Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2101 ggr
[Mariann]
0

NIRMANAKAYA

(Sanskrit)
En Nirmanakaya är en människa, som har uppnått den höga invigningen som betecknas med Buddha-ämbetet - det tredje bardo-tillståndet: Transformationskroppen. I stället för att träda in i nirvana (?) eller iföra sig dharmakaya-klädningen (som båda för evigt utestänger den invigda från människornas värld) fortsätter denna Buddha sitt arbete för att hjälpa männskligheten. Andevetenskaben upplyser, att Gautama Buddha är en Nirmanakaya, och på grund av den stora försakelsen för människosläktets skull, känns det ingen högre än han.

hämtat från visdomsnettet

[Mariann]
0

dvs 8 invigningen! Glad

[Mariann]
0

liten parantes är att en Kristus är en 7 invigd….

[Hukanson]
0

Så den åttafaldiga vägen är en säker väg för att befria oss från lidande ? Vad är lidande ?

Choklad
0

# 3 Det är väl beroende på vem och hur man upplever sitt lidande? smärta, olika känslor som avund, tycksyndom mig..sorg….om du är i en depression, lidande kan vara så mycket. Kroppslig smärta, själslig smärta…

U R us

[Mariann]
0

Sedan är det ju bara personligheten som upplever smärta.

Choklad
0

# 5 hur menar du då? när minman gick över till andra sidan så kände jag i hela min själ hur obeskrivligt ont det gjorde, en smärta utom denna världen…jag kunde exakt känna var min själ fanns. Tror att det var så jag "vaknade"

U R us

[Mariann]
0

Njae… själen med stort S befinner sig på så höga plan att man näppeligen kan känna den bara så där.

man pratar lite om 2 själar inom esoteriken en del av själen som är inkarnerad i kroppen (hjärnan) och den själen som befinner sig på det högre mentala o Buddhiska planet.

När jag tänker själen är det den jag menar och personligheten befinner sig  ju på de tre lägre och kämpar med livet på de planen och där finnes smärta.