Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1265 ggr
Daria
0

Healing

Hej!

Har en fråga om healing.Jag brukar heala till"husbehov"och jag har provat att skicka till en vän,för att testa om det fungerar på avstånd.Healingen skickade vi till varandra samtidigt,jag såg henne jätte tydligt och hon uppfattade ett enormt glitter hos sig.jag har healat mig själv,och då har jag sett en ljus hand och det har känts i kroppen att nåt hände.Nu till frågan:skulle heala gubben min i onsdags natt,han sov så jag tänkte att när jag endån e igång så jag jag köra lite healing på honnom.Men där var det stopp ,jag hör"i mitt huvud"detta låter nog dumt men han skrek som när nån råkar ut för nåt hemskt,inget kul.vad e detta ,bär han på något som han inte jobbat klart med.Nån som vet.Kan man läsa någon under healing?Mvh Daria

Mavios
0

Nu är jag inte alls insatt i healing och är således ingen healer själv. Däremot har jag vid flera tillfällen sett i diskussioner att det är absolut "ajabaja" att heala eller försöka heala någon utan personens medgivande. Även om tanken är god, så är det ett övergrepp på personen.
kanske var det protest du hörde helt enkelt?
Inväntar med spänning mer initierades svar i den här frågan.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Daria
0

Hej igen!

Nä inte riktigt ajabaja,han vet vad jag håller på med och han mådde dåligt, så han gick och lade sig,men innan han gick in så sa han skicka lite av det när hokos pokus till mig,jag mediterar och övar på allt ,ser och hör fast väldigt okontrolerat ,ska börja kurs snart.han i sin tur tar det med ett skratt.

[Mariann]
0

Min första tanke var också så som mavios skrev, för man får alltiså inte skicka varken ljus eller helaing till någon som ej bett om det.

Man kan ju i och för sig alltid be till änglarna om att hjälpa den o den, det är ok, men inte skicka själv.

Kanske det är bättre att gå via änglarna i en bön för din man, då är man ju säker på att det blir regulerat i vad hans ka ha ochenligt Guds vilja och inte vår egen.

Vi har inget speciellt om healing att läsa om, det finns ju en bok som heter esoterisk läkekonst av Alice Bailey och den behandlar ju healing. Du hittar den under boktips.

[Mariann]
0

Nu minns jag en bok som vi har översatt första kapitlet i och kanske dessa sidor som är översatta kan ge dig något.

HÄR

mayolica
0

Som jag har lärt mej så finns det inga förbud mot att ge healing till en person som inte har bett om det,då det är mottagaren som väljer om den vill ta emot healingen som vi erbjuder. Däremot är det inte rätt att läsa av någon utan lov.

Jag ser ingen skilnad på att be änglarna ,mot att be om universums helande kraft till någon.  Men ibland händer det att det tar stopp eller tar emot som i ditt fall ,då var det nog så att han inte ville ta emot någon healing.

Nu är det oxå så att det finns olika sätt att ge healing på,vissa sätt passar inte att använda utan att fråga personen om lov först och få ett godkännande.

~ mayolica ~

Daria
0

Hej!

mayolica,tackar för svaret,tycker väl att om jag förmedlar healing,då finns det ju en healingguide med i spelet,och denne borde veta var healingen kan behövas hos den man sänder till.Att räkna det som övergrepp lät lite hårt.ofta ser man på andra liknande sidor där folk ber om healing på sina anhörigas ,som då varit illa däran,då har dom ju sänt utan att fråga pers i frågan.

Tog endån upp detta med gubben,han sa att han vet inte varför ,men förr vaknade han ofta av att han skrek rakt ut,men vet inte varför.

Och  jag tror att jag hade fått en "tillrättavisning"av mina hjälpare om jag gjort så fel.eftersom dom visar och vägleder mig i mycket annat.

mayolica
0

#6 Det kan vara ett motstond på det omedvetna planet hos honom,det kan oxå ta emot om man är rädd att det är fel.Men du behöver inte oroa dej,tycker offta folk har en överdriven rädsla för att sända helande tankar och ljus. Lyssna på din inre känsla och följ den så blir det nog bra.

Glad Lycka till.

~ mayolica ~

Daria
0

Skulle bara förklara vad jag menade när jag frågade om man kunde läsa av någon:det var om man kunde läsa av sjuka delar av kroppen,för jag har ofta känt kyla från en människa om dom har ont,en såg det ut som det var en mörk fläck på halsen och han blev inlagd akut och fick tub i halsen,min bror får jag huvudverk med och han har mycket problem med huvudet efter infarkten.

