Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3435 ggr
Christahl
0

Healing

Hej!

Jag har aldrig testat healing. Eller, jag har väl testat et par gånger med kompisar som har sagt att dom kunde, men jeg kände inget av det. Man borde väl känna något? I alla fall så skulle jag gärna prova med nån som faktisk kan detta. Jag vet att det finns många där ute som luras, så jag undrade om någon av er kan rekommendera någon bra för mig?

Jag försöker förresten att heala mitt egna lilla appelsinträd, men jag är rädd att hon är död :(  Kan vem som hälst heala och healas? Har ni några tips på hur jag skall tänka?

Vänliga hälsningar Christahl

[Mariann]
0

Jag har healat rosenbuskar Glad så jag skulle säga att precis allt kan healas och ges positiv energi till.

Jag menar tom på att alla kan heala, men om healingen ska gå djupt bör den som healar åtminstone ha ett öppet hjärta och kontakt med sin själ i en grad av 1 invigningen som jag ser det.

Ju högre invigning och själskontakt ger en djupare och mer förvandlande/förlösande healing.

Sedan är ajg av den åsikten som inte gillas av alla att man bör välja sin healare med stor omsorg och h*n bör vara längre kommen på vägen en man själv.

Sedan kanske andra har mer att tillägga.

har du ösnkats välkommen hit?  ObestämdOm inte

VÄLKOMMEN HIT?

penke
0

Hej själv.

..jag tror nog du blivit "smyghealad" flera gånger,jag menar att en kram är den mest grundläggande  o "enkla" formen av healing,för visst blir du varm innombords,av en kram(?) jämför med ett brottargrepp av en kompis.. :- )

det är inget lurt,det är det som är healing.

och utan att värdera,vissa kramar..är annorlunda *ler* det är väldigt riktad .."kraft"

Jag ska berätta om ett gamalt expriment (-70 tal?) från usa,på ett college/universitet(?) bad en lärare sina elever plocka två löv från marken,lägga de på liknande platser,samma solljus,rumsvärme osv. Det ena lövet skulle de ..möjligen fnysa åt,det andra skulle de stanna ofta vid,beundra,berömma hur vackert det är,hur fin färg det har,vackra former mm.mm.de skulle även tänka på det,när de inte var i samma rum.

en ledande fråga,hur gick det för de olika löven ?

det fnysta blev snabbt brunt o multnade,det "sedda" höll sig grönt o friskt ganska länge.(jag har själv prövat,o jag vet andra som oxå provat,alla har väl inte tagit det så seriöst,då misslyckas det,då blir bägge bruna

du kan väl ta det som ett tips för din krukväxt,om du tycker det är enklare att visualisera,håll händerna "om" blomman,känn hur du sänder värme

jag menar oxå,att alla kan heala..ett nybörjarfel..sägs vara,att de tar av sin egen energi,inte via sig själva(från "universum")

(jag är själv ganska ny på iFokus,vet inte om jag kan säga välkommen,än..*skratt*)

penke

mayolica
0

alla kan hela men olika människor har olika förutsättning för healing.healing kan oxå vara så mycket som man kanske inte tänker att det är healing,tex en god, tanke några vänliga ord kan göra någon glad och det kan vara helande.

det är förmodligen inte det du menar med healing,det man brukar kalla för healing är att man aktiverar och förmedlar "universums helande kraft" till någon. det finns lite olika tekniker att utföra det på,man kan tex föreställa sej att man är ett med universums helande kraft och att man fyller någon med helnde ljus och all den helande kraft som personen behöver. det kan upplevas väldigt olika,människor är oxå olika mottagliga.

på healing iFokus brukar det vara healing för alla som vill vara med på torsdagar,du kan titta in där.där kan du oxå få reda på mer om healing. 

lycka till.

~ mayolica ~

[Mariann]
0

#2 Klart du kan hälsa välkommen, så himla ny är  du inte, efter ett par dagar är man "gammal"  på forumet Flört

Christahl
0

Hej!

Tusen tack för alla svar! Jag har inte varit här inne sen jag skrev inlägget, men nu är jag tilbaks.

Tackar också för välkomningarna :)

Jag skal prova på distanshealing först tror jag. Jag önskar att min kropp och själ skal komma i bättre balans. Jag har i bland svårt att fokusera, så saker kan ta så alltför mycket tid.  Jag har så många ideer hela tiden, hvilket jag är glad för, men jag måste klara hantera dom och distribuera mitt fokus och min tid rätt. Det är det ena jag önskar förbättra.

Sen så har jag bra nog självförtroende, men självkänslan är kanske inte alltid där den ska va. Jag måste tro mer på mig själv som musiker, men viktigast av allt just nu:  Jag har haft svårt att tro att någon kan bli riktigt kära i mig. Nu har jag träffat en fantastisk kille, men känner att jag är rädd att han skal försvinna. Det finns egentligen ingen anledning för mig att tänka så här, för han är inget annat än god rakt igenom. Jag tror i och för sig att jag har hittat en slags trygghet med mig själv, en slags acceptans av min plats här i universum och tron på att det bästa kommer att hända. Och i och med den tron, så känner jag mig redo för kärleken. Likväl skrämmas jag av tidigare upplevelser och är kanske också färgad av mina föräldrars skilsmässa när jag var 4. Jag vet ju att tankens kraft är stark- så jag har varit rädd att det är mina egna tankar och handlingar som gör att ting går snett. Men hur var det då med ödet? Kan man verkligen förstöra allt med att tänka fel saker? Jag inser att mycket ligger hos en själv…. Hur väl man lyckas med saker, men just därför är det ju i blant svårt att fatta, när man menar att man har gjort allt rätt. Jag har skämtat med att det vilar en kärleksförbannelse över mig, för sen att faktiskt frukta att det kan vara så - men den har jag faktiskt jagat i väg. Så det så!! :)

Men nu skall jag sluta skriva så mycket. Ni kanske tröttnar.

Jag önskar kärlek åt er alla Oskyldig

[Mariann]
0

Tack! Glad

Du har ett par frågetecken i texten  Oskyldig och där skulle jag bara vilja säga, att läs gärna vår artikel om Solänglar, den säger dig säkert något.

[Hukanson]
1

Om man skall avgöra en pålitlig terapeut efter reklamen kanske en reconnective healer är att föredra då de säger sig ha hittat typ källan till all healing. De håller till på Södermalm se www.reconnectivehealings.se  Lycka till.

Christahl
0

Ok! :) Det skall jag testa.

Tusen Tack till er båda!

Christahl
0

Nu har jag läst artikeln och några av kommentaren. Mycket intressant. Jag skal gå djupare in i det när jag kommer hem i kväll. Tack än en gång :)