuskare i trafiken men det finns även kunniga och seriösa. Dom sistnämnda är inte alltid ute efter bara pengar. Tryggast vore gå efter bekantas rekommendationer.

Men oavsett vilket medium det är, är det långt ifrån varje gång man får besök av just den anden man själv vill.

Sen om anden du ev träffar svarar på alla dina frågor…längt ifrån alltid, man går efter andens villkor.

PS Det där med "utbildning" är många oense om. En del medier är "naturbegåvningar" och en del har gått kurser och övat sig fram. Och allt emellan det.

Lycka till. Hoppas du hittar någon som kunnig och seriös.

[postmortum91]
3/31/14, 4:55 PM
#9

#8 Men varför ska det vara så dyrt?
Ni borde ju tjäna på att ha en "prova på" gång då personen bara betalar 100 kronor istället för 500. Då hade ju fler varit villiga att testa på, och om man blir övertygad så lär man väl gå på det fler gånger. 

För mig som är skeptisk så är 500 kronor en sjuk summa. För det första så finns det ju INGA bevis för att det medier gör faktiskt är på riktigt, hur kan man få vara så självsäker på sig själv att kunna kräva 500 kronor? Och OM man faktiskt pratar med andar, hur har man då mage att utnyttja sin förmåga till att ta så mycket betalt?

Om ni faktiskt kan prata med andar, då är ju det en fantastisk gåva, och då ser jag det som aningen själviskt att ta så mycket i betalt. Såklart man ska ta betalt, men 500 kronor? Jag har ju aldrig testat, och jag vägrar slänga 500 i sjön vilket det känns som. Samtidigt vill jag så gärna få kontakt med min mamma, men jag kommer aldrig lägga 500 kronor på någonting jag inte ens vet om det existerar.

Förstår du mitt tankesätt lite? För er som är så säkra på att det finns är det säkert svårt att sätta sig in i oss som är så skeptiska. Hur kan man tro så högt om sig själv att man kan prata med en DÖD anhörig bland alla möjligtvis miljarder andar som finns där ute, OM de nu ens finns. Sannorlikheten är mindre än om jag går och köper en lott för 500 kronor och kammar hem storvinsten, så känns det ialllafall och jag lägger inte ens 25 kronor på en lott. 

Jag hoppas inte du tar illa upp av mitt resonemang, men jag blir både arg och ledsen att folk ska vara så jäkla dyra för någonting de inte egentligen kan bevisa att de gör. Visst om de kunde jonglera med 17 bollar, men nu ska jag betala för att en person KANSKE ska lyckas jonglera med bara två bollar eller som kanske inte ens äger några bollar alls, om du förstår liknelsen.

[Svartkajan]
3/31/14, 8:04 PM
#10

Haha, bollarna var utmärkta och jätteroliga som liknelse.

Det här med pengar är ju känsligt. Men offrar man sin tid till ett arbete så måste man få lön för mödan.

Sedan, femhundra är en bra summa tycker jag, då vet man om man vill göra det eller inte. Det där testapåandet leder till inflation i både kunskap och plånbok och då blir det lätt oseriöst. Det eknomiska gör det lättare för dig att följa din inre röst. Det finns inga garantier.

Själv tar jag 0 kronor i betalt till mig själv, utan min eventuella "lön" går till donationer till välgörande ändamål. Men så lever jag inte på det heller och tar emot endast ett mycket fåtal kunder.

Om jag skulle utbilda så skulle jag däremot ta betalt. Kanske blir det så i framtiden.

[postmortum91]
3/31/14, 8:17 PM
#11

#10 Vilken tur att du gillade min liknelse, då kan jag göra en till då. 

Har du sett den där reklamen då en barnfamilj har hyrt in en clown till ett barnkalas? problemet är bara att clownen är en skräckclown och har lyckats göra så att alla barnen är panikslagna och har typ dödsångest. Clownen gjorde ju bara sitt jobb, men föräldrarna blev allt annat än nöjda, och de gav då inte heller clownen betalt. Samma gäller det ju inom mycket annat, går jag och klipper mig, och inte blir nöjd så får jag pengarna tillbaka. Köper jag en pizza men det smakar äckligt etc så får jag pengarna tillbaka. Vi har ju även konsumentköplagen som finns för att konsumenter ska känna sig trygga och ha rättigheter när de lägger ut pengar. 500 kronor är mycket för mig, och om jag ska lägga det på någonting som jag kanske inte blir nöjd med, och inte får dem tillbaka, då är det en katastrof för mig. 

Jag har varit på storseans några gånger, har varit nöjd alla gånger utom en, och då fick jag inte ens kontakt alla gånger. Men den här gången då jag inte blev nöjd, då var jag både förbannat och kände mig lurad på mina pengar. Och inte kunde jag få tillbaka dem, vilket retade mig. Jag menar, om man är ett medium som håller på med någonting folk är väldigt skeptiska emot, och tar ut mycket pengar för kanske ingenting, så gäller inte ens "om du inte är nöjd"-garantin. Varför ska det vara specielreglerna för ghostbusters? :P

[Svartkajan]
3/31/14, 10:42 PM
#12

Det finns i skrivande stund ett begynnande initiativ för en "konsumentlagstiftning" för spirituella tjänster. Flera av de som är med här på iFokus är involverade i arbetet. Det är inte bara kunderna som tycker att det är trist med lurendrejare och ghostbusters, även de som arbetar seriöst vill ha bort ogräset.

