Tips och råd
Hej alla!
Vet inte om jag är inne på rätt tråd här, men det lär jag väl få veta!!!
Jo, jag har suttit och letat efter inlägg där jag kan få tips och råd på bra meditationsböcker och bra meditationsdskivor, både vägledda och bara musik.
Har provat en del med bara musik men känner mig stressad… och det är väl inte direkt meningen.
Jag suger i mig allt…
Må gott
Kram Lena
Jag vet inte riktigt vad du menar med meditationsböcker. Menar du böcker OM meditation eller meditativa böcker? Musik som jag tycker är fantastiskt vacker, helande och meditativ är en sorts mantrasång av Deva Premal. Det ska mycket till för att känna sig stressad när man lyssnar på henne! Det finns flera bra CD skivor med henne och hennes man Miten. Testa om du vill!
#1 Du är i rätt kategori
och i denna skulle du hitta mina tips i alla fall och säkert några av andra också.
Deva premal gör mycket vacker musik som #1 säger, som jag också upplever väldigt avslappnande och i helande.
Men för mig, om meditationen sak gå djupare och in i hjärtat och långt in in i själens värld, krävs det djupare musik och då är det klassisk musik som är vägen och viss new age musik.
Jag har sammanställt ett inlägg som heter meditationsmusik, Marianns tips
där jag har lagt in massor med musik och till vad den kan användas.
Musik tipsen där används med fördel till den sorts meditation som stimulerar hjärtat och som integrerar själen och ett högre ljus i kropparna. ex denna
men kika gärna i kategorin meditation du finner mer tips om du letar där. 
Jag menar böcker OM meditation.
Tack för tipsen - ska kika på dem lite senare. Stjäl en stund från jobbet.
Fick ett tips igår på Eckhart Tolle så den har jag varit uppe på bibblan och lånat.
Känner att jag är inne i ett utvecklingsstim med mig själv och det känns så jäkla häftigt. Ett ordentligt flow…
Ha en bra dag
Kram Lena/
Jag har oxå letat länge efter böcker angående meditation men utan resultat hoppas du har bättre tur än mig :)