Jag behöver tips!
Jag har mer eller mindre alltid haft någon slags kontakt med andra sidan med ett flertal mediala förmågor men aldrig lyckats få kontroll över dem. (Får bland annat för mig saker som sedan händer) Men nu känner jag mig redo att ta tag i det här på riktigt, jag vill lära mig att hitta mitt sätt att öppna och stänga och behöver tips, bland annat på bra meditationer.
Jag har inte fyllt 20år än men har alltid fått höra ifrån mediala människor att jag har en gammal själ och att då jag blir äldre så kommer jag att "kunna se".
Jag är fullt medveten om att det här är en långsam process men jag känner så starkt att det är daxs att börja träna mer på just det här.
Har ni några fina tips att dela med er!?
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Josefin!
Det är klokt tycker jag att börja med att fundera på vad du skall använda meditation till… om du först vill bli mer andligt medveten…eller om du mest bara vill undersöka dina mediala förmågor.
Som jag ser det är det tryggare och säkrare att först få en stabil grund och medvetenhet om vad andlighet är och vad det betyder att vara andlig.
Jag märker på ditt sätt att skriva, att du är en gammal själ. Själv har jag fått höra samma saker, och vet att jag har levt många liv. Är något år över 20.
Har inga direkta tips, men visheten finns där, och själen.
/ Niklas
Skulle råda dig att när du känner dig mogen gå en medial utvecklingskurs eller cirkel där får man många redskap att hantera sin öppenhet och träffar andra med samma funderingar,på så sätt kan man hjälpa varandra.
En hel kurshelg kan vara jobbigt så känner man sig inte redo är en cirkel en gång i veckan bra start,vet att jag själv vart helt slut efter mediumkurser men samtidigt fyller det på energi och är fantastiskt givande.Lycka till!
Den mediala utvecklingen och den själsliga (andliga) utvecklingen är av olika slag. Vill du meditera för att nå kontakt med själen och utveckla den intuition som kommer från din själ och leder dig på din livsväg så är det meditationer som syftar till detta som är det grundläggande. Då kommer den andliga psykismen att utvecklas när du är redo.
Är det så att du är nyfiken på det mediala så finns det två andra sajter på ifokus med denna inriktning.
Övernaturligt och Medialt
Gaiatri!
Tack för att du inser och bekräftar skillnaden.
Angående skillnad mellan medialitet, och andlighet.
Efter att jag öppnade upp, och började uppleva andevärlden och andra liknande fenomen, har jag gått genom en medial period. Det tog några månader, men nu är inte andar, "övernaturligt" lika spännande längre. Det var spännande i början, men nu vill jag få ett bra liv, känna kärlek, en kontakt med alltet. I min fortsatta utveckling, har jag fått lära att hantera andar, utan att ge dom så mycket av min tid, och kraft. Kanske är det här andligheten kommer in… Att få ett bra förhållningssätt till livet.
/ Niklas