Sedan tänker jag såhär Postmortum, om pengarna är ett problem (för det kommer alltid att kosta pengar och många tar mer än 500), varför lär du dig inte tekniken så att du kan närma dig din mamma själv? Att köpa en bok i ämnet är inte svårt. Det här är en av mina favoriter som öppnade upp min själ till det större en gång i tiden http://amzn.to/1oj7FrL

[postmortum91]
4/1/14, 4:48 PM
#13

#12 Bra att det kanske kommer att komma då :)
Så du menar att alla kan utveckla dessa förmågor?
Tack för tipset, ska titta närmre på det :)

Annons:
[Svartkajan]
4/1/14, 4:51 PM
#14

Ja självklart. Alla har möjlighet, sedan är det olika hur mycket energi man behöver lägga ner för att nå fram. När jag läste den där boken första gången så skapades ett band uppåt till min personliga hjälpare medan jag läste. Jag tänkte "Vad heter du?" och fick ett svar näst intill direkt! Efter det var det bara att fortsätta utvecklas. Lycka till.

The_pearl
4/1/14, 11:11 PM
#15

Jag har alltid upplevt saker från den andliga världen. Jag är väldigt känslig o mottaglig. Jag går därför nu för att lära mig hantera detta. Jag lär mig hitta mig själv och veta hur jag ska kontrollera mina mediala förmågor. Man kan lära sig en massa inom det mediala. Ofta är det vägledning, lite stöttning i rätt riktning. I mitt fall med vet jag att mina andar runt mig hjälper mig till 100%. Sen det här med att hitta något medium som är billig. Då får du nog leta efter ett medium som håller kurser, som vet någon som håller på att lära sig allt. De tar inte betalt i början. När de väl börjar ta betalt så börjar dom lågt. Man kan leta på det viset med! :) Jag har varit på några privata sittningar. Jag har gått dit med ett öppet sinne och låter de förmedla vad de har att förmedla. De berättar om andar, släktingar till mig som jag aldrig har mött. De beskriver dessa i detalj. Jag har kollat upp personerna efter och allt har stämt på pricken. De berättar om saker jag bär med mig, som ingen annan vet om. De berättar om budskap, om mig o hur jag fungerar. Så att det är på låtsas och allt är lurendrejeri, det är helt fel. Mitt tips till dig är att när du går till ett medium, försök vara öppen för vad som komma skall. Sitter du å är skeptisk osv så hjälper det ingen… så gör man ju inte med någon yrkesgrupp, du går tex inte till en läkare o tror att han inte kan sitt jobb, eller en rörmokare. Och ifrågasätter allt de gör. Du har inte funderat över meditation? Och jobba med dina chakran? På det viset kan du själv kanske själv komma en bra bit på vägen till en egen kontakt med din mamma! :) Och det e som andra säger att man aldrig vet vem som träder fram, det kan man inte påverka själv. Lycka till hur du än gör!

[postmortum91]
4/2/14, 6:05 PM
#16

#15 I skolvärlden verkar det dock fungera så tråkigt nog. Varenda förälder och politiker verkar ha åsikter om hur vi lärare gör vårt jobb.

Jag kan så lite om det här med andlighet, så jag måste läsa på ordentligt om jag ska kunna meditera rätt etc. men tack för tipsen :)

Gesus Pettersson
4/5/14, 10:14 PM
#17

Gå till ett påstått medium = bara bedrägeri

INGEN av dom har kunnat visa att dom kan vad dom påstår någonsin!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

The_pearl
4/6/14, 10:36 PM
#18

17#Varför skulle det vara bedrägeri?! Du har gått med i en grupp för andlig utveckling för att?… Klanka ner å dumförklara de som sysslar med sånt här, eller?

Gesus Pettersson
4/7/14, 11:09 AM
#19

#18 Varför?  För att det är visat flera flera gånger att det bara är bedrägeri

Det har ALDRIG visat sig vara annat än bluff och bedrägeri! ALDRIG under dessa ca 200 år som det har "funnits" - aldrig, inte en enda gång av någon någonstans!

Och, nu vet jag att kolla upp saker inte är "er" starka sida - men jag är INTE med i "gruppen" andlig utveckling. Du tror för mycket…

Sen har jag INTE "dumförklarat" någon som "sysslar med sånt här" - det är du som hittar på att jag gör det..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

ALPHIRA
4/8/14, 12:11 AM
#20

Gesus. Jag tycker du har rättighet att uttrycka dina åsikter lika väl som vi andra. Men tycker samtidigt att du kunde ta hänsyn till t ex trådskaparens ålder, ibland psykisk illamående etc etc. Man behöver inte avsiktligen såra sina medmänniskor. -Så pass smart som du är så jag undrar verkligen varför du gör det stup i kvarten. Fast och ena sidan, jag förstår dig. Om man inte tror på något så tror man inte på det. Det är faktiskt ganska enkelt att förstå.

