medlemspresentation!
kanske vi ska ha… eller är jag glömmen och det finns en??
Vi tar en ny i såfall…
Japp jag börjar.
Mariann som synes
Värd för sajten, riktigt roligt är det!
Lyckligt gift med Mikael, tre barn 17, 19 o 26!
Så mina "kjolar är lätta". 
Maken är inom brandskydds branchen och hoj branschen. Mitt levebröd är som frisör, där jag får möjlighet att träffa många olika sorters människor som man kan prata mer eller mindre djupt med.
Man upptäcker att många fler än man tror är öppna för annat och framförallt att den andliga utvecklingen inom många är längre kommen än vad man också kan tro, det finns stor kärleksfullhet och medkänsla och också offer vilja inom många.
Fler som vill berätta lite lätt om sig själva?
ps. katten höll jag på att glömma, vi har ju världens finaste katt ju, Ramses en 6 år gammal Britt!

Maud heter jag, 49år gift i tjugo år, har läst esoterik i tjugo år och sökt andligt under den vägen. Mer om mig finns i min presentation.
Jag gillar böcker och att gå kul kurser och att umgås och luncha med mina väninnor.
Blir en lunch idag med Mariann t ex.
Möter i mitt yrke som undersöterska många olika männiksor och ser det som en tillgång att få ta del av männiksors liv på det sättet.
Ps. Två katter Simon och Sessan ingår i familjen…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Jag är Eva, eller EvaLeva som jag kallar mig. Jag älskar att leva, speciellt i denna spännande tid då så mycket tycks hända. Kanske det hände en massa i mina förra liv, fast jag kan inte riktigt minnas det *L*
Jag bor i ett härligt hus där jag nu håller på att inreda en keramikverkstad. Tänkte lämna karriären som barnskötare och slå in på en ny väg. Jag har stor tillförsikt och en ännu större skaparglädje, så nog går det vägen.
Min slumrande själ vaknade en dag år 2001 och sedan dess har ingenting varit sig likt. Min utveckling gå tillsynes i expressfart och jag har fullt sjå att hänga med. Stundom blir jag yr av allt jag tar in *L* Men jag har den största tilliten till att allt landar som det ska och jag arbetar mycket med energistyrning just nu.
Just ordet energistyrning upptäckte jag igår kväll då jag språkade med en vän över msn. Och mitt liv stämmer bra med det ordet.
Detta var lite jag. Mer kan du läsa på min hemsida www.spirity.se
I kärlek//EvaLeva

Hej Rose-Marie heter jag 58 år och jag bor i Norrköping. Andligt intresserad sen tonåren, det började med zenbuddism och taoismen. Allätare kan man säga, allt från TM till antroposofin som jag studerade under många år. Jag skriver inte så mycket här inne, men gillar verkligen alla artiklar och inlägg-
Det finns ett djup här som jag ibland saknar i new-agerörelsen.
Två utflugna döttrar, ett barnbarn och en man finns vid min sida. Jag har jobbat med naturmedicin, men idag är det healing och mediumskapet som gäller. Jag har kurser i Reiki sen många år och kurser i mediumskap har jag börjat med.
Kan väl tillägga att Mayaprofetiorna och frekvenshöjningen fascinerar mig också.
ljus Rose

Jag bor i Småland, några mil norr om Kalmar och är 41 år. Jag har tre barn mellan åtta och arton och en man. Vi är ganska högljudd och rörig familj och diskussionerna går högt och lågt här i huset 
Jag har aldrig betraktat mig själv som andlig i det teoretiska avseendet men jag har alltid haft en annorlunda världsbild och en annan syn på människan och vår del i universum, än de jag omgett mig med.
Vi har även en Engelsk springespaniel och två katter, den ena: Smala Sussie, har flyttat ifrån oss sedan vi skaffade hunden så nu har vi en ny liten Sigge som inte fått flytta hem till oss ännu för han är för liten.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Glömde i min att jag är ju 48 år och bor i Borås 

Född i Småland, flyttat mycket, har för närvarande grävt ner rötterna i Trönö i Hälsingland, där jag bor med min alaskan malamute, fyra årig hanne.
Min man och hjärtevän sedan sju år heter Andriel här på iFokus. Via honom har jag också två fantastiska bonusbarn som är 24 och 13. Själv är jag 51.
Jag har förtidspension på grund av utmattningssyndrom. Tidigare har jag prövat många yrken, inom sjukvård, underhållning och media. Tillbaka till arbetslivet i vanlig bemärkelse vill jag inte, men jag hittar gärna något annat sätt att försörja mig på.
Min andliga sida har "alltid" funnits, det märks i dikter jag skrev som tonåring till exempel. Den har accentuerats under de senaste femton åren.
Mitt intuitiva sätt att beskriva, uppleva och förklara verkligheten fick sin spegling i esoteriken. Jag har aldrig kunna ta till mig något jag läst eller hört som "sanning", utan bekräftandet måste komma inifrån mig själv.
Mina stora intressen är sång och musik, samt skrivande.
Som person är jag ganska jordisk, så Peps Perssons textrader passar bra på mig:
Jag spelar för livet för allting som växer som lever och andas och föds och dör. … Jag spelar för livet Med huvet i himlen och fötterna dansar på Moder jord
Fair Winds and Following Seas!

