Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3899 ggr
NiklasEri
1

Högre kretslopp..?

Kom att tänka på en sak. Angående återfödelse. Om det är så, att man återföds, eller att man klättrar uppåt i medvetandets stege, till fullt medveten. Alltså, man börjar från fullkomlighet, går stegen (resan) mot ofullkomlighet, sedan mot fullkomlighet igen. Alltså… Nu ska vi se. Försöker få detta rätt. Man börjar i ljuset, och slutar i ljuset. Ens medvetande har gjort en resa. Kan det vara så, att denna resa återigen börjar om, när man har kommit till ljuset (Upplysning)…? Man bryter alltså återfödelsens kretslopp, blir Upplyst. Man förenas med ljuset. Kan det vara så att ännu ett kretslopp finns, högre upp. Så att man återigen börjar från omedvetenhet, och reser mot medvetenhet, för att återigen gå från omedvetenhet, till medvetenhet…?? Kan det vara så att det finns ännu ett kretslopp att bryta, när man brytit detta kretslopp..?

Mer en tankegång jag fick. Vad tror NI??

Hur många kretslopp finns det? När ÄR man fri? Blir man totalt fri? Eller finns det kretslopp i oändlighet..? Måste man resa, eller kan man stanna hemma i ljuset, om man vill, när man väl kommit dit?

Vänliga hälsningar/Niklas

[resande71]
0

Det sägs att när du blivit upplyst nog för att få stanna i ljuset hjälper du andra mindre upplysta. Som guide, vägledare eller dyl.

Har aldrig läst eller hört om ett högre kretslopp, för när du nått kärnan av ljuset och kärleken känner du dig fri nog och vill högst troligt hjälpa andra att också nå fram dit. Cool

retep
0

När Big Bang har fullföljt sitt "kretslopp"och…Bramha vill återskapa sig själv ur Enhet…Då börjar åter dualitetens kretslopp. som aldrig och alltid inte varit och varit och förblir det som Är

_Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

NiklasEri
0

Kretslopp kanske är fel ord. Men fick en inre bild… Som ett halsband. Eller en cirkel. Detta är det eviga kretsloppet. I cirkeln finns diamanter. Dessa är universums andning… Så att säga. Mellan diamanterna finns runda, ljusa kulor, av total frid och medvetenhet. I mitten av diamanten, dess största dimension, är omedvetenheten.

Så det är alltså universums andning… Och det eviga kretsloppet. I mitten av medvetenheten, har man valet att bryta sig loss, ur kretsloppets grepp. Då är man formlös…

… och skall så förbli.

Men jag undrar… När man har brytit sig lös ur kretsloppet… Cirkeln. Kan man resa ändå…? He he. Kan man åter hamna i kretsloppets grepp…?

[Ming]
0

Jag tror vi väljer själva….vem vill ligga med en drink i handen på en solig strand hela livet? Skulle bli rätt trist….

NiklasEri
0

Kanske är det så. Men man kan nog inte välja helt själv, innan man blir medveten om vilka valmöjligheter som finns.. Tänker lite så här. Om man inte kan fastna i kretsloppet igen, om man vill, är man då fri..? Men att vara fast i ett kretslopp är ju inte att vara fri. Är man i kretsloppet, med total frid inom sig, då är man kanske inte längre fast i det. Trots att man är i det. Men ändå, för att vara helt fri, då borde man kunna välja att bli fast i kretsloppet… Igen… Kanske kan man vara fast, utan att vara fast? Sinnet kanske sitter fast, men medvetandet är fritt…

Börjar undra, om måttet på total frihet, är att kunna vara instängd/fast.

Men ändå fri.

retep
0

Niklas! Du ger svar på dina egna frågor…

Föreställ dig…det oändliga perspektivet…kretsloppet som pulserar i det eviga nuet.

Sat Yuga - Kali Yuga - Sat Yuga…

Din medvetenhets vidd…din verklighetsuppfattning…av Sat, av Brahma…eller din verklighetsupplevelse av Kali, då du är åter i kretsloppet instängd/fast och omedveten om att du är fri.

NiklasEri
0

Peter.

Haha, märkte det nu. Så pinsamt.

Jag ser vad du skriver, men det fastnar liksom inte. Jag förstår, men ändå inte.

Känns som jag Vet, men inte förstår. Eller tvärt om… Vem är det jag pratar med..? Mig själv, eller er..?