Du Gesus, du tycker om att debattera och hävda ditt. Många störs av dig och många störs av mig också eftersom jag låter som om jag stod på "din sida". Vilket jag inte gör.

Du kan aldrig omvända dom som tror annorlunda än dig -hur du än tjatar.

Själv tror jag på andevärlden och har träffat (för mig) trovärdiga medier och också (för mig) helt värdelösa medier. 

Har själv träffat andar vilka jag tror garanterat existerar ( kan förstås inte bevisa det) och har själv träffat andeväsen vilkas existens jag är inte riktigt säker på…🤦‍♂️

Annons:
Gesus Pettersson
4/8/14, 12:41 AM
#21

#20 "ta hänsyn till t ex trådskaparens ålder"

Så för att TS är ung, men ändå tillåten att vara här och skriva mm väl, så ska man alltså skriva att spöken finns med mera - det är OK?

Men man får INTE tala om att det inte finns - vilket INGET pekar på att det gör, eller!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/8/14, 12:42 AM
#22

#20 "Man behöver inte avsiktligen såra sina medmänniskor."

Så att upplysa någon om att det är bedrägeri dom funderar på att gå på - det är att "såra sina medmänniskor"

Då har vi galet olika uppfattningar om det kan jag tala om!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/8/14, 12:44 AM
#23

#20 "Du kan aldrig omvända dom som tror annorlunda än dig -hur du än tjatar."

Jag är knappast ute efter att "omvända" någon - och det hade du vetat om du haft lite "koll på mig"

Det "handlar om" att visa upp att det finns en annan "sida" av allt detta som påstås med bla att döda snackar med vissa personer, som tar betalt för det. Tex att det inte har visat sig vara annat än bluff och bedrägeri någon enda gång.

Jag tycker det är ganska viktigt att det kommer fram - så att inte olika bedragare kan få påstå en massa vad dom vill, utan att det upplyses om det! Så att tex TS här inte blir lurad.

Så det handlar inte om att "omvända" någon, mer om att upplysa och visa dom som inte har koll på det - som TS här tex…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/8/14, 12:47 AM
#24

#20 "Själv tror jag på andevärlden och har träffat (för mig) trovärdiga medier och också (för mig) helt värdelösa medier."

Jepp det har jag med gjort - innan jag visste hur det fungerar.

Jag har själv trott på det och varit på sittningar och gick på det. Men som sagt när man vet hur det görs, syns det enkelt.

Jag har även haft massor av upplevelser, som jag trodde/var säker på, var spöken - men som jag har förklaringar på nu. Sömnparalys tex, läs på om det…

Sen finns det såååå mycket som visar att det bara är bluff, men det behöver jag inte ta här - men en så enkel sak som att "andarna" aldrig kan säga sitt eget namn, eller varför har inga olösta mord lösts med hjälp av medium?

Nej just dessa grejer kan inte dom döda hjälpa till med - men tala om att det varit översvämning i källaren eller du ska byta däck på bilen, ja det kan dom..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

ALPHIRA
4/8/14, 1:18 AM
#25

🙂 Tack Gesus för feedbacken. Men måste faktiskt gå och lägga mig nu. Upp med tuppen.

Sover på saken.

[postmortum91]
4/8/14, 12:26 PM
#26

ursäkta, men är jag verkligen så ung? Jag är 23 år?
Ni får det att låta som jag vore 12 eller någonting.

Sedan eftersom jag är 23 och inte 12 så vet jag mycket väl själv vad jag ger mig in på. Jag har egen förmåga att tänka, jag läser för sjutton på universitetet till lärare och enligt flera tester har jag högt intellekt (betyder inte smart för er som inte vet, det betyder att jag har väldigt lätt till reflektion och dra slutsatser). 

Så Gesus, tack för att du är mån om att folk inte ska bli lurade, men jag är själv väldigt medveten om det här. Jag är själv skeptisk, men inte lika mycket som dig, eftersom det är jag som funderar på att gå till ett medium.

Det finns folk (även som jag känner) som uttrycker det att troende människor är korkade, då menar personerna oftast troende på gud etc. men kan även mena folk som tror på andar. Jag har ett svar till dessa folk, det är lika korkat att hävda sig veta till 100% att gud eller andar inte existerar när man själv ingenting kan bevisa. Visst, man kan bevisa att syndafloden inte funnits eller att det inte var spöken som tände lampan i taket, men du kan fortfarande inte komma med ett konkret bevis för att de inte finns.

Gesus Pettersson
4/8/14, 2:20 PM
#27

#26 "Det finns folk (även som jag känner) som uttrycker det att troende människor är korkade"

Vill bara förytliga så det inte missförstås att jag sagt dt - JAG säger inte att folk är korkade eller dumma för att dom blir lurade av dessa påstådda medium och tror på det!

