Sol - mån kroppar
Okej månkroppar
Det är de kroppar som större delen av världen har, de är inte utvecklade kroppar. De är oftast bara fram till en viss gräns till antalet. Folk som har dessa kroppar måste jobba långt mycket mer för att uppnå sitt högre jag eller själen om man så vill. Det går men först så måste de jobba fram solkroppar. Detta jobb är inte många villiga o ta så de med månkroppar (99%) av alla på jorden lever på att suga energi ur varann. De är oförmögna skapa egen energi inom. Detta skapar just inget alls.
Solkroppar: Dessa har möjlighet att utvecklas mycket långt, de är inte fast i energisugläge som de med månkroppar. De har ofta blivit ogillade av samhället, då de är ofta flera steg före samhället. De blir ofta missförstådda då de inte tänker o handlar som de med månkroppar. Oftast ses de hårda av andra då man inte kan ta energi ur dem, oftast är det ändå dem som har starkast energi vilket gör att folk vill ta deras energi.
Självklart finns det folk med solkroppar som inte utvecklat detta då folk med månkroppar håller dem nere.
Där av så tar jag sällan åt mig av folks påhopp här, då de som möter mig live säger alla att du verkligen inte var den jag trodde. på nätet ses jag hård live som världens snällaste säger många. Så ja döma åt något håll är inte bra men lätt gjort när man skapar mallar för att få suga energi av folk nästa gång…
Suga energi av andra; nåt man känner igen. Har aldrig hört talas om sol e månkroppar men ok. Jag tänker också rik eller fattig stockholmare exempelvis, eller svensk. Där har vi olika energier till viss del. Jag blev helt utslagen som 14åring, av en raggare som utförde egosex, våldtäkt i ett halvår. En fjortonåring har svårt att klara sig ibland, vilket jag hade. Men till slut så. Men sen vart det ett himla besvär med sexualiteten i många år. Jag började att meditera mycket för att komma igång med mig själv. Det kan skapas väldigt låga energier, det är ju så dåligt väder så mycket som tar energierna. Det blir nog mycket söderöver för mig när jag blir pensionerad och kan komma loss. Hej
Tack för att du dela med dig av din erfarenhet. *kramar*
Så här uppfattar jag solkroppar och månkroppar.
Månkroppen är den astrala kroppen som är betingad av den lägre naturen. Ibland kallas astralkroppen för den animala själen.
Människan är tvådelad med en högre del och en lägre del. Den lägre animala naturen, dvs månnaturen, dras ofta till begär och lidelser och önskan om upplevelse av olika emotionella vibrationer. Det inre liv som finns i formnaturen är präglat av energier från ett tidigare system då vi utvecklade materians natur. Detta system som vi lever i nu är ett system för utvecklande av medvetande och relationer. Dvs det inneboende medvetandet och själens inre rikedom.
Den högre delen av människan är den inre andliga delen. Denna är vi i nuläget inte alltid medveten om men är på väg att igen utveckla medvetenhet om och medveten kontakt med. Under våra inkarnationer på det fysiska planet så befinner sig själen i djup meditation på sin medvetandenivå som ligger på kausalplanet.
Kausalkroppen (själskroppen) kallas ibland för solkroppen. Denna kropp finns hela tiden i människans större individualitet, dvs är en del av människan men alla är inte medvetna om denna själskropp och påverkan från den sker enbart i liten skala. När vi börjar gå den andliga vägen så utvecklas en mer medveten relation och själen börjar då att påverka henne allt mer. Vi har en egen vilja och måste själv vilja ha denna kontakt med själen och utveckla receptivitet för själens energier.
När själsenergin blir mer genomträngande i människans liv så minskar inflytandet från månnaturen som till slut överges eller släcks ut. Dvs impulserna till att återfödas och att erfara utveckling och uppleva erfarenheter försvinner.
Kausalkroppen är en del av oss och vi återgår till denna under en tid innan vi åter går ner i inkarnation efter döden. Det är själva utgångspunkten under hela inkarnationsförloppet som vi gör med många återfödslar. Kausal betyder orsak.
Innehållet i kausalkroppen kan utvecklas och materia från kausalplanet byggs in i kroppen och gör den mer omfångsrik när vi medvetet utvecklar denna kropp.
Man lever sitt liv som ego, och är inte medveten om alltets sanning. När sedan sanningenkommer, blir man i ett tillstånd som är mer och mindre skuggad av personligheten, vilken då bara är en spegel av allt.
Lättsam, och enkel förklaring.