Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4268 ggr
subtil
0

Ärkeänglar.

Man hör ofta att vissa har kontakt med ärkeänglar , då måste man förstå vad innebär det att ha kontakt med ett sånt väsen. Ärkeänglar är den första manifisterade formen för oss människor dom utgör grundmönstret eller originalet för oss människor.

Ärkeänglar kan inte kommunicera med oss människor eftersom vi befinner oss i den tre dimensionella världen, deras energifält har ett så högt svängningstal att våran tredimensionella fysiska kropp skulle upplösas i beståndsdelar och brinna upp om vi kom i kontakt med deras energifält.

Det som vi människor kan se och uppleva är en femdimensionell projektion, för dom kan inte projicera sig i en lägre dimension än denna. Dom som påstår sig ha en direktkontakt med ärkeänglar tror jag är vilseledda av astrala väsen som vilseleder dom.

Kommunikationen mellan människor och ärkeänglar kan endast ske på den femte dimensionen och först då människan har uppnått det femdimensionella medvetandet, hur många har uppnått det? Såna människor är lätträknade på jorden.

Detta är mina erfarenheter och tankar till hur vi förhåller oss till vad är det vi egentligen får kontakt med.

Aldebaran
0

Vad betraktar du som en ängel? Ärkeängel, Ängel, Devor, Tomtar, Troll, Älvor etc etc alla tillhör dom ju devariket/änglariket… Men så gör åxå elementalen.. Som te.x begärselementalen på astralplanet… Jag är helt inne på din teori om "astrala väsen som vilseleder"

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Mariann]
0

#0 Jag håller helt med dig. Glad

Men eftersom det finns hierarkier även inom deva/änglavärlden, så kan man ju ha en kontakt med en lägre ängel under ärkeängeln. Precis som man kan ha kontakt med en discipel under en Mästare.

Det befinner sig ju väsen på alla plan inom dessa 7 som finns omkring Jorden.

jag menar man kan ha kontakt med strömmen som förmedlas av just dessa lägre väsen som arbetar i Ärkeängelns aura, långt ut i den oftast.

Sedan som du säger, astrala väsen som busandar gillar att lura oss och eftersom fascinationen av fenomen är så utbredd och urskiljningsförmågan liten så är många lurade…

En väldigt viktig info att få ut och att prata om, vi har en hel del artiklar om ämnet, så som Högre och lägre psykism, är klärvaojans objektiv, urskiljning på den andliga vägen, astralvärlden, astralkroppen. Alla dessa artiklar ihop gör att den som vill få en djupare förståelse för problemen om kring detta får det, hoppas jag. Var och en är en enskild länk till artikeln.

amier
0

Jag lär mig något nytt varje dag. Ska läsa mer om detta. Tack för era kunskaper som ni delar med er.Oskyldig

[Mariann]
0

Tänker… om man vill läsa mer om Devariket så har vi givetvis en artikel om det också. Oskyldig

Devariket

Freja15
0

Då undrar jag som "oinvigd" vad den femte dimensionen är för en nivå? När är man där som människa? Jag har inte riktigt förstått denna nivåindelning som ni ofta pratar om här inne.

Personligen så vet jag ju vad jag träffar när jag är uppkopplad. Och det är både ärkeänglar, "vanliga" änglar och anhöriga döda. Jag träffar också de från devariket titt som tätt. Och jag vet att jag inte är vilseledd Flört

[Mariann]
0

Jag pratar aldrig om dimensioner, men jag antar att man syftar på det Buddhiska planet. Det plan man har sin verkan ifrån när man är färdig med evolutionen som människa. Ärkeänglarna är nog ännu högre upp än det planet. Vilket gör att en inkarnerad människa så gott som aldrig kan ha en sådan kontakt, det är en avspegling man ser eller upplever, eftersom det rör sig om astralplanet där alla döda anhöriga är och är kontaktbara.

De andra högre världarna (högre mental och uppöver) är ofysiska dvs formlös värld, vilket gör att det är naturligt att ingen kan berätta om dom, blir svårt med orden då.

Vilseledd anser man ju sig själv aldrig vara. Flört
Givetvis får var och en tro man ser/hör vad som och på vilken nivå man nu än vill att det ska vara. Man får t o m tro att det bara finns en värld bakom den fysiska.

Freja15
0

Det är så sant som du skriver Mariann.

Vi blir alla saliga på vår troGlad

Men vad är då avspeglingen? Är det en ärkeängel som speglar sig för att komma med ett budskap? Eller är det ett lägre väsen, en busande som speglar sig i ärkeängelns energi?