Om jag får, kan jag rekommendera dom som funderar att gå på en sittning eller seans att läsa på min blogg (vet inte om det är OK här?) 

Där är en hel del information hur det går till vid just sådana "evenemang"… Sen har ni något att jämföra med om/när ni går på ett/en ev seans/sittning

Lägger en länk också - får plockas bort om det inte är OK

http://gesusbloggen.wordpress.com/

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Gesus Pettersson
4/8/14, 2:22 PM
#28

#26 Oj missade…

Jag säger INTE att det INTE finns - det vet inte jag!

Men jag säger det finns inte ett endaste som visar på att det finns - inte ett endaste, någongång, någonstans av någon under dessa ca 200 år som det påståtts..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

gonzo56
4/8/14, 3:08 PM
#29

Oj, Jeeeeezzz!, Gesus Pettersson.. du verkar angelägen, LOL, men var int så arg.. ingen lyssnar då. 

🌈❤️ /G

Gesus Pettersson
4/8/14, 6:42 PM
#30

#29 Arg!

Nu tror du och hittar på grejer..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

gonzo56
4/8/14, 8:00 PM
#31

Gesus: Oj, sorry, my bad.. Blir lätt så man tolkar när folk skriver med stora bokstäver.. de låter väldigt arga då.. nästan som att dom skriker..

ALPHIRA
4/8/14, 8:38 PM
#32

postmortum91. Jag trodde inte alls att DU är typ 12 år…visste att du var äldre vilket också syns i dina texter. Förlåt att jag var så otydlig! Jag hoppade av lite från trådens tema och tänkte tillfälligt på en annan trådskapare som enligt sin egna utsago är mycket ung. Och där har Gesus (tycker jag) inte tagit hänsyn till åldern. Är på jobbet, hinner inte skriva mer…

Gesus Pettersson
4/8/14, 8:53 PM
#33

#31 Mina VERSALER beror på det så otroligt utbredda lässvårighetsproblemet på vissa forum

Det är MYCKET viktigt att vara TYDLIG - för det tolkas och läses mellan raderna hejvillt alltid..!

Jag är en lugn och fin farbror ;-]

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

gonzo56
4/8/14, 9:01 PM
#34

Gesus.. jo, jag har uppfattat dig som en riktig mysfarbror.. särskilt med den dära fredspipan på bilden ;) passa gärna medsols LOL 

meh.. asså versalerna.. :P funkar int fetstil eller kursiv stil då? 

🌈 /G

Annons:
Gesus Pettersson
4/8/14, 10:24 PM
#35

#34 Jodå jag använder det också + kursivering och "". T.o.m bakgrundsfärger där det går - störigt värre :-]

Kolla min blogg, där är jag ännu värre… MEN, så viktigt, så viktigt, att vara TYDLIG pga vissa som ska läsa/läser..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

gonzo56
4/8/14, 10:39 PM
#36

gesus p: damnit!.. har lite samma problem som du ibland.. att kommunicera är inte alltid helt enkelt.. blir lätt babelstorn och olika språk får man väl på köpet då? Hur når man bäst ut med det man vill förmedla då? Haru nåt tips till mig, kanske?

Gesus Pettersson
4/8/14, 11:09 PM
#37

#36 Ha ha nej då är jag nog fel farbror att fråga, tror inte "min stil" är att rekommendera för att "nå ut". Antagligen många som skyller på det/den för att inte läsa in VAD jag har att säga…

Fast mest är det nog att dom inte vill läsa DET jag skriver - är lite känsligt för vissa ;-]

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

gonzo56
4/8/14, 11:35 PM
#38

aa, jag tror du har rätt ;) känns lite samma lika för mig.. Men vad gör man då? Ska man banka in det eller vad faen gör man när ingen lyssnar? 

Kram! 🌈/G

The_pearl
4/11/14, 12:44 PM
#39

Gesus: Vad är det för bevis du tvunget ska ha?! Det räcker alltså inte med alla de som upplevt allt? Jag har fått namn till mig, fått ordagrannt berättat för mig om de jag har runt mig. Dessa personer har jag inte ens träffat och det e knappt någon som vet vilka dom är. Men beskrivningarna å namnet stämmer till 100%. Det har varit hos de som gjort det gratis o hos de som har tagit betalt. Nybörjare och gamla erfarna o rutinerade. Jag har även sett en man (en ande), där jag kan beskriva i detalj hur han såg ut. Får sen se ett fotografi som jag aldrig sett förr, och det är på pricken den man jag såg. Jag inbillar mig inte jag heller… Du är här för att få in oss på ditt spår, om att det inte finns andar. Jag tycker det är helt fel forum för dig att göra det du gör. Vi är här för andlig utveckling. Du är här för att grusa våra tankar, upplevelser o funderingar, faktiskt. Tjejen som startade den här tråden sökte hjälp om ämnet dessutom. Detta här är ingen hjälp i andlig utveckling. Lika mkt som du tycker att vi har fel o du har rätt, lika mkt tycker jag tvärtom. Jag tycker du har fel. Jag kommer att lämna tråden då jag blir arg, jag känner mig kränkt o du tar bara en massa onödig energi. Postmortum 91: jag hoppas du hittar den väg som passar bäst och att du får svar! Önskar dig lycka till! :)

Gesus Pettersson
4/11/14, 2:14 PM
#40

#39 "Vad är det för bevis du tvunget ska ha?!"

