Pendeln
Hej….Är ny här på sajten och skulle behöva lite vägledning angående Pendeln. Jag och min man har införskaffat varsin Pendel…min är i bergkristall och makens i glas/mässing. Vi har testat den och den visar klart JA och NEJ. Jag har ställt frågor som besvarats "rätt" men nu till en "konstig" fråga: Min dotter är gravid i 12:e veckan och hon vet ännu inte könet eller antalet barn i magen. Jag frågade Pendeln många ggr vad hon får och den envisas med att det är TVÅ pojkar hon bär på. Ska bli intressant att se vad som är sant när hon går på ultraljud….Min man frågade samma sak och den sa också TVÅ men inte könet. Har ni som pendlat någon livserfarenhet av sådana frågor???
Jag personligen brukar aldrig använda min pendel till sådana frågor. Får oftast ett osäkertsvar eller att den inte vill svara på det.
Men vore kul att höra sedan hur det gick för er :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Prova att ställa frågan på Tarot.ifokus. Jag tror du kan få svar där.
Ska höra av mig så fort dottern gjort ultraljud. Prövade igen och Pendeln svararprecis som innan….hmmm.
Måste jag köpa en Tarot-kortlek för att finna svaret Gaiatri?
Gör så! Vad spännande!
Tror hon menar att dom inne på taro iFokus även är väldigt kunniga på pendel :)
I want to be like the patronsaint of reality.
#3 Jag menar ifokussajten Tarot
, klicka på den blå länken i #2 så kommer du till den sajten.
Ibland blir man dragen att skriva i trådar man inte har så mycket att göra med. Om pendeln säger att det är pojkar och att det är två så borde väl det vara fallet då de inte säger mot varandra. Ja, det förutsätter väl att pendel kan ge svaret. Varför inte vänta på ultraljudet, eller till barnen föds? Vad spelar det för roll vilket kön barnen har, eller hur många de är?
Skuggis: Jag väntar självfallet på ultraljudet och bryr mig inte om det är tvillingar eller inte. Tycker bara det är så underligt att Pendeln inte viker sig ang. detta någon gång. Har ju oxå frågat om annat och det har visat sig stämma hittills. Vad jag undrade över var om ngn annan av er har upplevt att Pendeln talat sanning om något som senare visat sig vara ett JA el. NEJ….
Lita på det båda pendlarna säger. Sedan om ena inte vill svara på om det är pojke el. flicka? Kan det lika gärna vara så att den inte håller med. Förutsatt att det är två är det självklart att det är tvillingar! Men det kan lika gärna vara pojke/flicka…flicka/flicka…pojke/pojke…fråga pendeln vilket som stämmer
Har ett fotografi på dottern som pendeln sveper över. Båda pendlarna säger tvillingpojkar. Har försökt "lura" dem med att säga flicka/flickor, pojke/pojkar och de visar envist vid två pojkar……så nu får tiden utvisa resultatet
. Jag blir nöjd och glad vad det än är.
Tack Snayn för ditt svar…håller alla underrättade så fort vi vet….
Personligen har jag inte använt pendel. Dock var min tanke att den skulle få svara ja, el. nej ang. alternativen i #8. Att den skulle svepa över din dotter gjorde mig lite överraskad. Har det någon speciell effekt? Som jag tänker visar pendeln vad ni själva redan intuitivt vet. Är man känslig skulle man alltså kunna själv peka ut det rätta alternativet utan pendel som "mellanhand".
Snayn: Effekten blev ännu starkare på Pendeln när jag svepte den över fotografiet. Vet ej varför, för den har ju redan sagt tvillingpojkar. Har annars läst i ngt forum att använda fotografier med olika personer med avigsidan upp för att testa om pendeln väljer rätt foto för frågan du ställer… Så långt har jag inte kommit ännu, men det ska jag testa så småningom. Hör gärna av dig om det funkar för dig med ifall du testar detta.
Jag vet som sagt inte alls vad dottern bär på….så vi får snart se om den har "lurats" eller talat sanning….Hmmmm 
Okej, då förstår jag. Haha. Fick ett minne igår, det händer inte så ofta nu mer. En så kallad "häxa" blev halshuggen för länge sedan. Kanske var därför jag misstolkade/missläste vad du skrev.
Du får gärna lära mig om Pendeln, har varit lite intresserad av liknande men det har inte gått längre än så.
Snayn: Är ju själv nybörjare med Pendeln och det bästa är ju att lära känna den själv genom att testa olika upplägg. Har kollat runt på olika sajter och provat det andra människor gjort och föreslagit.
Nu blev jag nyfiken på det du skrivit om "häxan". Har det med pendling att göra eller om det jag har upplevt med min pendel?
rgocial: Tack för informationen ang pendel. Hade själv några stenar av olika slag som skulle ge olika "effekt"
Jag blev väl lite rädd och något frambringade minnena. Som det verkar var det någons dotter som blev avrättad för att vara häxa. I minnet hade jag rollen som den som städade efter allt.
snayn: förstår Din rädsla….obehagligt!!!! Jag börjar alltid att fråga Pendeln om det är okej att ställa några frågor och att svaren kommer från den positiva och rena energin. Om den svarar JA så kan jag börja ställa mina frågor. Får jag inget svar så står pendeln stilla…….
och jag lägger bort den.
rgocial: Ja, det är inte alls trevligt. Har en del minnen också som har med samma ämne att göra. De har jag dock inte vidrört på länge, heller inte gått djupt i.
Så klart är det bara "minnen" men ändå blockeringar och likväl som minnen från detta liv. Skillnaden är nog..att de känns mer avlägsna så klart och kan lättare avfärdas som fantasi. På gott och ont antar jag!
snayn: finns en länk jag kan rek. den heter Camillas andliga sida där hon också skriver om pendeln och blockeringar. Kanske kan det hjälpa dig i fortsättningen.
snayn: finns en länk jag kan rek. den heter Camillas andliga sida där hon också skriver om pendeln och blockeringar. Kanske kan det hjälpa dig i fortsättningen.
rgocial: Har nog med sidor, och hade inte tänkt skaffa en pendel i nuläget. Men det är klart, man vet ju aldrig om jag behöver lite mer info ang ämnet.
Jag önskar dig lycka till med allt….
Nu förstår jag inte? Ville ha någon att bolla tänket om tidigare liv, och en del blockeringar för att sedan möjligen kunna närma mig ämnet "pendlar" vidare.
Ok…nu förstår jag…Trodde inte du orkade med att sätta dig in i allt nytt, ber om ursäkt. Jag vill jättegärna följa Dina in- och utlägg i fortsättningen så vi kan värdera utsikterna med varandra…..
Min uppfattning är att man stöter på problem och det är ofta något lätt och oskyldigt i vägen till att korsa gränsen. Dit. Klart jag orkar. Jag orkar faktiskt det mesta men kan inte göra vad som helst tyvärr. (läs tidigare i konversationen, eller du minns nog) Varför skulle du inte följa mina in- och utlägg i fortsättningen? Jag hänger inte med i vad som händer riktigt, bara om jag låter bli att tänka typ
Rgocial: jag har införskaffat en Pendel idag. Ingen avancerad. Provade att ställa några frågor och vad jag märkte; hade den rätt i svaren. Tyvärr har jag inget foto som jag kan testa med. Så klart kan jag göra det så fort ett foto finns till hands.
snayn: så spännande….Jag har heller ingen avancerad pendel (bergkristall) och en "hemmagjord". Båda visar JA och NEJ på exakt samma frågor. Har ju testat utan foto för det mesta och det har gått bra. Vad jag märkte senare när jag svepte pendeln över dotterns foto var att effekten blev starkare och pendeln snurrade fortare eller pendlade snabbare. Ska leta fram mina album och ta fram några fotografier och lägga dom med avigsidan upp och testa om pendeln säger rätt när jag frågar på person… Återkommer senare när detta är gjort…
Väntar med spänning på vad du har att säga om fortsatta upptäckter
.
Rgocial: dela gärna med dig. själv hade jag samma problem med min pendel även om det var första gången så visade den osäkert på en ganska stor fråga. Sedan sa den nej och det förvånade mig, men jag tror att det kanske inte är så lätt som att man får det exakta svaret? T.ex. om jag frågar samma sak imorgon eller om en vecka borde man väl kunna få motsatt svar.
Ska nog köpa en pendel senare när jag bestämt mig för vilken
snayn: har du hunnit rena pendeln och gett den dina energier ännu. Jag testade många ggr hur den reagerar tills jag förstod och nu "svarar" den ganska omgående på det jag frågar. Låt heller ingen annan än du själv ta i din pendel. Jag brukar också ha med mig den i byxfickan om dagarna då den tar upp mina energier.
Sen finns det pendlar som man inte passar ihop med…..varför vet jag inte riktigt….
rgocial: jag har inte renat pendeln. Är du säker på att det är pendeln man frågar? För den gav liksom fel svar till mig.
Du menar alltså att man inte passar med vissa pendlar, man ska rena den och ge den ens energier. Om den nekar att man får fråga den ska man lägga undan pendeln. Hur renar man den? Det låter bara fel i mina öron att det är pendeln som visar svaren. I så fall skulle jag tro att man plockar fram saker man redan vet. Sedan..hur passar det med energier? Menar du att man överför energier till pendeln? Jag förstår det konceptet men ser att det lika gärna kan vara impulser, säkert genom nervsystemet, från delen av en själv som man inte känner ännu riktigt.
snayn: jag tycker du ska gå in på olika forum eller googla hur man renar pendeln.
Där får man också svar på det man kanske undrar om av folk som använt pendeln en lägre tid.
rgocial: Nu har jag läst om rening av Pendeln. Det är väl ungefär som rening av stenarna jag hade, de renades i salt. Havssalt för egen del. Vanligt salt blir nog kladdigt skulle jag tro
Undrar inte så mycket om Pendeln längre. Provade lite mer nyss, och den visade mer korrekt. vill bara veta ungefär vilken som passar mig om jag ska köpa en.
tänkte nog köpa en imorgon. man dras väl till rätt 
berätta sen vilken du drogs till och köpte…..
är väl bättre att du skriver vad du menar?
menar vilken du fastnade för…..
Fastnade för en pendel i hematit (med hjälp från min första pendel).
Sida om hematit: http://paranormal.se/topic/hematit.html
Hade jag inte "pendlat" så tror jag inte att jag "fastnat" för just den. Var inte så uppmärksam, och namnet kände jag inte igen då jag läste… <3
…Skriver liten om mina magiska stenar då pendel inte kommit hit ännu. Jag var ninte så gamal då de hittade mig då jag besökte en djurpark för att fotografriera. Några år sen åtminstonde.
De magika krafter som befann sig i stenarna hade lugnande effekt på mig, var värmade oth gav en trygg kännsla at ha med sig. Speciell en av stenarna visa sin kraft latt ot bara genom att ha den i handen. Fick man knänna de vibrerande effekterna som spred sig i armen när man höll idén.
Även mamma provade att hålla i en sten ot hon såg ut att märka dess egenskaper. Hon som var ganska skeptisk ändå
Inan ja lämnade kiruna spred jag ut stenarna (3 st.) utomhus. Det var vinter o kallt. Så kallt att det knapt gick att gå ute. Men mann klar ju sig efter väder så gott de går.
Såfort ja kan ska ja använda pendeln och lära hur det fungerar, säkert är Den Rätt för mig<3!
Fick just veta att min gravida dotter inte väntade tvillingar
. Pendeln sa precis tvärtom…hmmm. Men vad gör det…livet leker…..
