Solar plexus chakra
Hej!
Det är så att jag har blockeringar i mitt solar plexus chakra och jag är i ett stort behov att lösa upp dessa. Därför undrar jag om det finns några bra chakra övningar för just detta chakrat? Vore bra om ni skulle kunna tipsa om så många och effektiva övningar som helst samt om ni har några andra tips och råd för hur jag ska kunna angripa detta problem.
Med härliga hälsningar
Tommy
oftast är det ju så att energin i de lägre chakrana ska lyftas upp i de högre och framförallt till hjärtat.
Denna övning upplever jag som den bästa om det ska förvandlas specifika blockeringar.
Du kan också leta i kategorin meditation och där finner du dels en bra övning som heter Hjärtemeditation, också övningen Öppning till det universella livet är bra.
Kan också rekommendera Färgmeditaiton och ljuskulorna som bra övningar för att rensa chakran och kroppar. Hittas i samma ketegori. 
Lycka till!
Behöver man musik som kan förstärka temat i valda övningar så kan man kika här i musiktipstråden

En bok, läs om secondary energy centres.

Hejsan! tack för svaren ska börja se in i de tips jag har fått. Någon mer som har några mer tips?
Sitt eller ligg ner, blunda och föreställ dig solar plexus som ett rum. Se det rummet för din inre blick. Är den gula färgen solkig? Finns där en massa "bråte?
Börja städa bort bråten, skura väggar, tak och golv. Till sist, måla hela det tomma rummet med en klar gul, lysande färg.
Du ska se hur bra du mår efter.
Likadant kan man göra med de andra chakrana om man tycker att man behöver.
Någon gång då och då, "går jag igenom" mina chakrarum och ser efter om det behöver städas och målas på mer och bättre färg.
Lycka till!
#5 Wow, den övningen gillar jag. Måste prövas.

*5 den gillade jag också.Oj, vad här ska målas