Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1774 ggr
Helena Holmgren
0

ang stenar

Hej

Jag har köpt en del stenar som sägs vara bra till så mycket som tex ametist, bergskristall, rosenkvarts mfl. Problemet är att jag känner INGENTING.Vad SKA jag känna? Varför känner jag inget?  Berätta gärna era erfarenheter

retep
0

Hej! Stenar och kristaller m.m. innehåller och genererar mycket förfinade energier. För att riktigt känna av och få del av dessa, behöver du själv vara harmonisk, stilla och med öppet sinne.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[yodhe]
0

Helena, gå in på HealingIfokus och läs..det finns väldigt bra artiklar och andra inlägg om stenar där..

Shakti
0

Det kan ju hända att stenarna inte är dom riktiga för dig, men det kan också hända att verkningen är så subtil att du inte känner av det eller vet att det är just det som är verkningen. Vad har du för problem och vad har du för förväntingar av stenarna?

Här är ett inlägg som jag skrev för länge sen om hur stenar verkar på mig.

http://healing.ifokus.se/discussions/4d7143f0b9cb46222d058c21-om-azurit-och-rosa-kalcit?4d7124c4b9cb4621410475a9-3

Men jag kan också berätta om hur månstenen hjälper mig när jag har mensvärk. Sätter jag mig på en månstenskedja runt halsen redan dagen innan mensen börjar har jag inte lika mycket värk som de gånger jag inte bär kedjan och för det mesta ingen värk alls. Och tar jag bort kedjan när jag är i duschen är värken tillbaka med det samma ;-)

Gaiatri
0

Hej Helena!

Det kan vara så att du blir mer känslig för stenarnas energier ju mer du använder dem. Energierna upplevs inte medvetet av alla men kan ändå ha subtila effekter.

Meditation och andliga övningar kan göra att man blir mer medveten om olika energier i omgivningen.

Får du någon känsla för någon av stenarna du har? Att du gillar någon av dem och gärna vill använda stenen även om du inte "känner av" dess energier. Gå på det du intuitivt får till dig om de olika stenarna. Om du inte känner att du vill bära eller använda någon av stenarna så kanske det är någon annan sten som passar dig bättre. Eller så är stenar kanske inte din grej just nu, och det är andra energier som du behöver mer av i ditt liv.