Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2533 ggr
Naznaz
0

Sitter fast

Jag har skrivit några gånger om min äldsta bror som dog av lymfcancer under slutet av aug i år. Min andra bror näst äldste dog av cancer när jag var i tonåren för mer än 30 år sedan de flesta av er var inte född då.

Jag sitter fast och ber er om råd och förklaring kära vänner. Jag vet att det är långt inlägg men ha lite tålamod snälla!

Min familj bestådd av mina föräldrar och jag hade fyra bröder och fyra systrar. Mina föräldrar är inte kvar i livet likaså mina två äldste bröder.

Min äldste bror dog av lymfcancer i år, jag var inte hos honom eftersom jag bor i Sverige och han bodde i hemlandet. Mina två systrar tillsammans med anhöriga var med honom de två senaste tiden. Jag han inte med begravningen, jag åkte till hemlandet efter begravningen.

Min äldste brors fru hade separerat sig från min bror och han bodde i famjlienshus ensamstående och sjuk i cancer. Han fick vård behandling alla möjliga.

Det som gör mig fundersam är att min syster och mina anhöriga berättade för mig att med min brors sista andetag exploderade elskåpet som var i hallen, avståndet mellan hallen och vardagsrummet är 2 till 3 meter inte mer (min bror hade lagt sig på sängen i vardagsrummet för att han hade önskat det).

Elskåpet hade exploderat och fattade eld och blev el avbrott. Rök hade spridit sig i huset och de som befann sig med min avlidna bror var tvungna att lämna kroppen och gå utanför huset för att få frisk luft för att det var rökigt inne. Några av de som var där hade kommit in igen i vardagsrummet för att ta ut kroppen (för i mitt land lämnas inte kropp utan bevakning). Efter att de hade tagit ut kroppen hade röken upphört så småningom och att elen fungerade engång till utan problem so de behövde inte ändra eller byta el proppen.

Jag blev chockad över det och fortfarande är det, jag vet inte varför det hade hänt. Varför just med sista andetaget! Mina syskon och anhöriga berättade för mig att min bror var lite trött de senaste två veckorna men hans hälsa blev försämrade de fyra siste dagarna.

Jag blev förvånad när de berättade för mig att min bror hade sagt (att han hade fyra dagar kvar i livet för att de har sagt till honom)! men vem är de!! Han bara log på sängen hela tiden. Och att han hade sagt ofta till mina syskon som var hos honom de två sista veckorna att (det fanns ett barn som var i vardagsrummet med några andra människor, varför vimlar av folk här inne, vad gör de här inne) hade han sagt!! Och det var bara mina två syskon som var hos honom under den stunden när han hade sagt det!! Alla kände närvaron av energier i huset även efter att min bror dog. Huset står tom nu.

Jag sorger fortfarande, svårt att glömma det som har hänt.  Jag hade alltid känsla av att det fanns energier i huset och kände man obehag ofta. Jag önskar att få svar från er för jag litar på er.Kyss

Kram

Naznaz

Kram/Naznaz

Ninnib53
1

Hej Naznaz!

Det är inte bara unga människor på den här sajten! Jag är ännu äldre än du!

Jag har en teori om det du frågar om och jag vill betona att det här är så som jag tror.

Många människor som är döende har kontakt med andevärlden innan de dör, fast oftast på ett omedvetet plan, kanske i sina drömmar under natten. Så på natten när de drömmer träffar de dem som tidigare gått vidare (som dött). Det kan vara släktingar och vänner som är på andra sidan, i andevärlden och de väntar på att få vägleda den döende när det är dags för honom/henne.

Din bror hade säkert en medveten kontakt med andevärlden. Och att han log betyder att han kände sig lugn, skulle jag tro. När en människa dör är det kroppen som dör, inte själen. Din brors kropp låg kvar, som ett skal. Jag vet inget om er religion, men jag antar att kroppen är viktig för er och hur man ska göra när någon dött. Din brors själ däremot kom hem till Gud/Allah/eller vilket namn man väljer att ha för den religion det gäller.

ATt han också såg andra människor i rummet, kan ju bero på att det finns själar kvar i det huset från människor som bott där tidigare och som blivit kvar i astralvärlden. Det är vad vi kallar spöken. De har inte förstått att de är döda, de har inte vågat ta sig hela vägen till andevärlden när de dog. OBS! Jag säger inte att det är på detta viset, bara att det KAN vara det! Särskilt som du säger att du själv har känt ett obehag av energier i huset.

Det vore nog bra om en medial person kunde komma dit och rensa bort energier och se om det finns själar kvar som behöver hjälp att ta sig vidare till andevärlden.

Men sörj inte över din brors kropp. Han vill inte det, hans önskan är att du är lycklig och lever ditt liv så bra du kan.

Vi människor har många frågor, men vi får inte svar på alla. Så är det.

Kram och lycka till!

Ninni

Naznaz
0

Tack NinniGlad

Kram/Naznaz

Gaiatri
0

Det är inte ovanligt att äldre människor känner på sig när de ska dö eller är närmare i kontakt med astralvärlden ( "den andra sidan"). När vi föds är vi också närmare astralvärlden. Det är ibland en glidande kontakt som kommer och går innan man dör och lämnar den fysiska kroppen.

Jag har också hört talas om att man i dödsögonblicket ibland skickar iväg en tankeform i form av en skepnad till nära och kära som de kan se vid dödsögonblicket fast de inte är i närheten. Det verkar också som att det också går att skicka iväg energi i den nära omgivningen (några meter tror jag) när döden inträder. Det är möjligt att det var det som hände när din bror dog.

Vem vet, det var kanske så att han ville visa att det finns mer än det synligt uppenbara.

Naznaz
0

Tack så mycket Gaiatri, men själva hemmet när jag var där och bodde tillsammans med min familj i huset kändes alltid som att det var inte bara vi levande människor som bodde där utan kändes energi alltid.

Och att min far i min dröm som sade till mig att han var där för att hämta min bror, jag ryser fortfarande, det var verklighet som min far visade mig

Kram/Naznaz