Anringen behöver jag time out, eller så är det dags. För vadå..? Säger sinnet. Det är bara dags, säger… Vem då?

Nej, ni måste tro att jag är knäpp. Men vad är knäpp..? Är ett fritt medvetande knasigt, eller är sinnet förvrängt i sig självt…?

Nu lossnade det. Förstår vad du skriver Peter. Jag liksom visste det.. Eller visste det inte, men förstod det. Suck.

Jag är SÅ nära att fatta, men det slinker undan i sista stund. Haha.

Jaja, tack så länge. Det lossnar väl tillslut..

/ Niklas

Gaiatri
0

#0 Finns ett kretslopp högre upp? Ja, så ser jag det. Det beror på vilket kretslopp du just nu identifierar dig med. Där vi just nu är i medvetandet är begränsat inom en viss form.

När vi nått över den begränsningen i medvetandet och vi har nått så långt i vår utveckling att vi inte längre behöver återfödas på jorden i fysisk form så fortsätter medvetandeutvecklingen högre upp i spiralen. Vi fortsätter utveckla större sfärer av medvetande.

Dessa högre medvetande sfärer är i sin tur begränsade inom en högre "form". Eftersom att det ligger så långt ifrån det medvetande som vi nu håller på att utveckla så är det svårt att tänka sig ännu högre medvetande och ännu högre kretslopp att delta i och utveckla.

NiklasEri
0

Okej. Jag ser det så att det finns medvetande, eller icke medvetande. Det kanske är fel, för vissa. Men jag kan inte se större och mindre rymder av medvetande…

…i och för sig kan jag det. Det lilla medvetandet, det jag haft hela mitt liv. Och det större… Oändliga.

Nu skriver jag mest vad som kommer till mig… Men om man tänker universums andning, som är fast i ett kretslopp. Sedan ställer man sig utanför det… Vad finns där..? Utanför universum, och dess kretslopp? Aah. RYMD. Mellanrum… Men vad finns utanför detta mellan rum..? Mer mellanrum. Vad finns mellan, mellanrummen(t). Ting..? Materia? Kretslopp?? Fler kretslopp..? Haha. Har detta egentligen betydelse…? Tänker jag då. Vad spelar det för roll vad som finns mellan mellanrummet. Jo, för den intresserade.. Spelar det roll…

Så att vila i universum, är alltså att vila i mellanrummet, mellan… Tingen. Varför såg jag inte detta tidigare..? Hehehe.. Jo, för jag blundade, utan att vara medveten…

Hoppas ni inte tycker att jag babblar för mig själv. Läser era svar. Ser vad som står! Det är värdefullt.

Vill nån haka på och fundera, är det helt okej för mig. Kan vara ganska roligt.. :)

Vänliga hälsningar/Niklas

retep
0

Mellanrummet, tomrummet…eller mellanheten, tomheten…det som är oändligheten för det som Är…utrymmet för det som ännu inte är…platformen, spelplanen för allt som är.

Allt som är…är ett med det som inte är…med det som förblir vad det Är

OM

That is the Whole

This is the Whole

From wholeness emerges wholeness

Wholeness coming from wholeness,

wholeness still remains.

Upanishaderna

retep
0

…Purusha is truly the whole Universe, the immortal source of all creation, all action, all meditation.

Whoever discovers Him, hidden deep within, cuts through the bonds of ignorance - even during life on earth.

At the core of all stirs the hidden pulse of Brahman.

It is the heart of everything - all that moves or breathes or blinks.

That which is both Being and non-Being, the goal of all desiring, beyond all understanding, Knowing that, my friend, to be the quintessence of life…

The Upanishads

Gaiatri
0

Ok, jag ser det som att allt har medvetande varesig det är en atom, en växt, en människa eller en planet (planetlogos) eller ett sollogos. Alla former är former av liv. Dessa liv i formen har ett medvetande på sin nivå av skapelsen. När liv möter materia bildas det medvetande.

Vi har tidigare erfarit andra medvetande former innan vi blev människa och kommer att utvecklas till andra former av medvetande när vi har tillägnat oss tillräckligt mycket av erfarenheten som människa.

retep
0

I begynnelsen var ordet…OM, Aum…Vibrerande i sig själv, sin egen medvetenhet. Medvetandet… vibrerande i skapelsens, i mångfaldens oändlighet…varje frekvens en medvetenhet.

