Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1022 ggr
[budewabo]
0

Schamantrumning

Hej! Jag är nyfiken på att gå på schamantrumning. Jag är nyfiken på om jag kommer att uppleva ett förändrat medvetande tillstånd och hur det i så fall känns.

Jag bor i Stockholm och undrar om någon i klubben har något tips på kontakter.

På förhand tack!

Eremitha
0

Det måste i och för sig finnas möjligheter i Stockholm, men de jag känner till och kan rekommendera finns i Uppsala.

Se här.

Fair Winds and Following Seas!

[budewabo]
0

Tack för ditt svar Eremitha! Det var precis detta jag sökte. Uppsala är helt ok avstånd. Dit tar jag mig lätt med tåget. De har kurs redan i mars såg jag :-)

Eremitha
0

Kanske vi ses där då Glad.

Jag har länge velat åka dit men plånboken har haft annan åsikt.
Kontakten med föreningen har jag fått genom M Perruchon, som var min lärare i en högskolekurs i shamanism.

[budewabo]
0

Plånkan är inte alltid överens och ibland får lusten ta överhanden :)

Jag läste på deras hemsida att man helst skulle ta med egen trumma/skallra för att komma in i rytmen…Vet du något om hur de tänker då? Jag vill uppleva trumresan bara som 'passagerare', dvs att andra trummar och att jag har möjlighet att glida in i ett förändrat medvetandsetillstånd. Tänkte ringa och kolla i veckan.

Så. Då ses vi kanske där :-)

Eremitha
0

Jag vill också helst "bara" göra resan den här gången (har gjort den ett par gånger tidigare), men jag har också länge velat tillverka en trumma och lära mig leda resan själv. Jag har stora koncentrationssvårigheter när det gäller "vanlig" meditation, och verkar behöva verktyg som till exempel en rytm.

Nu är ju inte en trumresa att jämställa med meditation, jag menar bara att bådadera är exempel på förändrade medvetandetillstånd.

Den där detaljen hade jag missat, så du får gärna skriva här vad de svarar Glad.

[budewabo]
0

Jag och en kompis har nu anmält oss till trumningen hos www.shamantrumma.se och betalat in de 150 kr som bekräftar anmälan. Skall bli spännande. Jag ringde och frågade om det här med att ta med eget men det verkade vara rätt ovanligt att någon gjorde det. Hon sa att ifall man har en trumma och vill testa typ. Så jag skall ägna mig åt resan :-)

Skoj om vi ses där!

Jag tycker det är lite synd här på iFokus att man är sökbar fullt ut via google utan inloggning. I alla andra forum agerar jag under eget namn men här går det inte just på grund av att det i mitt tycke är FÖR öppet - jag har ett jobb där jag är strictly business och har ingen lust att 'komma ut' med min andlighet i den kontexten. Men vi kanske klurar ut vem av oss som är vem i alla fall när vi väl är på plats. Om Marianne läser detta kanske hon vet mer om varför det gjorts på det sättet?

[Mariann]
0

Jag har ingen aning, kanske är en bra fråga för support.ifokus Glad

[budewabo]
0

Well, då är frågan skickad till 'kontakta oss' här på iFokus.