The glorious path
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
The glorious path
The mind, so empty and tranquil it is
A thought of wisdom and help is what I miss
The thought that could help to ease the mind
But no thought at all of any, any kind
The path may seem steep and unsure at this place The road filled with gravel to slow the pace The road of brightness seems to not be there And shadows turn up to incite the fear
But a presence is here to help us carry on Ears are forever listening and never gone Eyes are perceiving the state of being Its heart is with you, forever seeing
And know this and know it's true There is a path still there for you The path will not end in pain and tears But in love and joy to end your fears
A glorious path I see beyond the hill A path true and faithful to the highest will A path that is filled with love, joy and laughter With peace and happiness forever after No longer will the darkness reign
No longer will we have the pain
Since love will now be the power in all
Nothing will falter and nothing will fall
So rest now my dear ones in loves embrace
Rest and find the true and peaceful place
Dream of the glorious life that is soon to be
Dream of the life that promises to be free
NF - 20091022
Underbar! 
Vacker !!
Men det får mig att fundera ….vad har vi svenskar egentligen för relation till begreppen frihet och oberoende ?
Vad betyder det för vårt samhälle - jämfört med ex USA ?
Att Sverige går in i Europaunionen , förändrar det vår frihet och vårt oberoende ?
Fram för FRIHET och OBEROENDE - men hur ?
Vi gamla , vi fria , vi fjällhöga nordbor . Vi tysta , vi starka . Vi är vad vi är och vi bliver vad vi har . Vi vill leva , vi vill dö , som nordbor .
Hukanson du är något på spåren där. Hur fria är vi egentligen?
Jag varoch lyssnade på David Icke i Göteborg igår och han sätter fingret på skrämmande många saker där vi nog tror vi är fria men i själva verket ser vi inte bojorna på grund av hemmablindhet. Vi är liksom födda in i vår kulturella soppa och så vana vid den.
Han kommer tillbaka till det här med kärlek och rädsla - och för mig är det en sanning att det är grunden för val etc. Vad finns där att vara rädd för egentligen…? Men vi är rädda av oss. Vi törs ju för tusan knappt säga vad vi tycker utan att vi är rädda att någon skall klanka på oss eller tycka annorlunda.
Han uppehöll sig länge vid att det är viktigt att vi låter oss guidas av vår intuition snarare än intellektet. Och de smällar som vi kanske är rädda för att få om vår intuition säger oss att göra på 'inte vedertagna viset' måste vi förstå att i slutänden har den kraften en mycket bättre helhetsbild än vårt intelekt som mest ser det som står framför våra ögon och logiska slutsatser kring det.
Så fria, nja, det är vi nog inte ännu. Men vi jobbar oss dit genom att mer och mer vara i kontakt med vår intuition och vårt hjärta.

Intressant diskussion.
Håller helt med om att kärlek/rädsla är ett koncept att kunna se på det mesta inom oss och det blir ju en direkt spegling utåt.Så att följa intuitionen och våra hjärtan är jätteviktiga saker,även om det innebär att anses vara "besvärlig och ifrågasättande" många gånger.
Men jag känner hopp, jag tycker att det rör på sig…det får inte så stor plats i media bara, men i alternativa kretsar så finns det SÅ mkt fina arbeten som sker.Med miljö, holistisk hälsa,avståndstagande från normer osv osv.Det finns ju hela "downshiftingbyar " i Sverige tex ( man väljer bort materiella saker för mer tid tillsammans).
Fria är vi nog inte ännu, men det känns som en brytpunkt nu…vissa drar iväg åt helt andra hållet( maktmissbruk, egoism etc) medan många även stannar upp och tar tydliga,medvetna val.Vi får fokusera på det goda som sker!Jag har även tillit i att egospelet omöjligt kommer att hålla, förr eller senare rasar tornet…
Håller ni med om att det går att se kärlek-rädsla problematiken i två dimensioner - ofrihet/beroende samt frihet/oberoende . Även i typ Vit Makt försöker de förverkliga kärlek , kärlek till Ledaren och tvånget .
Jag ser en trend , som har blivit uppmärksammad i media , detta att folk i gemen har blivit så medvetet massinriktade , så fegt beroende och kollektiva efterhärmande . Ingenting är varken sant eller bra om det inte är något alla andra gör eller tycker . Motkraften till detta är ju då den fria oberoende gruppen , individualitetens bejakare , toleransens och framstegens invecklare .
Jag förstår inte ditt första stycke.
Det andra stycket tolkar jag som att det handlar om det kollektiva. Och det är en del av vår hemäxa som jag ser det. Jag tror att vi har med oss många beteendemösnter kollektivt och att en del av medvetandehöjningen går ut på att frigöra oss från dessa. På olika sätt.
#5 o #6. Däremot tror jag mig förstå det första stycket. vill tillägga: "Kärleken är blind." Och att det där är en farlig sorts kärlek. den finns ju inte bara bland Vit Makt-folket. Du kan finna den tex hos alla de etablerade religioner, politiska system etc som följer en ledare, guru, karismatisk person osv osv osv. Vi har också begåvats med ett mass-medim, alltså TV, som förstärker detta. Ibland förefaller folk vara helt hypnotiserade av någon stark personlighet, som framträtt i rutan, liksom fråntagna sin egen förmåga till omdöme.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen