???
Tänkte bara dela med mig om mina funderinga. Jag vill ha kontakt med min ängel/guide. Men jag känner att de inte finns någon där. Jag har frågat om tecken och om att guiden ska visa sig i drömmar osv.
Men min fråga är hur gjorde ni för att få kontakt med era guider. Skriv gärna råd om hur jag ska lyckas :)
MVH kristina
What we think, We become
puff
What we think, We become
Jag tänkte på ett svar när jag först läste det här.
Nu när du frågar igen så tänker jag att om det inte finns någon där "Men jag känner att de inte finns någon där" varför accepterar du inte det och låter din guid eller ängel komma till dig.
Som jag ser det så kan en guide eller engel vägleda dig utan att för den skull visa sig. Det är också så att du kanske ännu inte är redo för den kontakten.
Jag lever mitt liv utan att aktivt vilja ha kontakt.
Jag vet att livet, alla krafter och energier som guider och änglar representerar och uttrycker, redan och alltid vägleder mig i livet.
Jag frågar oftast inte för att inte hindra mig själv från att kunna lyssna till det de redan vet om mig och subtilt förmedlar.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Håller med Retep i förgående inlägg. Acceptera att tiden är inte inne för att du ska få kontakt med din guide. Jag har haft samma funderingar, försökt meditera, köpt vägledda meditationer… Ingenting fungerande. Till slut släppte jag taget och slutade försöka. Även om jag inte kan känna/höra att de finns där så utgår jag ifrån att de gör det. Alla har guider. Varför skulle inte jag ha det? Så jag vet att det kommer när jag är mogen för det. Samtidigt känner jag inte att det är nödvändigt heller. Jag lever mitt liv i vetskap om att någon finns där för mig och vägleder mig.
När jag ska lägga mig på kvällen brukar jag reflektera över dagen och tacka mina guider för alla saker jag upplevt, alla bra känslor jag haft. Om jag står inför en jobbig eller viktig dag brukar jag be mina gauider att vara hos mig och hjälpa mig fatta de rätta besluten. Jag brukar känna mig varm, tillfreds och trygg när jag ber. Jag vet att jag inte är ensam. För min del räcker det. När jag släppte taget började jag få små tecken eller så drömde jag om vissa saker när jag bad om det och när jag behövde svar.
Mitt råd till dig är att börja prata tyst med din guide, eller bara tänka. De kan höra oss ändå. Be om vägledning, tacka! Utgå ifrån att någon finns där! Ber vi så får vi oftast svar. Om du ändå känner att du vill komma i kontakt, så finns det vägledda meditationer att köpa som vägleder dig steg för steg hur du kommer i kontakt.
Kram
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Du kan också börja tänka på om det här med änglar/guider faktiskt är något som det finns belägg för att tro på. Till slut kanske du upptäcker att det faktiskt inte finns ett enda vettigt evidens som stödjer hypotesen att vi alla skulle ha ett magiskt sagoväsen som sitter ovanför vår axel och styr och ställer i våra liv.
Starman! Har kanske inte du också du en föreställning om hur ett sådant sagoväsen som en ängel skulle kunna se ut? Och har du någonsin tänkt på hur också du klär dina tankar och föreställningar, skapar bilder av det du tror på och föreställer dig, inklusive det du inte tror på?! Föreställ dig att Universum och hela skapelsen är så intelligent att i allt som finns att uppleva finns också krafter och energier som kan uttrycka sig och visa sig i form av en engel. Eller bara guida dig oavsett om du tror eller ej. Kanske vet du inte så mycket egentligen om vad du tror eller inte tror på, eller varför?
Alla ni som svarat på #0 fråga:
Krissegy frågar bara de som har kontakt eller tror på änglar. Om ni inte gör eller har de så är frågan inte till er! Frågan går till de som har kontakt med sin ängel och hur Krissegy ska göra för att få kontakt med sin.
#0 Jag har bra kontakt med min ängel, du ska vara lugn och inte stressa fram något din ängel kommer att ge dig täcken när du minst anar det. Jag skulle vilja råda dig till att be om ett tecken och säg det högt. För änglar förstår bara dina känslor män kan inte läsa dina tankar. När du bett om ett tecken ska du vänta och du måste tro,
Låt ängeln själv förklara vad den menar med sitt tecken, de kan finnan olika sätt och din ängel kan vara upptagen med något precis när du ber om ett tecken så var tålmodig. Hör av dig via PM om det händer något. 
Kram
Piixy! Det finnns olika sätt att tro på änglar! Olika sätt att få och ha kontakt! Är ganska säker på att alla här som har kontakt har fått den på olika sätt, därför får krissegy ingen glädje eller nytta av att veta. Själv påstår du att " För änglar förstår bara dina känslor män kan inte läsa dina tankar" Som jag ser det är det uppenbart att änglar kan läsa tankar och dessutom rent intuitivt veta vad du behöver.
Det finns ingen koherens troende emellan, men det är ju väntat. Alla har sin "egen sanning".
