Dofter
Hej !!
Vet inte riktigt vart jag skall vända mig,så jag skriver det här.
Två dagar denna veckan har jag fått två klara,starka dofter till mig.Först kom doften av liljekonvalj,dagen därpå en tydlig Violdoft.Finns det någon här som kan förklara för mig vad de dofterna står för,om det har en betydelse.Jag vore glad om jag kunde få en lösning/tolkning på detta väldoftande fenomen.
Med Vänlig Hälsning,
Gun/.
Ute luktar det gott av pollen. Och olika blommor, hägg…..det doftar gott.
Jag var inomhus glömde jag nämna.
Gun/
Jag har inget bra svar att ge eller erfarenhet av detta, men kanske någon annan kommer med svar eller tolkning.
Där jag är för tillfället finns oftast mycket blommor. Men vad olika dofter står för har jag svårt att svara på.
Vad mer precist undrar du över?
Det är inte ovanligt att andra sidan lämnar doftspår. En del har haft tolkningen att goda dofter är från goda andar och mindre tilltalande odörer är från mindre goda andar. Det tror jag är att förenkla, de på andra sidan är ju människor de också med både goda och mindre goda sidor. Rena blomdofter förknippas oftast med kvinnor, en gång i tiden så var det vanligt att man doftade av en blomma, parfymerna var inte så mixade som idag. Men doften behöver inte vara knuten till just en särskild andes vanor under levnadstiden, så mycket har jag förstått. Andra vanliga dofter är kryddoft med starkt inslag av kanel, förmultnade löv, rök och "gammal människa". Jag har själv känt dofter, särskilt i samband med andliga upplevelser. Så observera i vilka sammanhang du känner doft/er. Vad tänker du på? Vad gör du? Var är du? Jag har tex känt en helt underbar blomdoft några gånger när jag varit ensam i historiska monument, tex Louvren och Towern. Med ensam menar jag att jag stått enskilt, andra människor finns förstås överallt på dessa platser. Hemma i min säng har jag känt kryddoft med starkt inslag av kanel (detta sägs betyda något, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad det var, jag får återkomma om det) men också en illaluktande kloakstank. Det senare är inte särskilt förekommande, men man sätter ju igång och leta efter döda råttor osv. Avlopp kan ju också lukta ifall man inte spolat vatten i dem, men det är minst 2 gånger jag inte fått en lösning på stanken. Jag kör med "Hit är bara den välkommen som vill gott!!".