Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1159 ggr
HH-life
0

Drömmar.

Det är så att jag har en syster som är (var) tillsammans med en alkoholist, misshandlare. Han är hur snäll och normal som helst då han inte dricker, alla gillar honom kan man säga. Men då han dricker är han helt annorlunda, hemsk rent ut sagt. Sticker iväg och festar, nu senast kom min syster o mor på honom med otrohet också. Därav är förhållandet nu slut (hoppas vi alla). Vart mkt bort och fram, ihop, gjort slut osv.

Men nu till det jag ville se om någon kunde hjälpa mig med Obestämd 

Har vid två tillfällen haft ungefär samma dröm om min systers kille. Det hela går ut på att jag sitter på golvet och har hans huvud i mitt knä och stryker hans hår. Som om jag tröstar honom. Första gången jag drömde drömmen var julaftons natt och då hade det varit drama hemma hos mina föräldrar med honom och en av mina andra systrar. Andra gången så var det natten (inatt) då de kom på honom igår med otrohet och fylla. Tycker det är knepigt för jag tycker ju att han behandlar min syster oacceptabelt, fel på många sätt. 

Är det någon som har en aning? Är konfunderad över detta, känns ju konstigt att drömma så då det är han som är skurken?

//HH

szirius
0

Jag är absolut ingen drömtydare och vet inte om jag har nåt att komma med.Men spontant tänker jag bara att du kanske på något sätt " höjde dig över"  dömandet av honom i dina drömmar och såg hans egentliga behov?

Jag tänker att det kan vara en slags läkande dröm, även om du inte i ditt vakna tillstånd känner så, så kanske ngn djupare del i dig försöker förlåta honom? Och då menar jag inte förlåtelse som att man tycker att det är ok det han gjort, utan att släppa honom ur ditt sinne, låta dina arga tankar försvinna.

Ylva-Mia
0

Jag har tolkat drömmar i över 15 års tid. Vill du ha en tolkning av mig så skickar jag gärna en till dig som ett personliga meddelande.

Drömmar är mycket privata och kommer ofta från vårt undermedvetna.

Jag tolkar gärna drömmar om någon vill och gör det privat. Skicka ett personligt meddelande. Jag har naturligtvis tystnadsplikt.

Vill ni sedan berätta om er dröm så är det upp till er.

HH-life
0

Tack för ditt svar.

Jag har en känsla i mig som tycker väldigt synd om honom samtidigt som jag är arg på det han orsakar. Drömmer kanske detta för att förlåta honom. Skulle ju vilja hjälpa honom men jag är rädd att han inte går att hjälpa för han vill inte bli hjälpt. Så synd för min syster är så fast bara. Det är verkligen jobbigt.

Mads
0

Även om denna man behandlar din syster väldigt illa så kanske du ändå kan tycka synd om honom. Kanske beter han sig så för att han själv mår väldigt dåligt. Att förlåta någon när det gjort sådana saker är ju stort men samtidigt gör det oftare till lite lättare att sedan kunna gå vidare. Är ingen expert, bara vad jag tror lite..

Kram Madde

Amor Vincit Omnia