Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2409 ggr
theone2
1

Sett detta

Jag har sett mänsklighetens fall, den är oundviklig. I vindar av mörker nära en strimma ljus står jag. Jag står där o ser hur skelett efter skelett framför mig vandrar. Jag försöker med lugn röst prata med dem, de tittar mot mig, de kan inte se mig. De är redan förlorade i detta hav av vindar förvirrade går de vidare. Framför mig har jag en kvinna, hon är skinn o ben, jag böjer mig fram o tar hennes hand frågar lugnt hur det är med henne, hon tittar på mig och gråter. Det är sista gången hon gråter, efter det jag är därifrån kommer hon med därifrån. Jag får frågan av henne om jag är den som skall rädda dem, rädda alla? Det kommer ingen o räddar oss sade jag, ansvaret är ditt, se dig omkring denna död kvarstår jag kan inte röra vid skelett och de börjar se. Det finns snart inget ljus kvar att nå. Så går jag vidare men min vän du som väntar på frälsaren eller annan energi som skall rädda dig, du är redan dömd. Ända som kan rädda dig är du. Med dessa ord lämnar jag denna fråga tills den dagen du och jag möts igen, när vindarna slås ihop till storm, när haven reser sig när du o jag kan nå varann.

Gaiatri
4

Så tung energi du besöker. Går man in på de lägre astrala planen så är det klart att det är svårt att se ljuset i mänskligheten och ha framtidstro. Men det är bara energierna från dessa låga astrala nivåer och tolkningar genom dessa illusioner som gör att mörkret uppfattas som starkt. Går du däremot upp på högre nivåer så kommer du att uppfatta ljuset och hur det är närvarande och växer i mänskligheten.

Nu när vi står i denna tid då ljus och mörker möts och möjligheterna är stora för ett framåtskridande på vägen tillsammans som en mänsklighet så ökar både aktiviteten av ljus och mörker. Låt dig inte förblindas av de illusioner som mörkret byggt upp utan stå i ljuset och vet att ljuset genomtränger även de mörkaste vrår. I gryningen kan mycket se konstigt ut men under dagsljuset ser man att det som såg ut att vara mörkt och spökligt var bara dimmiga skuggor.

theone2
0

Jag tror inte du frågat mig vart jag såg detta ;) jag såg det i mycket högre dimensioner.

Sedan din tolkning verkar mer byggd på en text än det jag såg. Men din tanke verkar "romantisk" kanske till omed hoppfull. Människor tycks behöva hopp för att leva. Så jag skall itne ta bort det även om jag kan.

crikarlshamn
2

Jag lever på hoppet så hojta till när du får en ljus glimma theone2

Tungan uteCoolOskyldig

theone2
0

Jag ser massa ljus, kanske inte just här på jorden men det är inte och förvänta av varelser vars grund är att sko sig själva..

szirius
6

#4 Det beror var man fäster blickenFlört, det finns mkt ljus här på jorden

theone2
0

Närmaste ljus här e i så fall ett värmeljus på ett bord i jämförelse med ljus.. Men för att se det måste du först ha en aning om ljus..

Allt är relativt, såhär.

Jag har sett många medium som tycker 20 andar i ett rum är galet mycket. Jag har varit i rum med 2000.0000.000 i samma rum och kontakt med alla. Då ter sig kanske 20 som lite. Men de som kanske bara tar en o en ande kan tycka 20 är galet mycket vilket jag kan förstå.

Lika här med ljus det du ser som ljus är i förhållande till ditt vetande om det och din uppfattning. Det starkaste ljus jag kan se här (jag är inräknad) är som sagt ett värmeljus i jämförelse med ställen jag varit på som är ljus i form av supernova i jämförelse.

Så där av blir det så många dimensioner fel här…

crikarlshamn
3

Det lilla ljus jag har, det ska få lysa klart…  Glad

theone2
0

Ja visst, för dig är detta lilla ljus kanske en hel eld?

[Jolli]
0

7 Det är möjligt att det stämmer som du säger själv.Kanske kan du få mer om du öppnar sinne.

szirius
10

# 6 jag vet inte om du är medveten om hur du har väldigt många begränsande åsikter om saker och ting…Obestämd.. man är inte särskilt andligt medveten när man har behovet att hela tiden värdera i rätt,fel, bra,dåligt…

Och meningar som " i förhållande till ditt vetande och din uppfattning…"

Varför tror du hela tiden att du vet mer än andra…egentligen?

Det blir många gånger svårt att bevara en flödande diskussion med såna kommentarer.

crikarlshamn
2

#8skrivet av theone2

Ja visst, för dig är detta lilla ljus kanske en hel eld?

…………………………….

Ljuset inom mig är kanske är litet, men oh, sà klart och stadigt… Flört

szirius
1

#11 är övertygad om att du lyser fintFlört

crikarlshamn
1

szirius, tack!

…alla "ljus" smà, det blir mycket ljus mellan oss alla Glad

yamher
2

låt aldrig någon ta det i från dig oavsett hur säkra de än är!! crikarlshamn

Alis volat propriis Oskyldig

theone2
2

Jag kan bara liksom er utgå ifrån mina mål och mina resultat och dela med mig. Vill ni lyssna så gör ni det annars släpper ni det. Jag tvingar ingen att tcka det är rätt eller fel, jag konstaterar bara utifrån det jag upplevt och varit med om.

kan som tillägg säga att ni har alltid valet att inte bry err om det jag säger om det inte intresserar er utan att för den skull ge negativ kritik om ni inte gjort det jag gjort då ni inte vet resultatet.

Så tolkningen av det jag skriver gör att man lätt kan missta sig att jag vet allt vilket jag inte gör.

crikarlshamn
0

Det var vackert skrivet theone2,

och passar på att önska oss alla en solkensdag!

Glad