…..
Intressant det där om stenarna…..Skulle nog också vilja testa så småningom…
Glömde säga det…jag var så trött på stenarna så jag bara kastade ut dom när det var dags att handla.
Konstigt med din pendel, kanske har du fel pendel för dig eftersom den inte fungerar som du vill?
De stenarna kunde jag vara utan. Har inte gjort mig nå gott ändå eftersom ninen inte bryr sig tillräckligt för att se bortom stenar och övrigt smått o gott
Har du kommit någonstans med dina album? Jag har inte kommit….de fotografier som finns finns någon annan stans. Berätta gärna mer om din dotter, din man och de som inte blev tvillingar så ska jag vänta på Pendeln
Båda mina pendlar visade på tvillingar, men tydligen visade båda fel. hmmm. Ang. mina album på bilder tagna lite här och var och på personer inom familjen så har den svarat rätt på alla frågor.
Har ställt lite frågor till pendeln om vad som kan hända till våren/sommaren och fått svar. Får ha tålamod och se tiden an.
Min svärdotter testade idag med sin ring och halskedja och frågade samma sak som jag gjorde, och hon fick samma svar som jag. Nu ska hon gå iväg och köpa sig en anna pendel för att se om den också ger samma svar.
Du..den pendeln jag tänkte mig var sista i lagret så låter bli att köpa den. Har kikat på pendla i metall..även efter glaspendlar. Svårt att hitta rätt bland alla olika former och så vidare.
Om din pendel/pendlar svarade rätt på vissa frågor och fel på just en så undrar jag om det är du själv som tolkar fel, eller ställer fel fråga. Själv frågade den "hemmagjorda" om en uppenbar fråga och den svarade helt fel. Sedan..kom jag fram till, och på, att jag någonstans hade menat en annani fråga än vad jag trodde från början!
Växten var grön..men pendeln sa NEJ..dock påstod den att växten var RÖD. Baksidan på min gitarr är röd (som fick i julklapp…föräldrarna envisas med att ge mig julklappar ) och jag kan någonstans ha frågat om GITARREN i stället för VÄXTEN.
Troll att man behöver vara så ärlig och rättfram som möjligt åt pendel så att "den" "förstår". Ställer man till exempel frågan om ens bil är en ferrari, och den svarar nej och man hade sin cykel i åtanke egentligen..så kan nog pendeln svara på det man egentligen har i huvudet.
Spännande att få en inblick för framtiden…….ska testa det också och ställa frågor på sådant sätt att man blir lite mer säker på vad man ska ta vägen i livet framöver……..
Tror att Pendeln/arna inte tyckte att jag skulle veta vad dottern bar på och lurade mig……med rätta…hahaha. Annars har jag ju fått svar på det mesta och dessutom varit rätt. Ska även börja testa med pendelkarta o se om jag kan få kontakt även där….är lite rädd för autoskrift ännu.
"Autoskrift" sker då och då för mig…vet inte vad jag ska skriva…och låter fingrarna göra det… inget fel i det om man vet vad som kommer .
