Jag ska nog kika månen ikväll, kikade den även igår kväll. Vacker! 
Jag med när jag gick med vovven… Själv skall jag ut i skogen med en vän och gå. Så härligt att ha den som ända ljus…
jaa, det är otroligt vad månen kan lysa upp…. vi hittade på Kreta en gång tilll ett retreat endast med hjälp av månljus…

Månpromenad blir det, brukar ta sista rundan med vovven runt midnatt.
Finns det snö där du bor? Här ligger den djup och vacker och förstärker månskenet så det blir alldeles magiskt.
Fair Winds and Following Seas!
Nja lite snö har vi här. Men det är härligt att bara gå i ljuset men vi har kallt så det hade inte gjort något om det knarrade mer under fötterna. Så härligt ljud av snö…
Jag såg fullmånen nere i väster när jag knallade till jobbet i morse.

Någon reflekterande snö finns inte här.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
igårkväll stod jag i mitten mellan solen och månen, först stod jag och beundrade solnedgången, en härlig syn efter alla dessa mörka dagar. När jag vänder mig så blir jag glatt överraskad- för på motsatta sidan var fullmånen på uppgång, den stod rund och blektgul på den ännu ljusa himlen.
U R us

Ja, jag kommer att titta på fullmånen ikväll och kanske inatt om hundarna väcker mig, sedan är det där med molnen. Inatt så hade vi mulet när jag var uppe, men det var ordentligt ljust för att vara natt.
Här där jag bor så har vi mycket nysnö så det blir ännu vakrare då det är fullmåne. Är det kallt så kan jag inte vara ute så länge i fullmåneljus, men en stund går det alltid.
inatt såg jag rådjur leta mat utanför vårt hus under decimeter-snön och månen lös så hela trädgårdens snötäcke strålade i blåvita toner Aj va vackert!

Det händer nu och då att vi ser rådjur här också eller spår av dem………fastän vi bor mitt i samhället.
Vi har en putteliten trädplätt bredvid.Kan det ha blivit så att de genom generationerna blir de mer vana vid oss? och avkommorna lär sig att leta mat vid befolkningen?
Efter ett riktigt mäktigt snöoväder i helgen med mycket trafikproblem skiner månen helt klar och full.
Mmm underbart!!! fast det med sömnen kan bli sämre förståss.
Men jag har ännu svårare när månen är helt borta faktiskt… Nån annan???
Kanske beror på hur månen var när man föddes????
Jag har njutit av världens månsken i två nätter nu, alldeles magiskt med lite snö och några minusgrader. Underbart! Känner mig alldeles laddad med energi…

Vackert är det, men jag blir inte laddad, tvärtom trött pga att sömnen inte vill infinna sig under fullmånen.
Håller med #12, det går inte att sova,har försökt i 2 nätter nu, endast några timmars sömn, det börjar tära på en.
Jag läste någonstans att man blir på bättre fot med månen om man går upp och gör sig en kopp te`eller vad man nu vill ha..och sätter sig och ser på månskenet en stund, blir vän med det, så kan man sova lugnt sen..vet inte om det fungerar men…ibland lyser månen rakt in på mig genom fönstret och det låter jag den göra, vill inte missa all magi. Om jag vågade så skulle jag gått ut i natten….
U R us

Jag såg månen imorse när jag skulle på jobbet, helt underbar, och det var sånt vackert sken. Man blir på så gott humör och harmonisk.
#14 mycket intressant tips, ska testa det nästa gång det blir jobbigt med månljus in i sovrummet