NiklasEri
0

Tack till er båda… :) Intressant!!

Jag undrar lite om OM, Peter. Vibrerar det ordet i tomheten? Förstår jag det rätt, så är det så..

Det här är för den intresserade. Kretsloppet vi finner… Finner man det också inom sig själv? Allt som finns, kanske det är en upprepelse. I varje andetag, återfinner man universums andning. I tänkandets grepp, i sinnet, återfinner man kretsloppet.

NiklasEri
0

Det här med frekvenser. Och tomhet. Vad är tomhet? Ingenting. Eller, det som inte är nånting. Vad är nånting..? Det är vad som inte är ingenting. Men varför vila i tomheten..? Blir inte det rätt.. Tomt? Tänk så här..: Vad är saknad. Saknad är nånting, som saknar nåt annat. Eller en del av sig själv.. Ingenting, kan inte sakna nånting, förutom att sakna för ingenting, är som att ha, för nånting.

Fullkomlighet.

Tomhet.

Saknad, av saknad.

NiklasEri
0

…och ingenting alls.

retep
0

OM…Vibrerar i tomheten och fyller tomheten med allt i skapelsen.

OM är de oändliga viberationer som fyller tomheten med den skapade mångfalden. Om vibrerar i allt med sin egen frekvens

Tomhet och fullhet är Ett

_Peter

[rore]
0

Läser och förundras i tysthet.

Tack!!

NiklasEri
0

Det här med frekvenser då…

Tomhet. Frekvens = 0?

Har OM frekvens = 0?

Men igen… Om 0 är fullkommlighet. Då borde allt över 0 vara o-fullkommlighet… Och om man lägger samman alla frekvenser, tar de ut varandra, och blir 0?

Så allt+allt = inget… = OM = 0 = sammanslaget i 1… Ett.

Haha. Detta kanske blev tokigt… Undrar vilken frekvens människan är i. Kanske beror på… Vem man frågar. Och vem man är.

Men inte så mycket vad man gör. Även om varandet, även kan bestå av görande… Beroende på… Vad?

Oj, vilka ordvurpor. Akta så ni inte snubblar.. He he.

Har nån någon kommentar på frekvenser, varande, och medvetande?

NiklasEri
0

Menar inte att vara konstig, eller jobbig. Försöker bara ta funderandet till sin spets… ;-) Hoppas det är okej..

Hälsningar/Niklas

retep
0

Funderandet…det når inte dit.

Det börjar med OM…som redan Är och som i sig bär alla frekvenser, alla skapelsens olika, sammanhållande vibrationer.

Varande kan sägas vara OM i sitt oskapade grundtillstånd. Det är Medvetande i sitt rena tillstånd, själva Intelligensen. När Medvetandet, OM vibrerar med sin första frekvens tar skapelsen form. Vilken som helst form av alla oändliga former och varje form hålls samman med sin egen frekvens och innehåller i sig rent Medvetande.

Människans frekvens ligger inom ett visst omfång men skiljer sig åt från individ till individ, liksom medvetenheten om det egna medvetandet och den rena Medvetenheten.

_Peter

NiklasEri
0

Så då kan man säga att människan kan öka vilken frekvens den befinner sig i, genom att förflytta medvetenhetens gränser.. Mot det oändliga. Ju högre frekvens, ju mindre motstånd…

Då borde det finnas lika många frekvenser, som det finns antal. Lika mycket medvetandeformer som frekvenser.. Så den första frekvensen, är kompakt. Ju närmare noll, ju lägre medvetande… Den som vilar i noll, Vet.

Musik… Har den samma frekvens, som människan? När toner, blir till tankar, som blir till känslor…

…då ändras frekvensen.

/Niklas

NiklasEri
0

Måste bara säga att det du skriver är intressant. Vet inte om jag upprepar något av det du skriver.. Men det är mer mitt eget reflekterande..

retep
0

Medvetandet, Absolut rent medvetande är konstant…verken mer eller mindre.

I det relativa medvetandet är första frekvensen inte mer kompakt än någon annan frekvens, den är inte mer eller mindre Medvetande…men mer eller mindre medveten. En sten är inte medveten, men Medvetandet skapar genom de tre grundläggande naturlagarna, den frekvens som håller samman atomerna i formen av en sten.

För vår del så har vi förmågan att vara mer eller mindre medvetna och möjligheten att bli och vara medvetna om Medvetandet.

