Deeksha
Hej, jag har sedan jag var 20 år varit intresserad av personlig utveckling men har de 5 senaste åren läst andlig utveckling vilket gav mig mycket mer och snabbare insikter i olika saker. Jag blev för ett halvår sedan deekshagivare. Det är något jag verkligen tycker om. Jag ger i grupp och när vi är klara säger nästan alla att det är så stor skillnad när jag ger, det är mycket behagligt att få deeksha av mig säger de. Jag själv känner inte så mycket men får mycket bilder och känslor till mig, jag gissar att det är min intuition som talar då. Jag skulle vilja veta mer om min förmåga och om det är något jag kan utveckla ännu mer. Ibland undrar om jag överhuvudtaget kan behärska det jag gör. Men det känns bra och jag älskar att kunna ge människor något bra. Är det någon som känner nåt vad jag kan göra eller annars bara tipsa mig om hur jag ska gå vidare med min ev. gåva?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det hur du kan utveckla din intuition du frågar om och vill ha tips på? Om jag har förstått det rätt med deeksha så förmedlar man en energi men jag vet inte så mycket om vad de förmedlar rent teorimässigt om förloppet. Jag kan tänka mig att de som ger är som en kanal och det är något beroende av hur mycket själskontakt man har och hur själsgenomströmmad personligheten är. Man ger olika ton och vibration.
Det du får till dig i form av bilder eller känslor tror jag att det utvecklas med tiden om det är något som själen vill att du ska utveckla och om det behövs för fortsatt arbete. Observera det du får till dig så kan du med tiden utveckla mer förståelse för det du ser och känner.
Tack gaiatri, jag är nog lite förvirrad med allt. Men som du skriver, det ger sig nog om det är meningen. 
Jag har även haft kontakt med mina änglar, eller det som för mig är änglar. En oerhörd tröst. Jag känner en trygghet i att veta att jag aldrig är ensam. För mig är kärlek det största och jag vill så gärna vara med och förmedla det till människor runt omkring mig. Jag vill gärna komma i kontakt med människor som har mer erfarenhet av detta och kunna bolla tankar med. Detta är ju ett utmärkt forum. Tack för det!

Välkommen hit, om du är ny
. Javisst är detta ett forum där vi kan samtala om änglar och bolla tankar med varandra.
Angående din förmåga - din fråga, du undrar om du egentligen kan behärska det du gör. Jag ser det som att det är just att man lämnar sitt "jag" och släpper behovet att behärska, som en högre kraft kan komma in, och den "behärskar sig själv" utomordentligt
.Men kanske missförstår jag din undran?
Det Gaiatri tar upp är spännande, att varje själ har en speciell ton och vibration. Du skriver om kärleken…att du älskar att göra detta, att kärleken är det största. Jag tänker att det är "din själston", och den upplever andra människor.Du helar genom kärlek
Tack szirius, det känns mycket bra att läsa det du skriver. Att jag helar genom kärlek. Både min kropp och själ blir mycket tillfredsställd när jag tänker så. Och visst är det så, att jag inte behöver behärska själva deekshan. Det gör jag inte heller, för jag lämnar bort mig själv när jag ger deeksha och önskar bara att den människa som jag ger deeksha får det den behöver genom mig och med min hjälp. Sen låter jag det bara vara och tar in det jag ev. ser eller känner. Jag gissar att det är min dåliga självkänsla som gör att jag tror att jag måste behärska allt, är rädd att göra någon illa eller göra fel. Fast detta känns inte fel, det är väldigt givande och jag blir mer självsäker när jag utför det eller då jag pratar med såna som önskar min hjälp. Jag är utbildad coach och vill gärna låta människor hitta sina sätta att handskas med tillvaron så att den ger mening. Men jag glömmer mig själv många gånger…..
Ja, det är intressant det du skriver. Jag är också själv deeksha givare och arbetar även som medial vägledare. I det arbetet känner jag att "jag" stiger åt sidan som du skriver och bara låter energin flöda igenom samt förmedlar även de budskap som jag får till mig. Tänk att varje gång som du "ger" så agerar du ju som en kanal för en fantastisk energi, och du får lika mycket själv om inte mer! Bara att tacka och ta emot :) Var i landet bor du?
Varma hälsningar,
Marcus
Hej Marcus, jag bor inte i Sverige utan på Åland. Nu funderar jag på att starta eget och vill gärna söka mig till Sverige för på min lilla ö är man inte lika upplyst om de olika energierna och här är tyvärr fortfarande det viktigaste att jobba tills man stupar för att ha råd med stora villor, dyra bilar, sommarstugor, båtar och att resa flera gånger per år. Att sköta om sig själv, ta sitt ansvar för att må bra och för att sedan kunna sprida det vidare till omvärlden är inte något som man vill lyssna på. Jag lyckas nog fånga en viss sorts intresse då jag berättar om min verksamhet men det slocknar lika fort när verkligheten kommer på. Jag menar inte att man ska lämna bort saker och statusprylar för jag har såna själv men jag har också ett stort behov av att hitta mig själv, veta vad jag verkligen vill och hur viktigt det är. Och jag vill må bra, känna harmoni och trygghet framför alla ev. prylar. När jag mår bra mår ju min omvärld bra och då bidrar vi till en bättre värld. Men det är ju bara jag som Dregen brukar säga i sin reklam…
Jag skulle gärna jobba medialt också men är osäker på min förmåga. Det är också en av anledningarna att jag gärna söker mig till Sverige för hos mig har jag svårt att hitta någon att bolla mina tankar med. Därför är jag extra glad att ha hittat denna sida, fick nog hjälp med det tror jag….känner mer och mer hur jag får vägledning vad jag ska göra. Jag blir öppnare hela tiden och det gynnar mig förstås. Har även lärt mig att stänga om det behövs. Så jag är jättenöjd och tacksam för att allt jag redan lärt mig och hoppas förstås på mer.