Mirakelboken
Då jag är helt ny här vet jag inte om detta har tagits upp förut men undrar om det några mer som läser och försöker följa de dagliga övningarna. Hur går det för er ?
Borde kanske skriva en presentation på min sida så att
jag inte bara klampar in utan att ha presenterat mig.
Jag ser fram emot att följa, och skriva inlägg, på dessa
sidor.
Jag är själv väldigt nyfiken på andras erfarenheter om Mirakelboken och det ska bli intressant att se om någon svarar på din fråga.
Jag har läst Bortom universum med Gary R Renard och min nyfikenhet för Mirakelboken väcktes där men längre än så har jag inte kommit.

Är det " a course in miracles" du menar?
Det stämmer
Jag har inte läst den, men jag fick i min hand en pärm av Ingrid Krianon av den första handskrivna översättningen för 15 år sedan
tyvärr försvunnen i flytten. Jag hade nog lsät den om handstilen varit mer lättläst 

Jag har läst A course in miracles, men det är tjugo år sen nu. 1989 läste jag den, och har nog haft en väldig glädje av det den boken lärde mig.
Jag tycker att det är bra att den nu finns på svenska så att den kan läsas av fler svenskar.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Vi har den svenska översättningen samt en talbok på engelska. Har läst repektive lyssnat lite grann men inte kommit igång på allvar ännu.
Fair Winds and Following Seas!

I väldigt många böcker jag läst ,så har det tagits citat från denna bok, så det känns nästan som att jag läst den, men det har jag faktiskt inte! Kanske på tiden…