Boktips
Måste tipsa om boken Universums plan av Lena Ranehag, jag har precis börjat läsa den, den känns viktig.
Hon skriver om att vi har så mycket elekrotomagnetiska energifält runt oss, datorn, mobil, sladdlösa telefoner mm, som gör att vi riskerar att bli avstängda från "Källan", tappar förmågan att prata telpatiskt med andevärlden, universum.
Då måste jag få inflika att detta tror jag inte ett dugg på. Att prata telepatiskt (lägre form av clairvoajans) med astralvärlden är något som vi inte ska göra i framtiden utan vi ska ha en inre själskontakt och då handlar det om både det högre mentala planet och det buddhiska som vi ska kontakta.
Detta görs oberoende om vi har dessa tekniska hjälpmedel. De har kommit för att stanna och utvecklas och förfinas. De är alla en symbol på ett nätverk och att vi alla hänger ihop. Vi hänger ihop i ett inre osynligt nätverk vilket detta yttre nätverk visar oss.
Vi ska inte vara rädda för utveckling inom teknik, anser jag.
Det känns tryggt att du inte tror att det är skadligt med de här energifälten från alla elektriska apparater.

Jag stormläste 3 böcker av Klaus J Johle om kärlek, vad är vi, hur man jobbar men att skicka kärlek, hur själv är regisör av sitt liv omm. Mycket bra! (inte på svenska)
Nu blev nyfiken på Ester och Jerry Hicks böcker men kan inte fatta med vilken börja sam på svenska bara några av de… Kanske någon kan tipsa? Vill inte igen läsa om affirmation men gärna vill den var Abraham hjälper minnas till läsaren vem du är igentligen och varför kom hit…

Be så ska du få är den första, sen kommer Skapa din framtid och de andra.
Läs och njut och tillämpa!
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#3 "Law of attraction" är en bok jag fick ut mycket av. Den går in på de universiella lagarna i detalj. Jag vet tyvärr inte vad Abraham-böckerna heter på svenska, men alla jag har köpt har varit läsvärda.