Tror jag inte orkar lämna tillbaka någon pendel och behåller den gamla. Den i hematit. Får väl se om det händer någon gång att jag skaffar en pendel i annat material men just nu orkar jag inte ta mig runt till olika affärer för att hitta något som inte är bra för att sedan göra om samma sak igen. Har nog att skaffa till lägenheten, och nog att lägga pengar på som inte finns, och nog med ork att ha till mer vesäntliga saker en små metallföremål som visar fel sak ändå när man frågar den. Därför ska jag snart prova min nya pendel i hematit och kanske kommer med resultat hit senare. Vet ju aldrig när man får pengar igen för att skaffa en ny. Det kan ta sin tid, och man har ju inget bråttom heller. Tiden finns ju inte så det kan till och med ske i nästa liv, vem vet. Men tusen liv till spelar ingen roll, eller tusen mindre. Så länge man inte tror att man är fast för så småningom hittar man rätt i både pendlar och annat så det blir bara bra, handlar eller ej. Kanske har min nya, svarta, pendel något att säga om den nästa pendeln, som kanske har något att säga om den nästa, och till slut hittar man rätt bland alla föremål som finns med alla olika tillverkade former, färger, och tillbehör för att behaga den kräsne. Den nya pendeln kanske till och med svarar rätt på om min gitarr har röd eller grön färg, eller om växten har den eller den färgen, eller om vem jag kommer träffa i framtiden så att jag slipper vara så ensam och uttråkat, och otålig. Pendeln kanske hjälper mig med att balansera alla blockeringar jag har och får mig lugn, och trygg, och mpdig att skaffa pengar till alla möjliga föremål som kan locka olika människor till mig som jag behöver och kanske kan jag få bli någons man någongång och slippa tjafsa med folk jag inte känner om saker som inte spelar någon roll och med familjen jag inte orkar bry mig om som sitter fast i deras saker. Om de bara hade varsin pendel att hitta rätt med, men nu har de inte det så de är helt sakfixerade, och bilar har de som de inte pendlat sig till, och gitarrer har de som de inte pendlat sig till, och mycket har de men inte energin eller lugnet för de äter av varandra och sina barn, och deras vänner. Berätta för mig vad en pendelkarta är, och berätta vad du ser som autoskrift och varför den skrämmer dig. Berätta gärna också vad du tycker om att jag ska använda pendlarna jag köper till att hitta nya bättre pendlar med så att jag till slut har många pendlar att använda, och lite pengar? För man kan ju sälja sina pendlar man har skaffat tills man hittat den rätta, det borde ju gå på något sätt att lägga ut någon annons någon stans så att pendlarna slipper ligga och skräpa, utom den ulitmata pendeln, den man pendlat sig tull och tull slut funnit genom allt svårt att läsa och förstå förutom om man skriver utav bara den saker som man inte ens visste att man skulle skriva men bara för att förstå vad man ska göra här näst och för att man inte orkar eller vill dra lasset att finna rätt själv utan tillsynes sällskap från andra pendlare som pendlar efter rätt svar som kanske redan finns inom sig men som man är för blockerad för att hitta av olika anledningar som ligger bortom den man är och bortom någon annan än en själv och ens egen personlighet, och hos personer man inte orkar ta sig till och ha att göra med så mycket och bor för långt bort för att ta sig till utan att pendla med buss då man inte har någon bil för att slippa problem av alla möjliga materiala former.
Pendeln kan ju vara svaret dock 

Nu har jag snart en pendel i mässing! Blir väl att bestämma sig då båda Pendlarna är här så att man kan testa dom lite, så svårt att se på bild alltid vad man köper…
För att se hur en pendelkarta ser ut så kan du googla wordpress pendel. Det är dom kartorna jag tryckt ut. Vill gärna se om det kan ge mig svaret på mina frågor jag ställer genom att pendla över dom.
Med autoskrift är jag rädd att ngn "annan" tar över mitt skrivande. Vet inte i det här läget hur man förhåller sig till det. Vill ju inte att mörk energi kommer hem till mig om nu så kan vara fallet.
Vad beträffar dina val om pendlar kan jag inte säga mer än att ni ska "passa ihop". Och varför du vill börja pendla vet du väl bäst själv.
Jag försöker i a f hitta något i den andliga världen som kan ge mig svar på det jag undrar över. Allt behöver ju i o f inte vara sanning, får gå på magkänslan många ggr.
Hoppas att du hittar vad du söker….
…Ska och vill kolla wordpress pendel kartorna. Har faktiskt en till pendel på gång, en i glas. Än har den pendeln ingen kedja eller liknande men ska fixa och prova den också.
Återkommer nog senare, eller imorgon då jag pendlat lite mer. Haha. Har till och med högar av fotografier till hands.
