Behöver råd
Hej på Er alla, sitter här och känner mig lite vilse i pannkakan.
Jag tror att jag kan känna/höra/se/dofta andar och energier, men det kan likväl vara hjärnspöken bara. Min moster som är en rackare på att spå i kort säger ofta att jag har "känsla för korten" och kan lära mig det jag med.
Jag tycker mig vara en ganska bra människokännare och har väldigt lätt för att ta åt mig av andras sinnesstämning och känslor.
Att prata med och framförallt lyssna på människor är något jag tycker är
jätteroligt och spoännande.
Till saken, kan någon, ett medium tex, hjälpa mig att reda ut om jag har
fallenhet för att utveckla min andlighet?
Eller hur ska jag hitta hem i det här kaoset i huvudet just nu?
Jag har förstått att det finns ett enormt utbud av kurser och liknande, men jag har inte just några pengar att lägga på kursavgifter, kan jag bli någon form av
lärling hos någon?
Jag själv tror att alla är mer eller mindre mediala, men sen blir ju inte alla arbetande medium (alla som spelar fotboll behöver ju inte bli fotbollsproffs). Men självklart kan du utveckla dina förmågor och vem vet, en dag kanske du känner att du vill jobba som medium. :)
Ett bra sätt är att kika runt här på forumet (även spiritualism, healing och tarot iFokus t.ex.) och ställ frågor och läs om andras upplevelser. Skulle också rekommendera att investera i en bra bok om att utveckla sin medialitet och kanske en tarot/orakel-kortlek? :)
Det finns så oändligt mycket att lära sig inom det här ämnet så satsa på att ta ett steg i taget och låt det framför allt ta tid. Det går ändå inte att stressa fram snabba resultat. Bara av att du skrivit här visar ju andevärlden att du är intresserad av att lära dig mer och utvecklas så bli inte förvånad om det börjar dyka upp små tecken här och var (ett tips om en bok där du hittar precis rätt svar till din frågo, osv).
Lycka till!