Piixy, fick du ditt bevis genom täcket eller kom fjädern dit på övernaturligt vis? Om det sistnämnda, hur avgjorde du det?
Självklart måste man få ha en annan åsikt och få uttrycka den om man känner för det. Jag anser att det inte finns ett enda vettigt evidens som stödjer hypotesen om skyddsänglar, men om någon känner att de sitter på ett så får de mer än gärna delge detta eftersom det kanske skulle få mig att ändra uppfattning. Tack på förhand!
#8 jag har varit med om mer än jag skrivit i inlägg, jag har kommit fram till att det inte finns en enda anledning att svara på dina frågor för att du ändå inte tror i samma bana och det då blir onödigt att ens förklara.
Så du umgås bara med människor som tror och tänker precis som du?
Verkar lite.. inskränkt.
Starman!
Här har vi en person som ber om att folk kan ge råd för att få hjälp. Jag känner att det inte finns någon anledning till att skriva att du inte tror detta och ifrågasätta vad andra tror. Har du inget svar till Krissegy kan du låta bli att skriva…
#0 jag har kontakt med min andliga vägledare. Jag kallar honom för Kastanj. Hur jag fick kontakt med honom var efter att jag hade läst en bok som Sylvia Browne har skrivit, "Mellan två världar". Hon har tagit med ett kapitell om andliga vägledare och även änglar.
Jag antar att jag hade kontakt med honom innan men var kanske inte riktigt medveten om det som jag är nu. Men jag tror även att kontakten kommer till en när tiden är inne, man ska inte försöka snabba på detta för då blockerar man sig i det och låter sig själv att inte fortsätta utvecklas.
Jag ska berätta lite kort om hur det gick till när jag insåg att jag hade kontakt med Kastanj.. Först ville jag ha ett namn som jag kunde "ropa", "prata" med. Jag tänkte frågan "vad kan jag kalla dig?" och ordet Kastanjkom upp i mitt huvud. Sedan dess har jag insett att jag har kontakt med honom med magkänsla. Oftast får jag bara ja/nej svar, men ibland kan jag få meningar och då är det i form av idéer.
Man kan då kanske fråga sig om jag bara inte inbillar mig allt detta? Jag känner att så länge jag tror på att det är budskap från min andliga vägledare, så är det de. Jag utvecklar detta fortfarande och lär mig allt mer att veta att detta är min egna magkänsla, och detta är ett budskap.
Det gäller att man måste tro på att man har en kontakt, och det kan vara olika för andra, men såhär fungerar det för mig :)
ForestSpirit; är det du som bestämmer häromkring eller?
Starman!!! Varför tar du det så? Ingen har förolämpat dig! Ditt sätt att svara visar på en omogenhet! Tycker inte du också att att du nog har bättre och mer mogna sidor att visa?!
Jag tycker den här mobbmentaliteten som ni uppvisar så fort man ens yppar att det kan finnas en alternativ förklaring till det ni upplever är ett tecken på omogenhet.
Det ropas högt om respektlöshet, omogenhet och andra trista egenskaper, men varför? Är det för att man inte pallar att få sina övertygelser ifrågasatta?
Och vad beror det på i så fall?
Starman! Du var på god väg att möta mig och gjorde ett försök till att fråga och få förklaring till sådant som du inte känner till. Nu har du visst tappat den tråden igen! Ingen här visar någon mobbmentalitet och vad jag vet så är det ingen som ropar högt om respektlöshet, omogenhet eller andra trista egenskaper heller. Om du hade yppat en alternativ förklaring och försökt förklara varför du motsätter dig det andra tror och upplever. Då hade du visat ett äkta intresse och mogenhet. Som det är nu så ger du inte några alternativa förklaringar som förklarar eller övertygar. Du frågar…" Vad beror det på i så fall?" Många som öppnat sig för personlig och andlig utveckling har inte längre bevis och logik som måttstock utan går mer på känsla och upplevelse. Många har också direkt erfarenhet av den andliga sfär, som också änglar är en del av. Så det är säkert inte så att vi inte pallar att bli ifrågasatta, mer så att det inte riktigt finns några argument eller förklaringar, som övertygar om att vi har fel i det vi tror på och upplever.
Låt tråden återgå till TS fråga. Hur ni/vi fått kontakt med våra änglar/guider och råd om hur man lyckas.
Starman, vill du så kan du starta en ny tråd om Skyddsänglars vara eller inte vara och evidens för änglar, guider, etc.
Vill bara uppdatera mitt inläg!
Jag vill bara veta om det finns någon där. Jag vill liksom ha ett tecken, lika verkligt som jag ser folk på stan eller hör musik. Något som inte går att misstolka. Jag känner mig väldigt nere och känner mig trött o svag, jag har gråtit allt för många tårar nu. Har länge nu funderat på självmord för jag kan inte fatta all orättvisa som finns. Jag orkar inte, jag har själv blivit utsatt för saker jag inte äns vågar tala om. Vill bara försvinna ibland. Och känner att jag inte får kontakt med människor. Saknar den rena kärleken som jag omedvetet vet att änglar kan ge. Vill bara att de ska komma och visa sig för mig vet inte hur jag ska göra för att få kontakt och att kontakten ska vara lika uppenbar som när människor pratar till mig.