Jag bor en bra bit uppåt landet och är därmed tillbaka där mitt liv började. Jag flyttade härifrån i 20-årsåldern, kom tillbaka i 30-årsåldern, flyttade efter några år och kom tillbaka i 50-årsåldern! Livets cirklar… Annars har jag bott på Västkusten vid havet, i Stockholm, Köpenhamn och rest runt i världen i 4 år och träffat underbara människor överallt. Som gett mig andlig inspiration och som jag kunnat dela mina tankar med. Annars har jag utbildat mig inom pedagogik och färg och form och jobbat med olika saker under livets resa, men alltid med människor.
Esoteriken har alltid legat närmast mitt hjärta och där har jag hittat djupet i andligheten. Oavsett andlig inriktning så har de flesta en esoterisk väg. Som jag ser det så är den inte en väg som attraherar alla då det krävs en del av en för att gå den. Men är man öppen så kan man ta till sig frön och lämna det man inte förstår därhän. Den sannaste källan för mig inom detta område är A. Bailey och min nuvarande lärares undervisning, Li Hongzhi, som lär ut Falun Dafa eller Falun Gong som det också kallas.
Eremithas ord "Mitt intuitiva sätt att beskriva, uppleva och förklara verkligheten fick sin spegling i esoteriken. Jag har aldrig kunna ta till mig något jag läst eller hört som "sanning", utan bekräftandet måste komma inifrån mig själv." skulle jag ha kunnat skriva själv.
Naturen är en glädjekälla för mig och allt som är vackert i det inre och i det yttre, färger, former…ord… musik…
Jag lever med min älskade man som jag kan dela djupet i tillvaron med i ömsesidig kärlek och respekt.Och min lilla änglakatt som är så mjuk och fin. Barn blev det inga även om mitt liv ofta inbegripit barn. Allas barn är mina barn, så har jag alltid känt.
Jag försöker leva som jag lär i respekt för allt levande omkring mig. Det har också lett till att jag engagerat mig i frågor rörande mänskliga rättigheter och hållbar utveckling.
Kristusvägen är mig nära och likaså Buddha och Tao-vägen. Just nu fokuserar jag naturligvis på att kultivera endast en skola, Falun Dafa, som i sin essens är allt. Men jag tycker om att utbyta tankar med andra som också vill komma vidare och hitta ett djupare varande inom sig.
Se min personliga sida som jag skrivit om idag! :)

Jag är egentligen inte så förtjust att tala om mig själv, är väl lite blyg. Men jag brukar kunna ryta till om jag upplever orättvisor. Kanske det kommer från att man mobbats i sin barndom ett tag av intoleranta människor.
Jag brukar ha inställningen att man lär så länge man lever och att det man upplevt det vet man, det kan ingen ta ifrån en.
Ha det bra allihopa här på sajten!
Jag heter Pia och är 48 år (49 i december). Jag har en dotter född -81 som har en son som är 8 månader. Samt två söner som är födda -83 och -87.
Jag är en sån som älskar varg och avskyr vargmotståndare. Förstår inte hur man än idag har så dålig kunskap om vargen. 
Jag älskar väl djur över huvud taget.
Lever just nu i ett samboförhållande, som tagit slut och vi försöker sälja huset och skaffa oss varsitt boende. Tyvärr är det inte lätt! 
Bodde i Stockholm 45 år (har alltså alltid bott där). Ja inte mitt i Stockholm, men i förorten.
Är intresserad av det övernaturliga, men har inga egna gåvor.
Arbetstränar just nu, efter att varit sjukskriven i 3½ år. Har diagnoserad ADHD, problem med värk i kroppen sen ca mitten av 80-talet, samt IBS.
Ja, det är väl ingen som orkar läsa mer….

Jag heter Jerry och är en man på 50år i Norrköping. Gift sedan 1982 med tjejen jag mötte på jobbet 1977. Vi har tre barn, två utflugna 26 & 23år och lilltjejen på 19år som bor hemma fortfarande.
I familjen ingår också hunden Nelli, katten Maja, 1 marsvin och 2 majsormar.
Min fru jobbar natt på ett äldreboende sedan ett antal år tillbaka. Själv har jag sjukersättning p.g.a. diverse krämpor.
Jag sysslar inom det andliga/mediala området med mediumskap, medial utveckling, andlig healing (eller egentligen en egen mix av andlig och schamansk healing just för närvarande), Munay-Ki (de tio schamanska riterna). Men jag är öppen för allt som kan tänkas utveckla mig eller intresserar mig inom det andliga/mediala området.
Jag är också intresserad av Mayakalendern/profetiorna, ascension/frekvenshöjningen (e.g. 2011-12 teorierna) och en hel massa annat.
Är 35 bor i Tokholm och jobbar med mig själv, jag är sjukskriven. Är singel och bor i en fin liten etta som jag trivs underbart i, med närhet till skog och vatten.
Är nog lite av en sökare, läser gärna om de mest varierande saker och hittar jag något jag gillar införlivar jag det i min föreställningsvärld.
Det finns en liten presentation på min sida med.