Tja, jag "ska" inte "tvunget" ha något bevis - men visst hade det varit klädsamt om jallafall en enda av alla dessa som påstår att döda människor snackar med dom, och tar betalt för det - en enda gång visat att dom kan vad dom påstår sig kunna, och göra, och tar betalt för, eller..?

Men istället vägrar dom göra det, ALLA - dom vägrar t.o.m säga om det är "på riktigt" eller ej, att döda människor snackar med dom - varför det tror du?

"Du är här för att få in oss på ditt spår, om att det inte finns andar"

Nej, för att upplysa om att det inte bara är som vissa påstår här, och att det inte finns ett endaste som ens pekar på att det är så - utan att allt pekar på att det bara är bluff och bedrägeri!

Sen är det upp till varochen att välja - men jag tycker dom ska få en chans att se/höra/läsa "båda sidorna"..!

Jag förstår att det är jobbigt att det kan visas upp att det bara är bedrägeri, och inget som kan visa att det skulle vara annat - men är det inte att överdriva att bli kränkt…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[postmortum91]
4/11/14, 10:45 PM
#41

#40 Jag undrar bara hur du menar med att INGEN kan bevisa etc. Jag är ju själv skeptiker, men jag är även skeptisk till att du kan veta att ALLA är bluff ;)

Vad har du för argument som styrker din teori?

Annons:
Gesus Pettersson
4/12/14, 6:04 PM
#42

Nja var här säger jag att alla är bluff?

Men jo jag påstår det, det gör jag med att allt som gåratt hitta se med mera om dom, är att det bara är bluff och bedrägeri - och INGET som visar att det är annat..!

Och INGEN har under dessa ca 200 år som det påståtts vara så - kunnat visa att dom kan vad dom påstår + att alla vägrar testa sig/visa att dom kan vad dom påstår!

Och ärligt talat - skulle någon ha dessa påstådda förmågor, tror du inte det hade varit tex världsnyheter, och att någon hämtat något av alla miljondollar prispengar som bara ligger och väntar på dom

och framförallt  tror du inte dom/det hade använts av tex polis för att lösa olösta mord - och/eller hitta försvunna personer Det finns inte ett enda mord eller försvunne person hittad med hjälp av något påstått medium - INGET!

DET hade fö varit det som dessa påstådda medium säger att deras förmågor är till för - att hjälpa folk. Att lösa ett mord, kan väl inte vara mycket mer att hjälpa människor, alla anhöriga ta fast mördaren ev fria oskyldiga med mera med mera…

Men nej,nej, det används bara till att åka runt i Sverige och ta betalt för att spöken bara klarar av att tala om att någon fyllt år, eller ska fylla år, det varit översvämning i källaren och att du ska, eller har bytt däck på bilen eller något annat som passar in på 99.9% av alla..

Allvarligt - det räcker att tänka till lite lite..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/12/14, 6:07 PM
#43

#41 Du får gärna kontakta mig på PM eller om du vill ha min mail - så kan jag visa mer hur det går till om du vill kika på det, och vad du kan vara uppmärksam på om du går på en sittning - och ev mer

om du vill..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[postmortum91]
4/12/14, 9:57 PM
#44

#43 Gärna, hade varit väldigt intressant. Jag vet ju redan relativt mycket hur de jobbar, såg en jätteintressant film för några veckor sedan, ska kolla upp vad den heter så ska jag rekommendera den för dig :)

The_pearl
4/13/14, 8:53 PM
#45

#42 Fast, vänta lite här. Hur kan du skriva sådär? Det som ett medium berättat för mig går inte att hitta någonstans. Det är ingenting som går att hitta på tex internet. Jag har fått veta saker som enbart jag vet om. Så det du nämner är bluff. De kollar inte upp ett dugg information om en. Det finns säkert de som gör det, men man kan väl inte dra alla över en kant?! Det finns seriösa och duktiga medium. Punkt! Och du skriver ju visst det att alla är bluff. Det e ju det du försöker bevisa? Jag har själv sett program på tvn där en försvunnen flicka hittats mha ett medium. Flickan var död sen ett bra tag tillbaka. Polisen hade själva sökt efter henne men utan resultat. Nu hittade de henne tack vare mediumet. Så tröttsamt att läsa hur du vänder allt till att vi är bluffmakare. Någonstans får det vara nog? Du är fruktansvärt kränkande. Du har din teori, ha du den! Men sluta upp att ta ifrån någon annans stolthet och tro.

Gesus Pettersson
4/13/14, 9:19 PM
#46

#45 "Det som ett medium berättat för mig går inte att hitta någonstans."