Kram
What we think, We become
Som jag önskar att jag också kunde få ett riktigt tecken också, men jag känner att vi måste lita på att vi har dessa underbara ting runt omkring oss (ta inte måste som ett "bestämt" ordval från mig.)
Mitt råd till dig är att du mediterar, tar det lugnt och visualisera dina frågor till din ängel/andliga vägledare. Var tålmodig. Jag tror att man kan nog inte vara låst i just "jag vill ha bevis på kontakt. NU." Man måste låta det komma till en när det är tid. Men jag tror absolut att du skulle få en liten hj'lp på traven genom att visualisera dina frågor till din ängel/vägledare att du känner dig redo. (om du är det)
Meditera, lär dig att öppna upp dig själv och stänga, "jorda dig själv" och koncentrera på energier. Det finns väldigt mycket om allt detta som du kan läsa här på iFokus, fast på Övernaturligt.
Jag länkar:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f30472288f47223c201b1e9-hjalp-traden?discussions-1
Lycka till!
Jag läste nånstans att ju mer vi kommunicerar med våra änglar, desto mer styrka ger vi dem. Så varje dag tackar jag för alla små och stora saker, ber om hjälp, ber för andra osv, och det känns som om kontakten är mycket starkare nu. När jag ber om något försöker jag utrycka mig så specifikt som möjligt, och då är det som om jag får bättre och snabbare svar.
Tack maria katarina. Ska tacka de varje kväll!
Och tack forestspirit. Ska acceptera att man kanske inte alltid får bevis.
What we think, We become
Iblad får man kanske tänka att man missar de minsta bevisen också :) kan varagenom en specifik låt kanske.Leta efter de små bevisen :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Prova en "inner guide/angel meditation"
#17 Krissegy
Synd att du inte har det så bra,håper det går bättre snart!
Till din fråga om hur att få kontakt till ängler eller vad man nu vill kalle det/dem for eller inte alls,så är min erfarenhet personligen att det tyvär är lite invecklad… for att säga det mildt (,presis som resten av livet…)
Inte så enkelt och klart som det ser ut till en början och samtidigt med dette just mycket närmare (och enklare ,men det forstår man inte förran man har kommit ur av paradoxets andra sida)än vad man först tror .Forstår det väldigt gott att du vil ha entydiga bevis ,"uppenbar som när människor pratar med mig".jag har själv slitit väldigt med dette over stora delar av mitt liv.Men inni denne frågan eller önskan ligger redan svaret oxå,fordi när man forstår att det är den som är illusionär,så har man svaret samtidigt.
Det handlar nämligen inte om att vilja bli visat något så man kan se det,men om att man i första steget måste erfara och forstå att man faktisk är blind och sen att lära sig- sakte men säkert-att sluta vara det.
På något punkt fins det den erfarenhet ,att den paradoxe lösningen ligger i att det jo är den såkallade "vanliga" världen som är den största illusionen man någonsinne haft .
Et ordspråk -dårlig översatt till svenska-låter ungefär:
"For det första så händer/kommer ting alltid annorlunda
och for det andra än hur man hadde tänkt sig."
Så oxå här.
Frågan är som en klot (som iallfall ifölge min erfarenhet de flesta ting i livet )
När det är sagd ,så fins det heldigvis den ren praktiska världen fortfarende och där spelar det som oftest mindre roll vilken väg man går for att komma fram till något,eller vilken teknik,sålänge man bara verkligen går ,dvs gör något och inte bara funderar ,eller diskuterar,med sig själv eller andra.. .Innanfor den andliga litteraturen fins det ett nästan oändligt antal beskrivningar,övninger ,tekniker ,via internet hittar man nok minst tio böker om det ämnet på en halvtimme,som man kan beställa hem,(ut av mitt eget minne så faller mig inn f-ex.N.D.Walsh,Robert Bruce,Monroe oa)eller väldigt mycket information ligger oxå på nätet.Som overallt ellers så fins det väldigt mycket bullshit oxå bland det.
Böker är en sak,enda bättre är att lära av människor som kan dette och de fins såklart oxå,inte lätthittad ,men om man verkligen vil,fins alltid väger.
Håper mitt svar kan hjälpa dig med det du söker.
Lycka till!
Hej, du frågade kanske om en metod för att hitta eller se någon guide? Det finns en metod som används, beskrivningen är på engelska, rätt så lång (och länkar vidare). Det är först inte uppenbart vad man kan göra, men det går bl a att hitta guider om dom vill synas, alltså. Här är metoden för grupputforskning, men om du kollar länkarna vidare så beskrivs det hur man gör på egen hand, utan grupp. Den är inte så svår att lära, men kan kräva några försök om man ska göra det på egen hand. Resultatet kanske inte alltid blir vad man förväntar sej.