_Peter

NiklasEri
0

Medvetenheten lyser lättare genom, i de högre frekvenserna. Därför är de högre frekvenserna mindre.. "kompakta"…

NiklasEri
0

Jag provar att byta ut Medvetandet, mot Varandet.

Alla medvetandeformer, frekvenser, kan vila i Varandet. De vilar inte i Varandet, innan de vet att de gör det.

En sten, befinner sig inom samma frekvensomfång som människan. Stenen har inte kanaler, som gör det möjligt för stenen att veta.

Stenen, som är av sinnet skapat, ökar i frekvens med människan…

retep
0

Niklas!

Jag tror kanske att vi krånglar till det, när vi spekulerar och försöker för mycket.

En sten vibrerar inte inom samma frekvensomfång som en människa, den har en strikt begensad frekvens

En människas frekvensomfång sträcker sig över ett otaligt spektra av frekvenser.

Alla medvetandeformer, frekvenser, vilar i Varandet. De vilar i Varandet, även om de inte vet att de gör det.

Det är endast människan som kan vara medveten om Varandet, om Medvetandet

NiklasEri
0

Det är sant. Orden är begränsade, räcker oftast inte till… De ger tyvärr aldrig hela sanningen.

/ Niklas

NiklasEri
0

Men tankar, och ord, kan leda till insikt. Om Varandets natur… Tror jag :-)

NiklasEri
0

Vem som talar sanning, eller ej, det är upp till läsaren att inse, tycker jag.

Hälsningar/Niklas

retep
0

Visst…tankar och ord är bra och nödvändiga verktyg att beskriva alla sanningar

_Peter

NiklasEri
0

När vi ändå är inne på det.

Foton kan också beskriva en sanning, vill jag påstå. Man kan med hjärtat, och nödvändiga verktyg, fånga en reflektion av en plats, eller till och med en persons, själ i ett foto.

En tanke…

/ Niklas

Alwyn
0

Vilken spännande tråd.

Min tanke har länge varit att när vi når ljuset, upplysningen, fullt medvetande…..då löses vi upp till ren energi och slutar existera samtidigt som vi existerar överallt. Vi inte bara är en del av alltet, vi blir alltet.

Förstår ni?

Och ur oss, alltet, bildas då nya själar som börjar sin resa.

retep
0

En sanning som samtidigt inte är annat än en föreställning. En härlig och verklig upplevelse, som är så sann för att den reflekteras ur ditt eget själv, din egen själ, Den Universella Själen.

Det är långt och det är mycket mer, mellan det första steget i upplysning till fullt medvetande och upplösning i alltet

NiklasEri
0

Intressant synsätt! Jag undrar hur du menar med att "lösas upp"? Om du har lust att utveckla.

Jo, men nog är livet till del till för att upplevas också. Skapa skönhet, reflektioner av skapelsen… För övrigt blir jag som ofta förbluffad över ditt sätt att skriva. Sanningshalten är slående. Tack!!

Anser du att man kan vara FULLT medveten, och fortfarande leva på jorden, eller måste man lösas upp i alltet, för det?

Alwyn
0

#34 Ja såklart, men det talar dock inte emot det jag skrev.

#35 Javisst förklarar jag gärna mer, men om du läser mitt senaste inlägg i "Sju sätt att närma sig vägen" först så kanske du förstår lite mer hur jag tänker?

NiklasEri
0

När jag läser det inlägget, så förstår jag inte mer om vad du menar med att lösas upp. Jag undrar vad det betyder. Att lösas upp. Vad löses upp, och varför…? Undrar jag. Ingen fara om du inte känner för att utveckla.

Känns som att det hänger ihop, med det jag frågade #34:

---> Anser du att man kan vara FULLT medveten, och fortfarande leva på jorden, eller måste man lösas upp i alltet, för det? <---

NiklasEri
0

Det är möjligt att det bara är lilla jag som går in på detaljer….. ;-)

Alwyn
0

Aaaaah du menar själva valet av ord. Hmmm ja det kanske är fel ordval eftersom energi inte löses upp på det sättet.

