Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2499 ggr
prema
0

OBALANS,,,Kan ej sova

Hej. Jag behöver tips om hur man hanterar sömnlöshet. Har för andra natten i rad sovit ca 2 timmar. Är hög på energier och kan inte stänga ner. Jordat mig mm, mm men sitter bara och svettas och har fått stanna hemma från jobbet. Kan inget annat än sitta öppen i detta energipåslag. Men vill komma ner och har försökt stänga ner mig med alla krafter jag har. Brösten spänner, håret är fett, svetten rinner och jag är på hugget och snabb som sjutton i allt. Tankarna far runt och fort går det. Nattetid när allt blir tyst så blir det ännu värre. Vågar inte lyssna på lugnande musik eller nått ljud för det triggar igång allt. Är det en vanlig doktor jag måste gå till för att få sömnmedicin eller finns det hjälp att få på annat sätt ???  Hjälp mig snälla. Jag har även prövat örter.

Tride
0

Vanlig doktor och sömnmedel är väl inget att rekommendera, men en bra aku-punktör kanske kan hjälpa dig att få balans mellan yin o yang.

Annars djupandningar, men det kanske du redan har prövat.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Denna kommentar har tagits bort.
cillaj
0

Vad har du gjort för att ha hamnat i dessa höga energier,

ibland kan det vara bra att gå tillbaka o se vad som orsakar påslaget..

det framgår inte av din historia, då är det svårt att veta vad som kan åtgärdas.

Berätta gärna vad som har hänt..??

[Mariann]
0

Jag undrar också vad som hänt? Vad har du gjort?

Eremitha
0

Är det något tillfälligt? Har du upplevt något liknande förr?

En läkare kan till exempel ta prover för att kontrollera sköldkörtelfunktionen. Obalans i den kan ge symptom som dem du beskriver, men då är det över längre tid än ett par dagar.

Fair Winds and Following Seas!

jamenvisst
0

Du har för mkt eld i hjärtat pga av undertryckt frustration och för

mycket tankeverksamhet.För mkt tankar och ältande sätter mjälten/hjärtat

på hårda prov och  dränerar dess energi.symtomen leder då till sömnlöshet,trötthet,oro,svettningar osv..hjärtat styr svettningarna

enl kinesisk med.Om tillståndet pågår en längre tid  kan man hamna i en utbrändhetssituation och senare i en fibromyalgifas,då

tex mjälten styr funktionerna i extremiteter,dvs ben och armar.

Se om du kan hitta ngn duktig akupunktör i din närhet som kan hjälpa dig med att lugna elden i hjärtat och balansera de övriga

elementen enl.ovan..Örter kan oxå hjälpa,men bör då ges av en utbildad tcm-örtmedicinare…enl.kinesisk med måste man alltid bedömma hetta i förhållande till kyla…många med trötthetssymtom mm,köper tex ginseng och annat hej vilt och förstår inte varför de fått hjärtklappning,svettningar mm..de behandlar eld,med mera eld.

Slutligen.Ta en titt på din tungspets,ju rödare,desto mer eld.spetsen

symboliserar hjärtats område..Väljer du akupunktur,så måste du ha lite tålamod..allt från ett par behandlingar till 7-8 beh.

Lycka tillGlad

Sviskon
0

svettningar å är på hugget hela tiden..?? Hmm åter som klimakteriebesvär.. Tabletten "Kvinnans val" kanske är något för dig???  kram

[Myy2000]
0

När jag blir för "spacad" så brukar jag enbart ägna mig åt mer fysiska saker för att uppnå någon form av balans. Städa, styrketräna, äta kraftig mat och umgås med jordnära människor.

För mig är det viktigt att undvika kaffe, cigaretter och andliga aktiviteter under sådana perioder.

Till min stora glädje brukar choklad (inte med hög kakaohalt) hjälpa mig att hålla mig på jorden också.Flört

cillaj
0

Jo du Sviskon,

vad du kan om kvinnors åkommor då??

Är du månne berest i den världen?

Kanske rent av är gynekolog ju??

yogflame
0

Hej

Utbrändhet för mycket arbete kanske ?

ska du ha sömnmedicin måste du gå till psykolog eller psykiatriker om jag ej minns fel har den senare tillstånd att skriva ut medicicn medans första bara att diskutera. Nu var det så länge sen jag åt medicin slutade 2006. Du kommer säkert också att få gå igenom hela alfabetet av mediciner vissa gör en helt sänkt , iallafall mig (lergigan) Så man somnar men orkar ej gå upp kl 8 och om man sover till 14 är det svårt att somna i rätt tid på natten så det blir en ond cirkel. Korta perioder kan det vara bra men ingenting att rekommendera under längre tid, jag tror jag åt i lite mer än ett år. Men nu i efterhand fattar jag inte att jag orkade för man blev lite segare än normalt dagen efter.

Jag minns första gången jag tog sömnmedicin , man vart så utvilad och kände att man hade energi till tusen men det var bara i början man hade den känslan.