Hahaha. Först hittade jag nåt om en "bittergubbe" högst upp i google. Men var väl inte den du menade förstår jag……kanske kollar mer om kartorna sneare om jag orkar.
Antar att jag är en liten "sökare" som försöker öppna en ny värld för att kunna hitta mig själv. Allt är ju nytt för mig då jag aldrig sysslat med det här tidigare. Kanske hittar jag något jag aldrig upplevt förut.
Tycker också att tråden börjar bli lite trist….får se hur länge jag stannar precis som du snayn…
Jadu rgocial känner själv mig som en liten "nybörjare" som försöker komma någon vart. Hoppas att du finner vad du vill ha och vill uppleva!
detsamma till dig snayn…Vi får önska varandra lycka till i sökandet…
hej på er. spännande tråd det här…..synd att ni lade av men det var nog dagsen. jg är mer inne på relationer-forumet än andlighet ville bara hälsa då den hära tråden gav mig något att tänka om
Hej,
Min erfarenhet.. inget fel pà pendeln, materialet kvittar.
Däremot var det din Guide eller Högre Jag som sa ifràn/ville lära dig att… allt bör man inte fràga om ;o) och den viktigaste fràgan att alltid ställa är:
Fàr jag fràga om….?
En bra nybörjar träning brukar vara att fràga om vädret. Du kan rita upp en solfjäder med lite olika typer utav väder (sol / sol-molningt / molningt-regn / snö etc) och glöm inte en bild/text där det stàr växlande väderlek!
crikarlshamn: tack för rådet…är som sagt nybörjare och har inte lnte lärt mig hanteringen riktigt. Ska komma ihåg det du föreslog. Tar tacksamt emot fler råd om du har några att dela med dig. Är verkligen intresserad och vill lära mig så mkt som det går. MVH
Om du googlar pà "pendulum charts" eller "dowsing charts download free" hittar du diagram som kan hjälpa pà vägen.
Vi har alla varit nybörjare och fortsätter att lära livet ut.
Det är roligt att lära!
Här är en gratis bok
http://www.mirrorwaters.com/pdfs/Free_Dowsing_Charts.pdf
Hemsidan till boken:
http://www.mirrorwaters.com/node/35
Kanske lite mycket att ta in men se sidan 1. How to get started, där författaren berättar hur man förbereder sig mentalt och andligt för att ràdfràga pendeln.
“Do I have permission to dowse for this issue at this time?”
“Am I ready, willing and able to dowse on this issue?”
“May I, Can I, Should I?”
tusen tack…jättebra länk du rekommenderade. Nu ska jag sätta mig in i det hela och försöka bli lite klokare……
Hej. Jag är också ny på pendlandet. Jag har fått en pendel i rosenkvarts som hänger i en ljus läder rem. Är det en bra pendel tror ni? Jag har bara ställt enkla ja eller nej frågor till den. Och först när jag höll över bordet och jag frågade då svarade den inte, men sen när jag höll den över sambons hand och han ställde frågor som jag inte visste svaret på. Ja då svarade den. Samma för sonen. Är det dumt att bara testa? Vad kan man fråga pendeln om? Framtid? Pengar? Kärlek? Osv?
Alla pendlar är bra, det är inte i pendeln svaren sitter.
ANSVAR är det första man màste ta när man fràgar.
Tänk igenom, skriv ned fràgan i en bok för detta använd diagrammen samt läs boken jag länkade till i #58
… se sidan 1. How to get started, där författaren berättar hur man förbereder sig mentalt och andligt för att ràdfràga pendeln.
“Do I have permission to dowse for this issue at this time?”
“Am I ready, willing and able to dowse on this issue?”
“May I, Can I, Should I?”
Tacktalet ditt svar. Men du vet ingen svensk sida? Är så himla dålig på att läsa engelska…
Ledsen… Kanske nàgon annan vet?