Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1520 ggr
theone2
2

Citat

"In these dreams, they are fleeing somewhere, or they cannot getaway when chased, or they are in a fight, or they themselves are beaten, or they are falling from on high, or they fly through the air with no wings…This continues until those experiencing all these dreams wake up."
(Meyer, Marvin. The Nag Hammadi Scriptures: The Gospel of Truth)"

z12
1

Vilka är dom?

theone2
0

De som inte utvecklas… Med andra ord större delen av befolkningen

gonzo56
5

#2: Hur vet du att större delen av befolkningen inte utvecklas? Har du någon empirisk studie att hänvisa till? Utveckling kan vara olika för olika människor.

Vad är utveckling enligt ditt synsätt?

theone2
0

Det vet jag utefter vad jag vet vad utveckling är och tro är…

gonzo56
4

#4: Du kanske tror att du vet?

[Jerrie09]
0

Fint, men lite sorgligt citat. Jag har bevittnat, en värld utanför drömmen. Den var nästan att dö för. Vakna är vi ju, då vi inte längre vet och jämför vad dröm och verklighet är!

Gaiatri
2

Vilka drömmar? Är citatet menat som att dessa personer i sina drömmar (på natten) blir jagade, etc., eller menas det att dessa personer under livet upplever sig som jagade och inte kan komma undan, etc.?

Jag känner inte igen mig vare sig det är nattdröm eller livets dröm. Tror du verkligen att det är så här människor upplever världen? Är det så du upplever världen?

[Jerrie09]
0

Det är ett för mig lite konstnärligt sätt att uttrycka det på. Upplever heller inte världen i mineraler, Buddhas, eller Jesus heller…