Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 5332 ggr
anette02
0

Ser syner..

Hej

Undrar över vad det är för ngt… Ibland när jag har lagt mig på kvällen så ''ser''

jag plötsligt syner, innehållet kan variera. Men är bara glimtar så man knappt kan förstå vad det är man ser och samtidigt rycker det lite runt ögonen

(ngn har sagt till mig att det är energi som frigörs)

Sen har det också sagts till mig från ett par håll att detta är blockering

från tidigare liv- Jag kunde se, men ''ville'' inte

Men hur blir man helt fri från blockeringen undrar jag då, isåfall??

Anette

[Norpan88]
3

Vad är det för nåt du ser? Ansikten?

Jag vet att ibland när man är trött så kan man se allt möjligt när man blundar.

Om jag varit och plockat kantareller i flera dagar, så kan jag se stora fina kantareller framför mig när jag blundar Glad

Det kan vara svårt att skilja på allt man ser, om det är bara hjärnan eller om det kommer från en annan dimension.

Försök att analysera vad det kan betyda för dig, det du ser. Om det inte betyder något så skulle jag inte lägga så stor energi på det. Lycka till.

anette02
0

Verkar inte komma från mig?!

Är allt möjligt.. senaste tiden har ja sett mkt vatten, hav etc har gjort det tidigare också (kan det handla om känlsor?)-inatt såg jag en tecknade figurer,har gjort det förut också??

ibland ser jag människor, miljöer från tidigare liv..gjort det många ggr, kort och gott jag kan se precis allt möjligt, jättekonstigt!

Plötsligt växer det bara fram ngt.. blir tydligt.. för att sen försvinna

Kan säga att man blir lika nyfiken varje gång..man vill se mer.. men blir bara korta glimtar

För ca 10 år sedan fick jag syner från mitt högre jag, har fått detta bekräftat och det var helt fantastiskt!

men jag gjorde ngt … så  det slutade och övergick i ngt annat som inte var så positivt

Är en nyfiken själ och vill gärna veta… för är ju en orsak till allt

Zofia89
0

Jag upplever samma… ofta är det en dörr som håller på att öppnas men sedan försvinner det… även människor ibland som dyker upp…

[janne560]
0

Blockeringar är vad jag vet endast Spänningar som gör att man inte fungerar i balans. Slappnar man av så är dessa inte så spända vilket kan producera diverse syner, etc.

Vet med av erfarande; rätt avslappning kan snabbt lösa större blockar i kroppen….kanske till och med försnabbt så egentligen räcker det med att göra vardagliga säkra övningar för avslappning, om man inte har speciella problem

Loris M
0

Anette,

Jag har rätt så nyligen upplevt samma sak, dock bara en gång. Det var också på kvällen när jag gick och la mig. Jag var på väg att somna och jag tror att det är då man är som mest avslappnad, ungefär som när man mediterar och att det är då som det kan komma saker till oss.

Jag förstår vad du menar när du säger: Verkar inte komma från mig! Det var så jag upplevde det också. Det kändes som bilderna kom från ingenstans och verkligen trängde sig på. Det var inte mina tankar. Jag fick till mig först en bild. Såg ett fält och en soldat som låg på ryggen skadad och med blod över hela magen. Runt honom låg det många döda och skadade soldater. Det var en rörlig bild men det kändes som om det visades i bara en sekund. Jag blev jätte förvånad och innan jag hann tänka: Vad vad det här? kom det en annan bild och försvan lika snabbt. Den här gången en borg eller ett slott och havet precis utanför.

Det här var inget jag sett, tänkt på, läst om, känt igen. Det var helt enkelt främmande tankar som trängde sig på. Min första tanke var att det hade något med mina tidigare liv att göra, men jag vet inte. Jag har frågat om det här på ett annat i fokus forum och fått svar att det kan handla om att jag "fångade upp" en händelse någonstans i världen. Precis som det finns människor som kan fånga upp och känna av andras energier, så finns det också de som kan fånga upp händelser.

Jag tror att det kan vara bra att be universum/guider/Gud, eller vem du nu brukar be till, att vilja förstå det du ser. Alltså att du ber innan du lägger dig att förstå vad det handlar om, att se tydligare. Att de visar för dig mera om det är någon av dessa syner du speciellt blev nyfiken på/berörd av.

/Mesa

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi