Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 5441 ggr
jessicangel
0

Kanalisering

Jag var och fick kanalisering häromdagen. Jag hade med mig ett antal frågor och trodde jag skulle få svar på dom, men så var det ju inte.

Jag blev nästan lite chockad när kvinnan som gjorde det kom och hämtade mig när hon var klar. Hon var märkbart rörd och tagen.

Enligt Ängeln Gabriel som hon hade kontakt med var jag en stor och vacker ängel. Jag skulle våga tro på detta.

Jag fick svar i hur jag skulle meditera; andas och föreställa mig ett energifyllt ljus som stiger ner i mig.

Min själ har fått mycket stryk tidigare, men jag skulle få uppleva denna fantastiska välsignelse och få känna mig stark och osårbar…..

Har ingen erfarenhet utav kanalisering, så vet inte vad jag ska tro.

Hade ju hoppats få lite mer svar. Just nu är jag inne i en depression, men har ändå hopp att någon vill hjälpa mig.

Bigpharma
0

Det låter som du varit hos Gårdmarker? Jag blir en aning fundersam när folk påstår att de har en egenkontakt med ärkeänglar.Om de nu existerar så bör de befinna sig på ett så högt energiplan att det

knappast är möjligt att kommunicera med dem i en patientrelation!!

Vilket intresse skulle de ha av det isåfall?

retep
0

Hej jessicangel!

För mig låter kanaliseringar ofta  för bra och för mycket…men…men

Visst är det så att Ängeln Gabriel är den mest kända, största och finaste av dem alla. Och säkert är det så at du och vi alla är en stor och vacker ängel. Vi vill alla tro på detta och det gör vi rätt i.

Du är en ängel som vi alla är och vi skall meditera, vi skall andas och låta oss fyllas med energi och ljus.

Alla har vi och går vi igenom tuffa tider och får stryk…Men nu och framöver kan vi alla känna oss välsignade, för vi kan göra oss starka och osårbara genom att stå upp för det vi önskar vara, med den kraft och kärlek vi har, du har inom.

Det Änglarna kan ge dig, det är det du tar emot och omvandlar till din egen kärlek och din egen styrka. Du kan sova gott i natt och i morgon och varje dag sedan, vara utan depression och fri som den ängel du är…

_ Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

jessicangel
0

Tack Peter, vilka fina ord!

Jag hoppas utav hela mitt hjärta att jag ska slippa min depression. (utan att äta tabletter som jag slutade med förra sommaren. Tänker aldrig mer börja)

Har lidit i över sex år nu och provat allt känns det som. Det senaste sakral kranie-terapi. Men inget verkar hjälpa och det känns hopplöst. Det var väl det svaret jag hade hoppats på att få mest av allt…hur jag ska gå tillväga för att bli av med depressionen.

Svaret jag fick på kanaliseringen kan väl kännas lite opersonlig. Hon gjorde mig inte övertygad precis, även om det kanske var vad jag behövde höra.

Bigpharma - nej, hon hette inte Gårdmarker.

Bigpharma
0

Okej!! Fler som jobbar via en direktkontakt med Ängeln Gabriel då=)

[GunillaR]
0

Om du lider av en depression som återkommer så måste du plocka fram anledningen till att du får denna depression. Du måste konfronteras med den, och därefter kan du börja med healing.

Det är bra att du slutat med antidepp medicinen för denna ska bara användas som en akut åtgärd. Den tar bort symtomen men den hjälper inte i själen.

Enligt vad jag har lärt så ska man kunna kanalisera även med ärkeänglarna utan att försätta sig i trans. Gick mediet i trans här eller var hon kvar i sitt medvetande?

Internettan
0

#2:

Vad är definitionen på begreppet ängel om vi alla är det? Vad är det för skillnad på de som vi vanligtvis benämner änglar och oss "vanliga" människor?

Nu blir det så där konstigt igen…

"Vi är alla gudar och vi är alla änglar." Finns det någonting här i livet som är vad det verkar vara och som är avgränsat från annat utan att vara samma?

"Every point of view is a view from a point."

retep
0

Internettan!

Du ger svaret själv, när du säger "som är vad det verkar vara"

Livet är märkligt och kanske förvirrande…för Gud är Gud på det sätt vi tänker att Gud är, som Gud "verkar vara".

Gud Är och Gud är inte, på en och samma gång…liksom dag och natt, ljus och mörker. När det är ljust så ser vi honom…men när det är mörkt och vi inte ser honom. Då tror vi att han inte finns, då är det Djävulen som vi föreställer oss tagit hans plats.

Det samma kan sägas gälla för änglar. De finns och är så som vi tänker oss och upplever att de är. Men det betyder inte att vi inte kan vara änglar när vi utvecklar de egenskaper de har.

_Peter

Internettan
0

Är "att vara ängel" en egenskap menar du? Jag trodde att det var en särskild sorts andevarelser i Guds tjänst.

Gaiatri
0

#0 Tråkigt att du inte fick svar på dina frågor.

Det är mycket vanligt med depressioner på den andliga vägen. Det kan vara så att du behöver mer själskontakt och andlig input. Genom att tex meditera, sjunga andliga sånger eller något som du känner att du mår bra av och kan hämta andlig näring ifrån.

Eller så kan det vara så att du är i kontakt med själen och att själsenergin behöver få komma ut i det dagliga livet på ett kreativt sätt.

Detta är bara några idéer…

Ofta är det flödet av energi mellan själen och personligheten som behöver balanseras.

Gaiatri
0

#6 Jag tänker att vi alla har solänglar som överskuggar oss. Det är de som är våra själar. Det betyder inte att vi är änglar men att de leder oss under mycket lång tid ända tills vi kan stå på egna ben. Eller kanske kan man säga med egna vingar? Obestämd

Sen finns det också några av oss som kommer från devariket och ska bli änglar. Jag är själv en helt vanlig människoson/dotter och är inte så insatt i devautvecklingen och vad det innbär i den personliga upplevelsen och erfarenheten.

Man kan läsa mer om detta i artikeln:

Människor från deva- och änglavärldarna

[

](http://www.andligutveckling.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=96347ea3-084a-47cc-a230-2646610d20e4&GroupId=6f795ab7-4b21-4c39-8a7e-3bcaf1724fe2&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup)

retep
0

Ibland när vi frågar kan vi få vi svar som ger mer än själva frågan!

Andevarelser med egenskaper som kan vara, särskilda kunskapsområden olika kvaliteter och uttryck för det Gudomliga.

_Peter

Internettan
0

#10:

Okej, jag ska läsa artikeln.

Hmmmm… :)