Barnumuttalande och shot-gunning/gissningar som du sen med bias/konfirmeringsbias får till det du vill det ska vara + att bara för att DU blir lurad gör det inte till "sant".

Jag vet att det är övertygande om man inte vet hur det går till och vill tro på det…

#45 "De kollar inte upp ett dugg information om en."

VAR har jag sagt det? 

#45 "Det finns seriösa och duktiga medium. Punkt!"

Kan du inte nämna några, eller jallafall ett..?

#45 "Det e ju det du försöker bevisa?"

Nej, JAG har inget att bevisa - jag påstår inte att jag kan något (och tar betalt för det) som jag sen vägrar visa att jag kan!

#45 "Jag har själv sett program på tvn …"

Jepp, det har jag med, program som är redigerade för att verka mer troliga med mera..! Jag har tom sett TV-program där dom trollar bort hela flygplan och tex elefanter - vips borta bara, fantastiskt…

#45 "Nu hittade de henne tack vare mediumet"

Visa gärna vem, var, när hur…

#45 "Du är fruktansvärt kränkande."

Varför blir DU kränkt, och av vad - är du ett påstått medium som lurar folk på pengar?

Nu tror jag ju iofs inte du läser och tar in vad jag skriver, men kan ju ta detta igen (för dom som verkligen läser) - svara/bemöt gärna det:

Ingen, INGEN har under dessa ca 200 år som det påståtts vara så - kunnat visa att dom kan vad dom påstår + att alla vägrar testa sig/visa att dom kan vad dom påstår!

Varför tror du det är så?

[edit la till #45 ]

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Medda
4/15/14, 4:20 PM
#47

Ok nu måste jag tyvärr ryta till här! Herr Pettersson jag har tyvärr inte haft nöjet (orken!) till att läsa alla dina tre meter långa kommentarer så jag svarar utifrån det lilla jag har skummat igenom. 

Jag tycket det är väldigt bedrövligt att du kommer in på en sida som du inte har någon som helst tro/kunskap/eller what ever om och överöser dina synpunkter. Det är lika respektlöst som om du eller någon av oss hade gått in på en sida för troende och skrivit att det är rena skitsnacket att Jesus är guds son, att han korsfästes för människors synder och kom tillbaka från de döda. Eller lika respektlöst att gå in på en vetenskaplig sida och tycka de är korkade som säger att vi människor härstammar från aporna mm. Get my point?! 

Tycker du att detta är rena bluff/bedrägeri/bullshit får du gärna tro det, dock föreslår jag att du startar en ny sida som heter iFokus vi som tycker allt som har med Medium/medialitet/änglar mm är bullshit och lurendrejeri! 

Du behöver inte tro på något som har med denna eller någon annan andlig sida att göra dock så måste du inse att det finns människor som har andra åsikter än du, och detta är DERAS sida så kom inte med dina spydiga besserwisser kommentarer!!!!

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Älvan
4/15/14, 5:47 PM
#48

#47 Amen!

Annons:
The_pearl
4/16/14, 9:46 PM
#49

#47 Herregud va bra skrivet! Håller verkligen med!

Gesus Pettersson
4/22/14, 5:03 PM
#50

#47 @Medda "jag har tyvärr inte haft nöjet (orken!) till att läsa alla dina tre meter långa kommentarer så jag svarar utifrån det lilla jag har skummat igenom."

Du läser INTE vad jag skriver, ändå kommer du med detta - tja, man får ju gratulera helt enkelt, grattis!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/22/14, 5:06 PM
#51

#47 @Medda

Jag förstår att det är jobbigt att inte ha några argument för sin sak, och därför aldrig klara att diskutera sakfrågan - men detta är väl ett "diskussionsforum", eller..?

Så jag tror nog jag har "rätt" att vara här, även om det är jobbigt för dig. Vad jag vet så bryter jag inte mot några regler här - och annars hade jag väl blivit varnad?

Och är din "tro" så svag att den inte klarar att ifrågasättas, tja - då är det kanske DU som ska hålla dig borta?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/22/14, 5:08 PM
#52

#49 @The_pearl - Inga kommentarer, eller svar, bemötande på mitt #46 - för svårt för dig?

Det är liksom så det "ska" fungera på ett diskussionsforum, man frågar,  svarar, bemöter varandras grejer - men nej, inget för dig tydligen..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

The_pearl
4/23/14, 2:53 PM
#53

Gesus lilla, ibland är det så att man har ett liv vid sidan av vilket gör att man inte kan svara alltid (sen att jag svarade i min lur 2 gånger och svaren aldrig registrerades, det är en annan femma - sjukt irriterande så jag sket i att svara till slut).
-Sen fanns det en annan som kom med ett bra svar också och då kände jag att det räckte.

Men!