Det jag menar är att om du är en stor klump av samlad och förändrad energi….(men förändringar menar jag ändrad från ursprungsenergin pga händelser och känslor, trauman, blockeringar etc: bagaget) En del av det totala men endå inte fri. Och du jobbar mot att bli av med det bagaget; Med tiden om du lyckas så omvandlas de bagage-energierna. De neutraliseras till grundenergin. Vissa kanske enbart lämnar dig och går någon annan stans: tex håppar på någon annan stackars sate.
Man ändrar form. Och när du är av med alla dem, då är du "ren grundenergi" igen och blir ett med alltet.

Jag säger inte att det händer efter ett eller tio liv, man måste säkerligen gå igenom en massa steg i sin utveckling även efter liv på jorden. Men varje steg fram mot detta mål, för dig närmare den totala och slutliga upplysningen, om man är på rätt väg.

NiklasEri
0

Då förstår jag nog. Jag tror att varje handling, leder till energiförändringar i kroppen. Vill man behålla den funna balansen, då är det nödvändigt att välja vad man gör, och ibland inte gör.

yamher
0

Det jag har uppleft och märkt av där uppe så fungerar det inte som ett kretslopp utan vi left på andra platser också. Dvs att just nu är många på jorden. Det kommer fortfarande hit nya själar och det spännande är att de som är äldst ska snart fullborda och sluta sin cykel här och gå vidare till nästa plats. En livsuppgift kan skilja sig otroligt mycket men något exempel kan vara att man ska få barn, andra kan vara att lära sig att se från andra perspektiv, en del får ett liv i lyx andra får kämpa. Sedan tillkommer små val som kommer utifrån hur vi lever våra liv. lär man sig det man ska jobbar man vidare. Lär du dig inte det du ska får du leva om ett nytt liv med samma mål och kanske nya saker du ska lära dig, i regel ganska kort tid efter.

De som kliver av och inte längre gör dessa liv på jorden har blivit tilldelade andra uppgifter som gör det omöjligt att vidare leva kvar som mänskliga själar. Dessutom är det många som jobbar som skyddsänglar emellan liven också, så lever och jobbar gör vi hela tiden,

Alis volat propriis Oskyldig

NiklasEri
0

Hur menar du med att de som är äldst snart ska fullborda sin cykel? Tror du att man lever liven efter varandra, som att man måste bli klar med ett mål, innan man tar sig an det nästa? Behöver man leva på jorden, i alla liv efter varandra, innan man föds till nästa plats?

Du får gärna utveckla dig, svara på dessa frågor, om du vill och kan.

/ Niklas

yamher
0

av det jag har förstått och sett på andra sidan gör du liv på jorden, klarar du av det du ska så brukar det ta 50-200 år innan du går ner och "gör" nästa liv. Uppgifterna kan skilja hur mycket som helst beroende på hur du lever och valen du gör, hur du har för förståelse hur det påverkar andra.

jag själv tycker det e komplext samtidigt känns det logiskt.  I samband att vi började bli civilisation har jag förstått att de första själarna kom hit (om det skulle betyda att själslösa innan eller att de levde mer i ett med det vet jag inte ). Var de har varit innan o vart de i så fall ska det vet jag inte. jag har aldrig hört heller att någon föds till något annat än människa.

NiklasEri
0

Okej. Vad jag vet, så kan man födas i olika världar… till olika slags varelser. Detta är mycket komplext, och vi skulle nog inte kunna gå genom allt här, om vi ens försökte. Det skulle nog kräva… ja, oändligt många inlägg. Men som ett exempel. Jag har återupplevt, eller sett bilder/filmer av ett tidigare liv, vilket inte var på planeten jorden. Så enligt mig, så är ett människoliv bara en liten del av allt man erfar, i resan genom universum.

yamher
0

vem vet om du har precis kommit till jorden eller att du minns nått innan?? spännande iaf

retep
0

GURU DEV sa något i stil med…när vi väl fått möjligheten att födas som människa, då är vi välsignade. Vi skall  ta tillvara det på bästa sätt och inte försumma chansen att bli upplysta.

yamher
0

jag vet inte om vi e välsignade att vara människor, jag tycker nödvändigtvis inte att vi har kommit längre, men jag har förtillfället inget att jämföra utvecklingen med.

NiklasEri
0

Jo, det är spännande! Jag har minnen från tidigare liv på jorden också. Så det var därför jag undrade om man levde jordliven, efter varandra så att säga.

Det kan säkert ha att göra med människans situation. Människans Ego, förhållandet till kropp och själ. Det finns nog civilisationer, med högre intelligens än människorna. Men det gör samtidigt att upplysningen tar längre tid… Människans situation, skapar nog effekten att egoism vänds till upplysning relativt snabbt.

retep
0

Jag tror nog inte att vi kan blanda ihop människans utveckling och upplysning med andra civilisationer.

