Tips?
Hej. Känner att jag har behov av att kunna koppla av ordentligt inte bara att jag sitter still utan att hjärnan kopplar av också.(
stressigt som bara den på jobbet)
Har Ni några bra tips?
Brukar sätta mig med en skiva med mycket avslappnande musik ibland hjälper det.
Var rädda om varandra
För mig har det handlat om ljusmeditation och då göra det varje dag en halvtimma och i något år eller mer (jag gjorde det i många år och gör fortfarande). Det tar tid att koppla av hjärnan. Den västerländska hjärnan och sinnet är mer ett automatiskt tänkande, de österländska har mer meditation inbyggd…
Skulle man som västerlänning nyssens ha varit i upprepade inkarnationer i österlandet, så är meditation lätt och att släppa tankar. (om man haft den träningen där)
Har man som faktiskt många av oss en lång rad inkarnationer i väst så är vi så integrerade i detta sättet, att hjärnan "går av sig själv".
Då kan det behövas lång tids träning, för att slappna mer av i hjärnan.
Men (det finns alltid ett men
) genom att vara inkarnerad i väst så finns det ett stort syfte med det och det är just att utveckla, den handlande kraften. Inte så att jag menar att man inte kan handla i öster, jag hoppas ni förstår vad jag syftar till.
österlandet har mer en tradition att "stänga av" hjärnan och sinnet, att bara vara…
Medans vi här ska träna i att få ner ljuset i tankarna och sinnet och handla dem ut. Att vara kreativa.
Jag tror det är just därför man inkarnerar lite här o där i följd, för att just få med sig de olika förmågorna.
Därför ska man inte alltid stänga av tankarna, mer jobba med att få ner ljusa tankar och kreativiteten att skapa en bättre värld för alla, genom att ha ett öppet sinne för ljuset, Gud och själen.
Kan det vara nått som säger nått?
Du har många kloka tankar. Det känns faktiskt avkopplande att bara gå in på andligt i fokus. Dessutom skriver du med ett lugn vad du än skriver. Ja det känns så iallafall. Tack för Ditt svar. HA en riktigt skön kväll och helg
Var rädda om varandra
Håller med Marianne, ibland är det lugnande att vara kreativ, som att sappa runt på sajterna, läsa lite här o där kanske.
Att meditera när hjärnan är för överstressad kan ibland skapa mer oro än lugn.
gör som jag, sappa runt lite.
Ha en skön helg du med.
Kram cilla.

Ett varmt bad med väldoftande badolja, ett stearinljus, vacker musik… Det är billig, enkel vardagslyx som jag finner väldigt avkopplande…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#2 Tusen tack för att du ger oss på AU positiv feedback! 
Känns väldigt skönt att få det ibland… 
Hoppas nu du kan använda något av vad som sägs här i tråden som hjälp för dig. 
Kram och trevlig helg till dig också!