Det är inte shotgungissningar som du tror så starkt på att det är. Det är djupa, privata och unika saker som jag fått till mig, och andra! Upplevelser som jag inte vet någon annan har varit med om.
Så där har du faktiskt fel.
Sen sitter jag i en grupp, i en cirkel där vi övar på varandra. Vi tittar inte ens på varandra när vi läser av. Vi gissar inte ett dugg, man berättar vem och vad man får till sig, sen i slutet får den som blivit avläst berätta om det var rätt eller fel.
På mig har det stämt in varje gång.
Och där e inget skit om att man ska gissa sig till något som kan vara rätt, bara för att lura folk.
Vi jobbar med hjärtat där jag är.
Ärlighet och respekt.

Vet du, jag vill inte namnge ett enda medium för den människa som jag mött mest motstånd ifrån. Inte en chans att jag låter dom bli utsatta utav en sån skeptisk person som dig.
I ren respekt mot dom så gör jag inte det.
Jag vet säkert ett 10-tal som är riktigt bra. 

Varsågod, jag letade upp första avsnittet till dig när han hittar den här japanska flickan!
http://www.youtube.com/watch?v=IeUDh65inmE
Säg vad du vill, jag tycker det är rätt tydligt allting. Eller vad har han lurat sig till här tycker du?

Jag blir kränkt för att du beter dig illa och respektlöst och det spelar ingen roll vad jag och alla andra kommer med. Du är respektlös mot mig i min tro.
Jag är inget oseriöst medium. Jag är inget medium alls. Men jag ska bli.
Jag är fortfarande inte inbillningssjuk. Eller korkad för att jag tror på detta.
När jag faktiskt skriver att det är såhär, att jag visst det har bevis, så bryr du dig inte ett jäkla dugg.
Du kommer med konstiga o sjuka motlägg hela tiden.
Lägg ner någon gång.
Du är fortfarande på fel forum för detta.

Och detta korkade du faktiskt skriver hela jäkla tiden.
Vad är det för bevis du tvunget ska ha?!
Det görs sittningar, saker hittas som varit spårlöst borta (nu syftar jag på saker) och allt vad det nu kan vara.
Är inte det bevis tillräckligt, att så många människor världen över håller på med sånt här, där de får fram fakta som faktiskt stämmer?
Det går inte att visa på annat sätt att det faktiskt är så. Så ge dig.

Sen bara undrar jag, ska du någon gång sluta upp att skriva i tråden när vi ber dig sluta?
Eller du kommer fortsätta "slåss till ditt sista andetag". För ungefär så känns det…
Och vet du. Precis som att du tycker att så många av oss är oseriösa, så tycker vi att du är lika oseriös.
Du tycker vi snackar rappakalja, vi tycker verkligen att du snackar rappakalja.

The_pearl
4/23/14, 11:56 PM
#54

Gesus: Hoppas du mår bra över hur du fick till det där! Såg först nu hur dumt du faktiskt formulerade dig. Jag vet mycket väl hur man gör i ett diskussionsforum, jag e inte dum. Livet kom som sagt i mellan och sen teknikstrul på det. Tänk vad lätt vissa har det, att de bara få lov att bete sig hur dumt som helst….

[postmortum91]
4/24/14, 12:33 AM
#55

#53 Nu skönt DU i mina ögon genom att använda dig av härskarteknik. Du får ingen annan att se mindre trovärdig ut än dig själv. Jag hatar härskarteknik, och du gjorde ett gott exempel hur man använder sig av det. Förminska inte andra medlemmar bara för att du inte håller med genom att skriva "Gesus lilla".

Är det någon som beter sig respektlöst då är det faktiskt du just nu, han måste förmedla sin syn på det. 

Dessutom är tv-avsnitt ingenting att ha som bevis, alla vet ju hur tv fungerar, fixa tittare. Jag tror ibland och ibland är jag skeptisk, men du måste respektera att han inte tror på det helt enkelt. Det kommer inte gå att bevisa, du får leva med att du vet att det stämmer, det borde räcka.

Annons:
Medda
4/24/14, 1:18 AM
#56

Vet du vad herr Petterson, jag har inte någon vetskap om din ålder men du beter dig som en väldig liten människa och då menar jag inte "åldersmässigt". 

Detta må vara en diskussions forum men det är en diskussionsforum för likasinnade, inte en diskussionsforum för de som inte har något som helst intresse för det utan vill bara göra sig hörda. Då beter du dig som en person som går på fotbollsmatcher inte för att han har intresse för fotboll utan vill bara mucka gräl.  Jag hoppas du förstår jämförelsen. 

Här ska ingen behöva försvara sin tro eller sina värderingar, det är inte det denna forum är till för. Den är inte heller tillför att bli kritiserad för sin tro eller sina värderingar eller för att bli "anklagad" för att vara bluff och bedragare. 

Nå vill du bli hörd och sedd i en diskussionsforum, skapa en tråd på flashback eller på en sida här som har personer som är likasinnade med dig. Istället för att ösa dina kritik här för att de har en annan syn än du. 