Jag menade inte läsa personen i sig utan sjukdom om man kan känna det.för när jag healar mig själv så "hittar "kraften dit den ska utan att man riktar specielt mot någon del.

det är svårt att skriva,man pratar mycket enklare.övning!

[Mariann]
0

Problem uppstår när man skickar healing utan att människor ber om det.

Att be en bön till Gud, till änglarna om de hjälper vederbörande är aldrig fel. Men att skicka själv är fel anser jag.

Vår lista är en bön lista, vi skickar inte själva vi ber om änglarnas hjälp till alla de som står på listan. Vi lägger ingen tanke i vilken hjälp som ska komma, precis som när vi (i alla fall jag) ber om hjälp för andra drabbade i världen, krigsoffer, offren i Australiens bränder etc.

Det är samma slags bön som munkar och nunnor gjort i alla tider för mänkligheten.

[Mariann]
0

Därmed inte sagt att du gjorde fel i #0 han hade ju bett dig så. Problemet här ligger på annat plan. Antingen han som sa stopp, eller hans själ.

mayolica
0

#8 Jag förstår vad du menar om man är intonad på samma energifrekvens som personen man ger healing, så brukar man  känna personens smärta och känslor i sin egen kropp. Be gärna att inte läsa av något som inte gynnar healingen,tex personliga saker mm.

Dom kalla fläckarna brukar man kalla för energiförtätningar,det är blockeringar i energiflödet som kan bero på olika saker,tex gamla skador. Man kan oxå känna varma fläckar som oxå är energiförtätningar.

Jag vet inte vilken healingmetod du använder. I tex reiki och liknande, går energin själv dit den skaMan tänker att personen får precis så mycket helande kraft, och att h*n får det bästa möjliga helandet utan att styra och försöka påverka resultatet själv.

Om man lägger egna värderingar om vad man tror är bäst för någon blir resultatet inte lika bra, man kan bestämma område men inte vad som ska hända.

~ mayolica ~

Maddo
0

Som jag ser det hela är det samma sak att sända genom sig själv som att be till Änglar och Gudar. Den enda skillnaden är att vi har olika uppfattningar om vad som är rätt och fel.Har man hittat sin inre frid och gudomlighet så sänder man ut positiva energier. Det finns ingen som kan säga vad sanning är alltså inte heller vad som är rätt eller fel..Var och en gör det den tycker känns riktigt och rätt. Men en del mäniskor tycker sådant här är hokus pokus,och vad givet mår dom ju inte bra av att veta att nogon leker övernaturlig m.m dom kanske blir rädda och då tar ju psyket skada.Vi helar ju dagligen alla mäniskor,i vardagen,en del har dåliga onda energier och dom skadar ju oss om vi innte lärt oss att skydda oss från det,och det är inte lätt.Sedan har vi mäniskor som utstrålar värme glädje m .m Å då blir det en positiv påvärkan som kan sprida sig. Så det är ju ganska lätt att förstå egentligen..Själv tycker jag det ska komma naturligt och inte genom en massa olika böcker m.m om hur man går till väga..Allt som känns rätt och riktigt för var och en..är det allra bästa.Vi är ju som Granarna i skogen, ingen är den andra lik.

Lev livet, det går inte i repris.

mayolica
0

Vi är födda med förmågan att ge healing,sända ut ljus och värme till andra människor,det tycker jag att vi ska använda mer i vardagen. man böhöver inte e om lov för att önska någon gott,Tycker att det är värre att tänka illa om människor,har aldrig hört att någon ber om lov för att önska dåligt till någon.

~ mayolica ~

[Hukanson]
0

Man behöver inte be om lov för att önska någon gott men man kan be om gott för att önska någon lov.

En variant som skulle kunna fungera är att innan man ger healing till sin sovande vän erkänner denne som en andesjäl och ber denne andesjäl att ta emot och acceptera den healing som man vill giva för att hjälpa personen att läka sig själv.

mayolica
0

Olika personer har lite olika sätt att ge healing.Jag tycker inte att man ehöver krångla till det,om en person av någon anledning inte vill ha healingen som erbjuds,så aktiveras ingen healing även om man förmedlar energi.

Du fick tydliga signaler om att han inte ville ha healing just då och följde din inre röst,om du provar någon annan gång när han sover så kanske det känns annorlunda. Lyssna på den inre känslan och följ den så får du dom bästa svaren.

Lycka till

~ mayolica ~