Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3352 ggr
webbsmurfen
0

Kanalisering

Jag har bestämt mig för att utvekla mina mediala gåvor, men har stött på ett ord som jag inte blir klok på. Jag har ingen aning om vad detta är eller vad det betyder, och jag kanske redan använder mig av det utan att veta om det.

Kan någon kort beskriva vad/hur karnalisering är och hur man gör detta?

Länkar till hemsidor med info tages tacksamt emot

Tuva-C
0

Kanalisering är helt enkelt när man tar emot information från andevärlden. Finns en uppsjö med böcker så testa att söka på tex Vattumannen. :)

webbsmurfen
0

Aha! Jag trodde inte detta hade något namn..

Tack för hjälpen Tuva.C

[omadd]
1

Karnalisering är nog som förklarat i #1. Dock finns ju en annan sorts karnalisering från ens högre jag som blir då man skriver med höga energier, som att koppla upp sig till ett elvärk för att få juice till mobilen. (rekommenderas EJ). Man korsar en bro till sitt undermedvetna, eller övermedvetna vad man nu vill kalla det och skriver allt som kommer tills det tar stopp och man känner att nu är det nog. Funnkar det kan man nå frihet i det men man vet inte alltid vad som kommer fram och det gäller att ha översyn, och vara ödmjuk med det som skrivs och inte dela med andra om man har otrevliga saker inom sig.

Jag tror att alla karnalisering kommer från ett högre medvetande egentligen. Det kan bara te sig olika i uttrycket beroende på vem som gört! osv!!

retep
0

Håller med #3 om att alla kanaliseringar egentligen är att man är öppen för informationsflödet Det universella MEDVETANDET hela tiden sänder ut. Det är inte svårt att hitta sidor om detta med kanalisering… http://www.sinnligkunskap.se/artiklar/kanalisering/meny.htm

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

webbsmurfen
0

Tackar retep!

crikarlshamn
0

Edgar Cayce beskriver kanalisering (karnalisering kan lätt bli kött Cool) pà ett för mig enkelt sätt.

Tänk pà en sol och dess stràlar, varge stràle symboliserar ett liv (människo/djur/vegitalie/mineral) och pà spetsen längst ut är vàrt medvetande, lite längre in submedvetande och längst in, in i solen, supermedvetandet med kontakt med Gud.  Det är här vi alla har kontact med vàrt högre jag.  Det kan nàs med meditaiton och spontant när vi hör vàr "inre röst" dà är det mitt eller ditt högre jag.  Det är när man kommit in i "solen" supermedvetandet som man kan skapa i meditation samt kommunisera med andra själar/liv.

Hans bok om hur man kanaliserar sitt högre jag var en av de första kanaliserings bökerna jag läste och den är enkel. Sanaya Romans bok om kanalisering lika sà.
http://www.intuitive-connections.net/2003/book-channeling.htm

Opening to Channel: How to Connect with Your Guide
http://www.amazon.com/Opening-Channel-Connect-Guide-Sanaya/dp/0915811057/ref=ntt_at_ep_dpt_1/175-6392509-1685351

Edgar Cayce: An important goal in everyone's life is to awaken our superconscious mind to attain what Cayce called at-one-ment with God. The superconscious mind is called by many names by many religions in many different cultures. Some of these names are: Buddha consciousness, Christ consciousness, the Collective Mind, the Universal Mind, the Collective Unconsciousness, the Holy Spirit, Brahman, God, the Clear White Light, Allah, Higher Self, the Mind of Christ, etc.

crikarlshamn
0

PS ett gott skratt - jag översatte channeling första gàngen till kanalysering men fick höra fràn nàgon att kanyler skulle undvikas.. Flört

lizaohman
0

Kanalisering kan också tänkas vara då jag i lätt trans låter en ande använda min röst, eller ett djupare transtillstånd då mediumet helt lämnar över sig till en ande. Det senare har jag aldrig gjort men sett göras. I båda fallen är det huvudguiden som fungerar som portvakt så inte vilket bös som helst halkar igenom. Jag tror säkert att någon av de länkar som angetts tidigare i tråden tar upp detta. Jag bara komprimerar det lite :)

Om du vill utveckla din medialitet så finns det en uppsjö av lärare, men det kostar ofta ganska mycket. Själv har jag tagit ett par kurser på Ramsbergsgården, de har just nu en drive med gratiskurser. Googla!

Gaiatri
0

Jag har ändrat i rubriken till kanalisering. Hoppas att det var ok webbsmurfen.

webbsmurfen
0

#9 ;)