Godnatt!
Kallt var det idag ca minus 7-9 grader mellan Alingsås och Göteborg kl. 07.00 . Sedan sken solen ifrån en klarblå himmel.
Vårkänslor finns och känns överallt nu,det kvittrar och det kvirrar.lilla svartmesen lyssnade jag till idag,var på en härlig motionsrunda med kurskamrater i skogen utanför fristad. Fick lära oss lite om fåglar,ex.vitryggen är nst. helt utrotad,en hackspett som behöver gammelskog och lite till o.s.v.
Min dag har varit givande, med andra ord.Hälsningar till alla som har våryra i sig ..
Ha det som ungarna säger…och kvittra på…
Astrid
Jo, så är det nog nu, våryra och mycke känslor, ibland svårt att veta vad som är vad.

Natti natti…
Jaså, du har fått vårkänslor #1 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Hej igen Nja jag har väl alltid vårkänslor,men det är mest positiva tankar jag bär på…. Men jag har hört att det kvittrar i buskarna nedanför där vi bor… och uppe i skogsbrynet,fåglarna har en febril tid nu… det är väl ljuset som gör dom och vi människor lite 2 småkvittriga".. Ha det …som barnen säger och har man sett på nyheterna ang. Nordkoreas kärnvapen ,robotar eller vad?Eventuella sådana och USAs tillsägningar så får man ju kalla kårar på ryggen.? Då måste man ju bara försöka ta en dag i taget och be vår Gud allsmäktig om fred på jorden eller hur?
Välkommen Våren säger jag då! Natti igen… Astrid

Då har du inte hunnit se snön som vräker ner så fint i vårvärmen…?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Tänk vilka olika perspektiv man kan ha, det är spännande! I Sverige är det VÅR så fort solen tittar fram och fåglarna kvittrar ,hihi, spelar ingen roll att snön ligger i drivor och att man behöver vinterjacka!
Nej precis så,men ibland beror det väl på att vi inte är på ett alldeles gott humör och stressar och stressar,vi ska hinna allt göra allt på så kort tid som möjligt…det är vår ljuset som gör oss ystra och glada och ibland förälskade sägs det ju.
Idag var det snömodd på vägen ifrån Alingsås till Borås och i em. så var det helt rent ifrån snö. Tranorna stod på ett ben i snön på åkrarna i morse och kissemisse var inte allt för förtjust i att gå ut och kissa i snön ..regnet måste ju komma innan det blir varmt ..kanske till helgen.Himmelen är just nu vackert gråblå och diset ligger kvar och inväntar skymningen över sjön Mjörn..
Hälsningar Astrid