Helena , 40 bor i södra dalarna. Gift med Anders som jag träffa som 14 åring!!!
Driver en städfirma sedan 97 med 10 anställda.
3 barn , 21,19,17 år. Ägarinna till 2 Amstaff systrar på två år.
Känner mig väldigt ny med allt som händer för mig inom det andliga. Fast jag jämt haft min tro, som jag nu fattar är spirualistiskt.
Utbildar mig inom healing, tarot och mediumskap, startade 2007 ett sällskap inom ämnet. Namnet på hemsidan finner ni på min sida här!
Non omnis moriar // H

Hej på er alla !
Magnus heter jag "alias Kvaser", min familj består av sambo,3 barn,3 hamstrar och 2 hundar. Jag är sjukskriven sedan något år efter en bilolycka, jobbar annars med handikappade barn/ungdommar. Försöker nu efter att ha tagit sabbat något år, ta vid där jag slutade. Men jag känner att jag förlorat lite. I övrigt så tror jag att jag föddes med intresset för det innersta och det okända. För det har hänt saker i perioder under min uppväxt, som pekar på det. Men nu känner jag mig redo att ta vid där det slutade, hoppas bara att det kommer åter. Jag vill/ska försöka att hitta rätt gebit för mig bara. Jag har pysslat med lite astrologi, tarot och meditation. Men jag undrar förstås vad som är starkast hos mig. Hoppas kunna hjälpa andra så småningom !
Tack för mig å många kramar: Magnus
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
Haj Sanne heter jag. 40 år och bosatt i Åhus i södra Sverige, vid ostkusten med andra ord. Egentligen inte havsmänniska, mer för skog för det fanns det där jag växte upp. Och det gjorde jag i Hanaskog i göingeskogarna. Där lekte vi snapphanar och svenskar så det stod härliga till. Ja ja…
Jag har en väldigt go make, vi har ett gemensamt barn på 7 år, en grabb. När jag blev ett med min man så fick jag 4 bonusbarn på köpet. Den äldste grabben är 18 år och bor hos oss, den yngsta flickan likaså, hon är 14 år. Den äldsta tjejen är 16 år och bor hos sin mamma och bonuspappa för det mesta, hon har blivit äldre och sover lite olika då hon har kompisar både här och hos mamma. Minsta bonusbarnet är en kille och han är 12 år. Sen har det de senaste åren tillkommit flickvänner och pojkvänner och bara vänner… Ibland är det spännande om maten kommer räcka till kvällsmaten eller om man får ta fram mackorna… om man hittar dem vill säga och inte bara en skalk i påsen 
2 katter, pensionären, 14 år i år, grårandig korsning mellan bondkatt och perser. Reserverad men oootroligt kelig när man lärt känna honom. Och så nytillskottet, som försvann och som vi åter hittade, lite mer än 1 år, brunmelerad bondkatt, kaxig, inte alltid smart, väldigt lekfull, spinner så fort man tittar på henne och hon retas oerhört med pensionären 
Jag driver eget företag inom ett helt annat gebit. Det här med andligheten har växt fram senaste året. Jag bara vet att jag har så himla mycket roligt framför mig inom den biten. 
Ha det riktigt gott på er där ute
Sanne
Jag är glad. Är du?
Hej.
Ska presentera mig lite grann. Är 44 år och bor i Sundsvall. Har tre barn och har fullt upp med att hitta mig själv och var jag hör hemma. De flesta dagar mår jag uruselt ( förmodligen pga att jag inte vet vem jag är) en del dagar är bättre. Har en stark intuition men vågar inte lita på den som jag gjort förr. Åkt på många smällar i livet av de jag mest bryr mig om ( förutom barnen). Vet att jag ska lära mig något av det men undrar hur mycket man orkar och hur länge det ska pågå.
Min önskan här i livet är att jag nån gång ska få ro i kroppen så jag kan leva livet fullt ut. Och jag tror att sidor och forum som den här hjälper mig en bit på väg.
Ja det var lite om mig.
Önskar er alla en underbar dag.
Kram.
Vi heter Klassiska Rosenkorsets Orden `Fama Fraternitatis´ och utgår från just den skriften (Fama Fraternitatis Roseä Crucis = Kungörelsen från Rosenkorsets Brödraskap) och vill, som den inspirerar, gå Kristi Väg i Ny-Hermetisk anda och under erkännande av alla religioner så långt de vill gå Befrielsens Väg och inte binda människor.
Våre närmaste "släktingar" är Teosofi och Antroposofi.
Info-pdf genom mejl till klassiskarosenkorset@sverige.nu