Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1584 ggr
beFokus
1

var

Var vänder jag mig om jag vill utveckla min mediala förmåga, alltid haft den men nu på senare år har jag lärt mig att hantera mer och mer, men jag känner mig tillräckligt stabil för att gå till nästa steg att utforska mer av vad jag kan.

Gaiatri
0
lizaohman
1

Själv går jag gratiskurser i Bergslagen på Sveriges äldsta spiritism-kursgård. Lite bök att ta sig dit (men det finns tågstation) men gården är efter 40 år så genomsyrad av andlighet att det är omöjligt att misslyckas!

PS. Kursen må vara gratis men en helg går ändå på 1500:- pga logi och kost. Väl värt tycker vi, maken och jag, i alla fall.

[Jolli]
1

Oj de är inte sant 1500:- Det är mitt matkonto för 3 månader.

theone2
0

ja vill man idag hålla på med andlighet så får man betala för det inte skall något som finns för alla vara gratis på NÅGOT vis

[truck70]
1

Gratiskurs, det finns på internet. Vill man betala för allt man gör, så var så god. Ingen kriminell här iallafall.
Man får det man ger, och förjtänar..

beFokus
0

vad är det för kurs i Bergslagen? kan du berätta lite? :D

beFokus
0

och finns det någon bra kurs på internet ? vill typ träna på kontakt och lite saker men har svårt att stänga av och kontrolera ibland så hade behövt någon vid min sida som är erfaren

[truck70]
0

Vill inte ge fler tips, för det handlar om saker som jag själv inte har något ansvar i.
Det handlar om meditation, som jag inte längre utövar regelbundet, och helst inte alls då meditation ska utövas regelbundet. Helst.

yamher
0

det finns böcker i ämnet, som kan hjälpa en på traven. Det är väll som allting annat man vill lära sig, det mesta kostar om man inte är naturbegåvning, att lära sig. precis som att lära sig spela golf, eller laga mat osv.

Det är ju något var o en får överväga vad de vill lägga på, var o hur mycket …

Alis volat propriis Oskyldig

[Jolli]
0

Nu måste jag fråga,så en del är naturbegåvade och andra inte?Så kurser,böcker etc är till för ej naturbegåvade?

yamher
2

det var inte så jag menade. Det är ungefär som att laga mat. En del har det i sig o behöver bara ögna genom ett recept för att att sedan kunna laga det, variera det osv. medan andra måste följa receptet noggrant. En del går utbildningar eller kurser för att bli ännu bättre. Som Jamie Oliver har växt upp med o funnit sin passion så finns dt också duktiga kockar som har gått de bästa skolorna för att lyckas.

Så är det med musik och att måla, ett underbarn som behärskar och kan återge ett stycke utan noter, andra går på musik skolan. Alla kan vi rita, bara olika bra. Alla utbildar sig inte, en del går som lärling. Vissa har sina tavlor hemma andra hänger på nationalmuseum…

Så är det med att vara medial också Det kommer alltid att finnas dem som har en gåva utöver det vanliga, och andra får jobba mer med sin. Det är aldrig fel att testa kurser av nyfikenhet o med öppetsinne men det betyder inte heller per automatik att personer tex utbildade inom spiritualismen nödvändigt eller garanterat blir de bästa.

Jag skrev att det finns ofantligt mycket att läsa och det kan hjälpa en på traven om man väler att sålla och plocka ut det viktiga ur dem. Kurser kan vara oehört givande om man gör samma sak med dem.

AO kommer ändå att vara att lära sig att öppna upp sig o stänga ner sig, om man är medial - komma i kontakt med sin skyddsängel/guide (kärt barn har många namn) för att etablera en bra bas att stå på. Genom denne kan du på ett tryggt sätt lära dig att möta andra sidan o kanske finna din nisch :)

[Jolli]
0

Näh,nu har jag inget intresse av medialt.Så någon nisch behöver jag inte.Jag har istället en gudstro.Den här naturbegåvningen som du har i medialt,vad har du den till,hur ska den användas och när?

yamher
1

vem säger att min är en naturbegåvning? jag har bara hänvisat att det finns en bredd på det ;) jag har mitt syfte att söka, alla har vi olika! Det är väll aldrig fel att vara nyfiken :) Det är aldrig fel att läsa o utforska, bara man har huvudet på skafft o inte sväljer allt med hull o hår man läser o hör. Oavsett vad det än gäller.. Det är kanon att ha en gudstro tycker jag ;)

[Jolli]
0

Jag missuppfattade kanske trodde du menade det.

yamher
0

skrev kanske otydligt

dock menar jag att nyfikenhet är viktigt o med det kommer man långt med ;)

och vi har olika förutsättningar att börja med!!