Är de mer utvecklade än människan så är det säkert mer troligt att de hjälper och påskyndar vår utveckling

_Peter

yamher
0

jag e inte säker på att de är mer smarta och utvecklade än oss men jag tror att vi lever e fel med vårt sätt att förneka all existens på andra sidan, kalla det för sinnesjukdom och bry sig mer om ytliga materiella saker än om andra människor.

niklaseri jag tror att vi gör ett visst antal liv på jorden, en cykel och jag tror vi kommer någonstans ifrån och vi e på väg någonstans. men det skulel vara kul att höra mer..!!

Alwyn
0

#48 Intressant fundering Niklas!

Kanske det tom finns fler kretslopp som du säger i #1, och kanske man inte startar som helt omedveten. Dendär typen du kanaliserat som påstår att han känner till 6 dimensioner….undrar om han befinner sig i samma kretslopp som vi, eller om han finns i ett helt eget kretslopp och därför har en helt annan värld, verklighet och uppgift.

Gaiatri
0

Som jag ser det så lever vi och utvecklas i olika livsformer innan vi tar människoform. Inom esoteriken kallas detta ofta för individualiserng när man börjar utvecklingen som människa. Därefter lever vi ett stort antal liv som människor innan vi är redo att gå över till själsriket. Individualiseringen på denna planet skedde enligt Hemliga Läran för 18 miljoner år sedan.

Vi lever alltså enligt dessa teorier liv efter liv som människa och kan inte anta någon annan livsform när vi väl är individualiserade förrän vi är färdiga med erfarenheten som människa. Däremot så kan man göra avstickare till andra planeter och göra erfarenheter som människa i andra civilisationer.

Det finns också själar som kommer från andra planetsystem på jorden. Dessa har alltså individualiserats på andra planeter. En del har varit en del av jordens mänsklighet under lång tid medan andra är här under kortare tid.

Sedan har vi också devaevolutionen som går parallellt med vår evolution. Devaevolutionen går också genom människostadiet. Det finns en del av oss som är från denna devaevolution och de har gått igenom andra slags livsformer och erfarenheter innan människostadiet.

NiklasEri
0

Vad jag vet, så finns det både och. Detta med civilisationer. Kanske inte ska gå så djupt in på det, vill inte säga sånt som inte stämmer. Men det finns vad jag vet inte bara människor (i den bemärkelsen av en art) på jorden. Det finns människor på andra ställen i universum, och vissa tror att människan på jorden är släkt med dessa. Att vi blir besökta av dessa människor, från andra platser i universum, att de vill hjälpa oss. Sedan finns det de som tror att vissa civilisationer vill förslava oss, till och med ta tillbaka planeten jorden, som enligt dom en gång var deras.

Vad jag menar i inlägg #48, så kan ett liv på en annan plats i universum, i en mer intelligent livsform, göra så att upplysningen tar längre tid. De kanske är mer intelligenta, men detta gör också att transformationen äger rum under längre tid. De vet redan så mycket, så deras utveckling inte får samma acceleration…

Detta är som sagt väldigt komplext, och man ska nog vara försiktig med att trassla in sig. Men intressant kan det vara!

Vad jag kan säga är att jag har haft för mig otroligt detaljrika återupplevelser av liv på i alla fall en annan planet. Den var inte mycket olik våran… Men eftersom detta var i botten på grund av intresse för personlig utveckling, så har jag inte gått in så mycket i deras värld. Inte funderat så mycket på just det. Jag vet att jag lever här på jorden nu… Det är vad som spelar roll. Nuet, och ögonblicket. Minnen är intressanta, men trots allt bara minnen.

#51, Alwyn.

Min guide, som jag lät skriva genom mig, är vad jag förstår i en helt annan värld än oss. Han kanske inte ens finns inom gränserna av vårat materiella universum. Saken med dimensioner, och högt utvecklade livsformer, är att de inte har samma behov som oss, i att färdas med farkoster hit och dit. Det är liksom en helt annan sak. Tar nog lång tid att försöka förklara och förstå sig på. Men man kan ju tänka sig något nästan otänkbart… Så stor är nog skillnaden.

Tack, det var intressant.

/ Niklas