Etikettmeditation
Läst 4502 ggr
RasmusL
2013-02-01, 14:48

Vibrationer

Vet inte riktigt vad som hände när jag mediterade för ett par dagar sen?
Har inte mediterat sen dess i alla fall, men hela jag började vibrera? Det började vid kinderna sen eskalerade det mer och mer till slut blev det så obehagligt att jag slutade!

Vad var detta?!? och varför blev det så?
MVH!

"En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor."

retep
2013-02-01, 15:13

Hej!

Har du mediterat tidigare, hur länge?

upplevde du att du var stilla och djupt i meditation?

Alla våra sinnesupplevelser, förnimmelser och även att kroppen vibrerar eller skakar, är något som utlöses i vårt nervsystem.

Under meditation kan vi och kroppen komma i ett djupt vilotillstånd då nervsystemet spontant löser upp lagrade spänningar och trötthet.

Dessa spänningsupplösningar kan visa sog på olika sätt och då också som du beskriver.

Även om det är obehagligt så är det inte farligt.

Avsluta meditationen med att ligga ner och vila 5-10 minuter.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

RasmusL
2013-02-10, 17:53

Hej!
Har endast mediterat ett par gånger utöver denna, började när jag blev drogfri vid nyårsskiftet.

Och jag upplevde mig i väldig stillhet när vibrationerna började, jag brukar oftast ha väldigt svårt för att t.ex. blunda, brukar alltid kännas som att jag blinkar med ögonen trots att jag blundar (antar att jag rör på ögonen) och anstränger ögonlocksmuskeln, men just den här gången så var hela jag avslappnad och tommare i huvudet än vad jag någonsin brukar vara, tills detta började, då blev det mest obehagligt och ville bara öppna ögonen så att säga.

Så med andra ord har dessa vibrationer en "helande" påverkan gentemot min stress och så kanske? För jag är väldigt stressad och på helspänn nästan hela tiden kan jag tycka!

Tack så mycket för ett bra svar! Har inte mediterar ännu pågrund av dom där vibrationerna.

Sen en till fråga, till dig som verkar vara kunnig, jag visualiserar ofta ( eller börjar se när jag blundat ett tag ) min stuga som är på en Ö, det är en plats som är väldigt grann och som jag har väldigt fina upplevelser ifrån men som jag inte varit på, på väldigt många år, och jag undrar varför jag kommer dit i huvudet riktigt? För det är ingenting som jag tänker på, och när jag väl börjar se detta så kan jag inte koncentrera mig längre utan öppnar ögonen som vanligt då det händer något :S

RasmusL
2013-02-10, 17:57

Och när jag ändå är i farten, så tänkte jag väldigt mycket på mina guider en utav gångerna och jag såg någon som jag tyckte påminde om Mona-Lisa, fast endast ansiktet, som målningen ser ut, kan detta vara min så kallade guide? Hennes leende är något som jag känt att jag haft under hela livet, svårt att tyda på nått sätt, det sitter där som påklistrat trots att jag kanske känner något helt annat inombords! Eller är dom här guiderna inte "människor"?

Detta skedde före jag gick och la mig och dom följande dagarna var jag på jävligt dåligt humör, gentemot alla? Brukar oftast vara väldigt glad och positiv! Vafan?

Upp till toppen