Vad händer?
hej alla här på forumet!
Efter min upplevelse i morse har jag suttit och googlat ett bra tag för att försöka bli lite klokare på vad som hände mig i morse. Hittade denna sajt och ser att det är en massa kunniga personer som skriver inlägg här. Nu har jag också blivit medlem och hoppas att någon av er kan hjälpa mig!
Bakgrund: jag har de senaste åren sökt mig till frågor om andra sidan, vad som finns efter vi dör osv. Dvs en hel del extensiella frågor har jag börjat att ta itu med. De senaste månaderna har sökandet varit mer intensivt. Jag har bland annat börjat tänka på omvärlden på ett annat sätt och känner en stor kärlek till människan, till jorden, till naturen - ja allt som finns runtomkring. Jag har varit på meditioner och healing och även träffat ett par olika medium. En tro på Gud och hans kravlösa kärlek börjar ta form och jag har börjat att tala med honom, Inte för att be om saker - utan för att framföra min tacksamhet. Jag har träffat ett par medium som alla (oberoende av varandra) säger att jag i framtiden kommer att arbeta medialt, vilket har fått mig att börja läsa om t ex healing mm. Kort sagt, så känner jag att jag är helt novis, men att jag har påbörjat en stor inre resa inom mig själv. Jag har börjat tala (i huvudet) med min häst, jag skickar telepatiska tankar till mina barn och min man. Jag brukar lite på skämt säga till min guide att "tack för allt" osv. Har ingen aning om vem min guide eller mina guider är - än, men jag börjar känna att jag är redo för att ta emot mer och mer information. Nu till händelsen som inträffade tidig morgon. Jag vaknade ganska abrupt. Den dröm jag hade drömt hade tagit slut. Jag tittade upp på klockan och la mig sedan till rätta igen. När jag slöt ögonen ser jag på näthinnan en mandelformad bild, med ett starkt ljussken runtom. Inne i mandeln ser jag mitt sovrum framför mig, precis från det perspektiv som jag ligger i, d v s jag ser täcket framför mig och sänggaveln. Framför sängaveln går en munkklädd figur fram och tillbaks, fram och tillbaks. Han går lungt coh metodiskt - ungefär som att han vaktar oss i sängen. Jag blir inte rädd för honom, men lite skrämd över att jag inte kan blunda för att få bilden att försvinna. Jag blundar ju redan! Mandeln syns lite mer åt vänster. Jag frågade i mitt huvud "Är du min guide" och fick till svar "Ja" (fast med min egen röst, så det kanske man inte skall lita på?). Min fråga är: håller detta mediala intresset på att gå till överdrift, alltså håller jag på att bli tokig? Eller kan det vara på "riktigt", att jag har lyckats få kontakt. Vill verkligen, verkligen tro det sistnämnda - även om jag samtidigt känner att tänk om jag får se ännu mer, som jag inte vill se???
Tack på förhand av nybörjaren.
Ja var på en storseans med Jill Petersson. Då satt ja & blundade långa stunder - men såg ändå en bild. Det var en människogetalt med ett hjärtformat ljust skimmer/aura runt - ungefär som änglavingar, fast vingspetsarna gick ända ner t fötterna, där de möttes.
Ja gjorde en bild sedan när ja kom hem - den visar ungefär hur den såg ut. Så nog kan man ''se'' fast man blundar. Så funkar de för mig att se iaf.
------------
Om du blir riktigt rik någon gång - så prova på Reconnectiv Healing & The Reconnection. Det kan ge viss ökad känslighet & ökad intuition.
Du kan läsa lite själv - så får du göra en egen bedömning, om de e ngt som känns ''rätt''.
Reconnective Healing & The Reconnection
/L
Ifall jag får lov att ge ett råd så skulle jag säga börja med att meditera med hjärtat. Typ sådana meditationer som du kan finna i vår kategori "meditation". Eftersom fler av dem innehåller beskydd och fokus på hjärtat och därmed själen, så kan din eventuella mediala utveckling ske mer säkert och på rätt nivå.
Du håller inte på att bli tokig, men visst kan man ha ett för stort fokus på just upplevelser, att det är de som blir viktiga. Oftast är det så i början av en väckelse så blir man fascinerad av upplevelserna och söker dem.
Så ta det lite lugnt och så avlappnat som du kan och sök själen via hjärtemeditation och då kommer dina gåvor och det du ska göra i en lagom takt och framförallt på rätt sätt.
sedan vill jag önska dig varmt välkommen hit till AU! 
om ajg får rekommendera några bra artiklar för att "sätta sig in i ämnet", så leta under fliken artiklar som du hittar uppe till vämster och skrolla ner så ser du alla våra artikelkategorier. Där finner du 2 serier som är super och de heter Människa känn dig själv och Döden - ett äventyr.
God läsning önskar jag dig.
Hej igen!
Tack för svaren och för tipsen! Jag hade inte upptäckt artiklarna så tack för guiden till dessa. Det verkar finnas mycket intressant att läsa.
Varma tack från mig 
Ja, här finnes massor att läsa och fundera över. 
kram på dej och hoppas läsningen ger dig något