Andriel
0

Jag har fått den uppfattningen att ärkeänglar i motsats till andra sk ljusväsen kan gå ner i de djupaste delarna av materien och manifestera sig. De kan alltså manifestera sig på det fysiska planet om intentionen till detta finns. De kan göra fysiska avtryck. En del av den himmelska härskaran av ärkeänglar kastades ner till jorden i samband med Lucifers fall. Där finns flera fd ärkeänglar ( numera nephillim eller fallna) Ärkeänglar har del i hela skapelsen  samtidigt(alla plan) När de manifesterar sig fysiskt eller eteriskt på en plats så möter man en version av detta väsens totala kraft som är ett fragment av hela kraften filtrerad genom 49 plan. Dessa väsen är arketyper för guds egenskaper, och lika gamla som gud. Mika-el betyder Han som är som gud som gud älskar. Gabri-el betyder Han som älskar som gud osv.

[Mariann]
0

Min uppfattning är att de jobbar i hierarkier. Så visst är det Ärkeänglen, men i egen hög person det är ju det som är frågan. Om det är en ängel som jobbar i strömmen av en ärkeängel så är ju det inte sämre än Ärkeängeln själv.

Precis som en mästare eller Kristus för den delen som manifesterade sig genom Jesus när det begav sig.

Vi har ju också Maria som har gått både ängla evolutionen och människo evolutionen. Dvs är både Mästare och Ärkeängel.

Aldebaran
0

Maria världsmodern?  Hur gick hon först änglevolutionen för att sedan då "halka" tillbaka ett par eoner för att börja om på människans nivå?

[Mariann]
0

Det förutsätter en tro på att man kan inkarnera som ängel med tex 4 hjärteblad och köra en cykel med människoinkarnationer tills man tar 5 inv, om det är den invigningen som ligger i planen för den cykeln.

I min förståelse så är detta långt mer komplicerat än vad som beskrivs i de gamla esoteriska böckerna. Het har också framkommit ny kunskap och den upplever jag ska läggas till och det fördjupar/breddar det gamla.

För mig är det självklart.

[Mariann]
0

At a certain point in the development of the devas, they are individualized, just as an individualization takes place from the animal kingdom to the human kingdom. When the devas are individualized, we call them angels. Angels have the possibility of entering the human kingdom and incarnate as human beings. There are angels who would like to have a closer connection to humanity, and who would like to help humanity. A cycle of incarnations as a human being has the double purpose of helping the angel to evolve faster than it would do otherwise, since the resistance which is found within the human kingdom accelerates evolution, and of giving the incarnated angel access to transmit energies in a special way, energies which further the development of humanity. The life of the angels as human beings may be very hard for them, since they are not used to resistance. After they have finished their cycle of incarnation, the angels may return to "angel work", i.e. energy work, and continue their evolution as arch angels and further on, or they may continue their development along the human line where they will work with the development of consciousness as masters and further on.

Hämtat HÄR

Aldebaran
0

Vad jag har hört och vad som stämmer med dom esoteriska lärorna så var födandet av Jesus en av Marias invigningar i människoevolutione. Sedan kom Marias 4:e invigning när hon fick se sin son Jesus genomlida sina kval på korset, som förövrigt också var Jesus 4:e invigning (den 5:e fick han genom den sk. uppståndelsen)

Den 4:e invigningen är alltså den svåraste att gå igenom.

Maria genomgick senare sin 5:e invigning och valde därefter att fortsätta i Devariket där hon blev "drottning" av världen dvs Världsmodern.  Hon är alltså "drotting"/beskyddare av alla födslar i världen…

[Mariann]
0

Marias renhet och barmhärtighet

Joo det är den kanske, den kallas ju också korsfästelsen så… Den ultimata mötet av tröskelväktaren och själens mörka natt… om jag minns rätt…

Aldebaran
0

Fina bilder… Seraf beskyddaren av Ormelden…

[Mariann]
0

Ja han är fantastisk han Eskild Tjalve, har hört dem båda i föredrag, kanon bra!!

Noterade du #12?

Eremitha
0

#13 finns ett kapitel om världsmodern i den text om Födelsens mirakel som jag just nu översätter (av eget intresse, men den hamnar säkert här på AU också).

Fair Winds and Following Seas!

Aldebaran
0

Ja, jag har en bok som heter Kingdom of Gods. Där finns många av dessa illustrationer med…Har varit facionerad av den sedan barnsben…

[Mariann]
0

#17 Självklart gör den det! Skrattande

Andriel
0

Instämmer till fullo med dessa reflektioner, M och A!