Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2459 ggr
Lionadh
0

Förkylningstider :(

Vaknade i morse med ont i halsen och är seg i kolan. Tänkte höra med er om era huskurer för att fördriva eländet. Det regniga, blåsiga och grå vädret gör det ju inte bättre? Usch jag blir så frusen!!!Rynkar på näsan

Jag tar C-vitamin och echinaceadroppar, dricker Cold Season Tea och nyponsoppa.

Vad har ni för huskurer?

/Maud Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Vi brukar köra med Kanjang så fort vi känner minsta tillstymmelse till symtom på förkylning… och det verkar fungera många gånger…

Hoppfull
0

Jag blir i stort sett aldrig förkyld Förvånad Det kanske är det jag får istället för att vara pigg och frisk… men mannen käkar enorma mängder halstabletter. Annars fungerar väl Esberitox väldigt bra har jag förstått.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
0

Jag har också testat att ta Biostrat 1 tsk förebyggande varje dag, men flaskan är slut nu. Tillsammans med vitamintillskottet Mivitotal höll jag mig frisk en hel säsong på det.

Lionadh
0

Nu har jag investerat i Echinagard denna gången…

Hoppfull
0

Krya på dig Lionadh, jag håller tummarna för att Echinagarden gör verkan!

Kram!

gyllenehjartljuset
0

Jag kör också med echinea, jag överdoserar och dricker minst varanan timme vid minsta känn i halsen och de flesta gånger har det stannat vid det. Är kanske sjuk 1 gång varje ett och ett halvt år. Jag brukar klara mig från allt familjen har, det blir bara lite skav i halsen, men resten av familjen tar inte echinea, de kallar det för placebo och att jag är frisk för att jag tror att det hjälperOskyldig, ja vem vet. Jag är friskas i familjen i alla fall.

Krya på dig Lionadh, drick mycket vatten också så rnsar du ut skiten snabbare.

KRAM

camillal777
0

Colicin tycker jag fungerar bra mot halsont, brukar ge det till barnen iaf.

Min snälla mor har gett mig  VIOMAR, väldigt bra droppar som innehåller bla ecinacea. Mot bronkit,förkylning,hosta,heshet.

Krya på dig Lionadh!

Varm kram

Hoppfull
0

Hihihi, blev så full i skratt… om man tittar på mitt inlägg #2 så kan jag säga att jag vaknade imorse med sträv hals och lite snorig näsa… Varför kan man aldrig säga att man har det bra på något sätt utan att man omedelbart "straffas" då? Varje gång jag säger högt att något är bra för mig så rasar det…

Mammzing
0

Esberitox, helt suveränt om man börjar i tid. Vila mycket och vara varm.Sen ska man dricka saft kokt på fläderbär, inte på blommorna. Har lärt mej det av några munkar. Är kollosalt rikt på c-vitamin. Brukar alltid tänka på att spara lite fläderblom som får bli bär så man får saft i förkylningstider.

Härda ut!

Kram

Kurina
0

Echinaceadroppar har alltid fungerat för mig, bara jag tar dom i tid så kan förkylningen ge sig helt o hållet.

Honung med citron i är också bra.

Criilona
0

Hej på er!

Jag har inga bra huskurer men jag själv äter Gojibär som bla är bra för imunförsvaret om ni vill läsa mer så gå in på www.anabelles.se .Glad   Och man blir så himmla pigg också.Så detta kan ju vara ett gott tips för er som ännu inte är sjuka och för er som vill ha lite mera ork.

kram och ljus Catarina

SilvianLuna
0

En av mina favoriter är rå ingefära i hett vatten i en kopp. Låt det dra i 5-10 min och lägg i en liten klick honung och en citron-skiva. Blir jag förskyld biter ingen Exberitox utan jag kör stenhårt med ingefära-kuren. Ibland även genom att äta den som den är i huvudsak att man skalar av skalet på ingefäran först.

Echinagarden som många rekommenderar på denna tråd är också ganska effektivt men då jag själv föredrar Echina force.