Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 6269 ggr
Winta
0

Symbol

Hejsan!

När jag mediterar så såg jag en form av tärningen, vad betyder symbolen?

Om någon vet?

Har försökt googla o hitta förklaring men nej…?

Vore tacksam för svaret!

Winta
0

Någon?

[rore]
1

Bilder som dyker upp vid meditation är ju väldigt personliga och svåra att tolka åt andra.

Vad står tärning för, för dig? Vilken känsla förnam du när du såg den?

Det är det absolut viktigaste att ha klart för sig. När "man" vill börja tolka,,

Tärning kan handla om SPEL.

Men vad för slags spel??

Lever du livet som om det vore ett spel? Så att du överger dig själv för att vara andra människor tillags?

Är du våghalsig och söker spänning och kanske chansar en del?

Eller står den rent utav för tur?

Kanske finner du ut ditt egna svar om sätter igång och leker med ordet och känner efter hur de landar inom dig.

Lycka till!

Gaiatri
0

Hej Winta.

Kan du beskriva tärningen du såg. Var det något nummer den visade eller var det mer som en blank kub?

Winta
0

Hejsan!

Jag såg i mörker alltså när jag blundar och under tiden ser man färger, olika form som inte betyder nåt men ibland kommer det nåt som syns som djur, ögon. Jag har sett form av ögon, varg, katt och sånt… nu tärning.

bara tärningform med prickar, såg ut med en femma.

Men dessa budskap man får, är det bara egentligen i "bilder" man får är "riktiga". Inte under tiden man blundar och i mörker ser färger, olika form?

Jag är kass på att förklara men hoppas ni förstår mig. :-)

Gaiatri
1

Jag hittar inget om just tärningen som symbol. Ljusfenomen är vanligt. Man kan se ett slags ljus i huvudet när man mediterar som beror på att man når en förening mellan två center i huvudet. Det kan ge lite olika färgupplevelser eller som vitt ljus.

Ofta är de budskap man får personliga och man får göra en personlig tolkning som rore beskriver i #2. Det kan ibland också vara en generell symbol som betyder något speciellt.

[Cleopatra]
0

Något koncentrerat, förminskat, knutigt, motsatsen till att se ljus och öppenhet och vidder. Du behöver öppna upp dig mer på ett välbalanserat sätt.

[yodhe]
0

Nr 5. Frihet, mänsklighet, livslust, förändring…

Detta är vad jag fick till mig av din text.. :

en utmaning i livet..

en symbol, att kasta tärning om hur du ska göra..

jag tror inte det är tärningen i sig som är den viktiga delen att tolka här..utan siffran….nummerologi spelar en väsentlig roll i våra liv..mer än vad man tror..

googla gärna och läs mer om det…är mitt råd..

Lycka till

Yodhe

[rose-m]
0

Jag skulle inte bry mig om tärningen. Om jag mediterar är jag lite överansträngd och trött på mitt liv, och vill ha det bättre. Man söker sig framåt till det bättre.

Winta
0

Tackar för era rader! :-) Och vad tärningen betydde. och ännu är jag ganska ny och mediterar ngr ggr i veckan. Ser fram emot utvecklingen även vet att man inte ska förvänta sig för mycket. Då fungerar det inte…stämmer?

Bara ta lugn och meditera.. osv.

crikarlshamn
0

Jag googlade:

symbolic meaning of dice

"Dice - Dice are associated with the more general dream symbol of Gambling as they are tokens of chance or even fate or destiny. (See Gambling)"

Kanske tyder det pà en förändring i ditt liv.  Som Gaiatri skrev, budskapen är personliga och tänk efter vad en tärning betyder just för dig?