Jag föreslår att du läser reglerna för denna sida innan du får den slutsatsen.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

The_pearl
4/24/14, 6:41 PM
#57

55# Tråkigt det där. jag blev irriterad på hur han skrev till mig. Massor har hänt i mitt liv och det har inte riktigt funnits tid till någonting. Men jag förstår att han får uttrycka sig hur som helst? Varför skulle allt i tv vara bluff för? Har ni sett på "andar finns dom"? Är det med bluff? Jag använder mig inte av härskarteknik. Jag svarade "lilla" då jag kände att han förminskade mig. detta är en sajt för andlig utveckling, inte för andlig skepticism.

Gesus Pettersson
4/30/14, 4:15 PM
#58

53# @The_pearl "den människa som jag mött mest motstånd ifrån"

Ehhh… Motstånd? Vilket "motstånd" har du mött från mig?

"Inte en chans att jag låter dom bli utsatta utav en sån skeptisk person som dig"

"Utsatta" - utsatta för vad?

"Jag är fortfarande inte inbillningssjuk. Eller korkad för att jag tror på detta."

Har jag ALDRIG sagt heller - och hade du haft koll på mig, så hade du vetat att jag INTE tycker så!

"Du är fortfarande på fel forum för detta."

Jasså är inte detta tvärtom precis rätt forum att fråga på, "ni" håller ju på med detta jag undrar om - vilket är rätt forum då? 

"Sen bara undrar jag, ska du någon gång sluta upp att skriva i tråden"

Ehhh… som sagt, jag har nog rätt att skriva här - jag bryter inte mot några regler vad jag vet, och har inte fått några varningar heller, så… Men är det jobbigt för dig, så varför läser du det då..!

Sist - jag förstår det är jobbigt för dig/er att jag kan visa upp att det är bluff och bedrägeri - och att du/"ni" INTE kan visa att det INTE är det. Men vi kan väl diskutera som vuxna människor ändå, utan personangrepp, eller..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/30/14, 4:19 PM
#59

#55 Ja det är det vanliga bemötande jag får, personangrepp, härskartekniker, smutskastning och förminskning av mig som person med mera, trots total okunskap om vem jag är med mera.

Men så är det väl när man inte har några argument för sin sak - då får man hoppa på "meningsmotståndaren" istället. Sorgligt men tyvärr väldigt sant - bara att se i denna tråden…

Och som du säger så visar det mer om den som skriver så…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/30/14, 4:20 PM
#60

#53 @The_pearl "Jag är inget oseriöst medium. Jag är inget medium alls. Men jag ska bli."

Men perfekt - kan du inte tala om varför andarna ALDRIG kan säga just sitt eget namn, eller vem dom är/var - men galet mycket annat?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gaiatri
5/5/14, 7:49 PM
#61

Hej postmortum91!

Jag förstår att du saknar din mamma och vill ha kontakt. 

Jag tror att när man dör så går man vidare till en nivå där man inte längre är fokuserad på det fysiska livet. När man bearbetar erfarenheterna från det fysiska livet efter döden så behöver man släppa taget om det som fortfarande sker på det fysiska planet. 

Det innebär att de döda inte kontaktar efterlevande särskilt ofta. De behöver sin tid där och vi behöver gå vidare här. 

Jag tror med andra ord inte på att seanser kan tillföra särskilt mycket till vare sig seansdeltagare eller en avliden.

Men man får såklart tro på det som känns rätt för en själv.

För mig har det varit tydligt att de nära som gått bort i min omgivning har förflyttat sig (om du förstår vad jag menar). De är inte här längre.

Däremot har jag blivit kontaktad av andra avlidna några gånger. Då har det varit tydligt att de inte har släppt taget om jordelivet utan befinner sig då ganska nära oss. Eftersom jag både sett och hört och känt dessa men inte andra som jag stått nära så bekräftar det för mig teorin om att vanligtvis så går de vidare utan att ha kontakt med oss.

Det finns också tankegångar om att de behöver få bearbeta sina erfarenheter från jordelivet utan att vi stör dom.

Jag tror dock att ibland kan de ge sig tillkänna genom olika tecken men det är inte det samma som att de vill ha närmare kontakt. 

Seanser anses också vara en källa till att få in andra väsen eller andar som man inte hade tänkt. Det finns mycket på astralplanet och allt är inte guld som glimmar. Det finns väsen som kan förställa sig till det man vill se men som inte är det. De kan ju också läsa av oss och våra känslor, rädslor och önskningar precis som en medial person kan göra. 

Citatet här nedan är taget från denna artikel om astralvärlden av David Pratt. Från Teosofiska artiklar på fyristorg.

"De lägre astrala regionerna är befolkade med döda människors i upplösning varande astrala skal. Dessa skal kvarlämnas när den högre mänskliga själen hö­­jer sig till de högre akashiska regionerna, och blir av medier ofta tagna för att vara de dödas ”andar”. Eftersom skalen är instinkstyrda varelser, helt utan självmedveten intelligens, är de meddelanden som medierna mottar från dem of­ta triviala och banala. Vissa slags elementaler kan också dra till sig information från seansdeltagarnas sinnen för att ge sken av att en avliden persons själ är närvarande."

Sajtvärd på Andlig utveckling

Upp till toppen
Annons: